Når dagpleje"mor" giver lidt for hurtigt op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2012

RiUL

Månsson skriver:

Det var da en yderst uprofessionel udtagelse hun kom med der.. Det er hendes job at finde en løsning og at gøre jeres søn tryg og jeg er 100% sikker på at han godt forstå det kan er noget mor kan og så må dp bare finde en anden måde og berolige ham på. længere er den ikke.

Tak 

Sådan har jeg det nemlig også.. det er jo hendes job, og kan slet ikke forstå at hun bliver så gal over det, det er sket en gang på 5 dage.. ud af de 5 dage han har gået der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

RiUL

MorDk skriver:

Jeg havde overvejet en anden dagplejer...

Har jeg skam også...

Men mulighederne er ikke store i København. 

Anmeld

31. august 2012

RiUL

LevisMor skriver:

For at sige det meget pænt, skal hun ærligt talt knytte sylten.  hvad er det for noget at sige til dig at du skal stoppe med at amme dit barn. Hun har slet ikke ret til at bestemme eller give ordrer, det er dig som bestemmer og hvis hun ikke gør det ordentligt eller siger sådan synes jeg du skal kontakte kommunen. 

Jeg ville flytte mit barn hvis jeg havde sådan en dp...

Håber i finder en løsning

Nej lige præcis, hun skal ikke bestemme. Og det kommer hun heller ikke til, jeg "holder øje" med hende, og bliver der det mindste kontakter jeg også kommunen

Og ville gerne flytte dp hvis der havde været mulighed for det.

Anmeld

31. august 2012

RiUL

raca skriver:

nogle dp- bedsteforældre ol.. vil gerne finde en grund til at barnet ikke er helt tryk ved dem.. istedet for at se indaf og være toldmodige skyder de skylde fra sig..

også er Amning en oplagt muglighed for at fraligge sig ansvaret. jeg mener grundliggende ikke amning er grunden til det.. da barnet godt ved at amning=mor.

men flaskebørn kan jo også være utrykke ved nyt..også er det noget andet der får skylden..

men ved ammebørn er det ALTID amningen der er skylden

Jeg stopper ikke, og det sagde pædagogen også at jeg ikke skulle (hun har selv ammet sin søn meget længe) 

Og har godt hørt at amning tit får skylden Men jeg stopper ikke. Vi betaler hende for at passe vores søn hvad der dertil høre, og hun skal bare gøre sit job Ellers må vi jo finde en anden løsning.

Og ved godt at amning ikke er problemet, jeg kender min søn, ved godt at han lærer at falde i søvn, men sgi da ikke på en uge!

Anmeld

31. august 2012

tarkoflen

RiUL skriver:

Min søn på 11 mdr er lige startet i DP, sidste mandag - som jo selvfølgelig var indkøring, og så denne uge "på fuld tid".

Min søn sov hos DP første gang sidste torsdag, og alt var faktisk gået godt. Han havde ikke grædt, da jeg gik eller noget, han havde brokket sig lidt når han skulle sove. Forståeligt nok, mor er jo pludselig væk!

Men i onsdags da mig og min kæreste kommer for at hente Oliver, smider hun bomben! - Han havde simpelthen grædt og grædt, da hun skulle putte ham til middagslur i barnevognen ... "Og jeg måtte altså stoppe med at amme DET barn" (

Hvordan kan hun sige sådan til os? Han har været der i 5 dage! Jeg er så gal, og skuffet. Hun mente bestemt at det var fordi han ikke kunne få bryst derhenne, at han ikke ville sove.

Hun meldte sig syg dagen efter.... Jeg kontaktede den tilsynsførende pædagog, og hun sagde at det jo var en normal reaktion på situationen, og at hvis der blev noget skulle jeg endelig bare ringe.

Har afleveret ham idag, men er sgu ret ked af det, og er faktisk slet ikke tryg mere, ved at han skal være der - for hvis hun gir så hurtigt op mht søvn, hvad så med andre ting?

Øv øv øv!

Det var da en mærkelig udmelding! Hun skal da ikke blande sig i, om du ammer eller ej! Kan han tage flaske, for så kunne hun evt. give ham det...

Min mor ammede mig både morgen og aften da jeg startede i dp, og har da aldrig hørt, at det var noget problem! Jeg havde rigtig meget allergi da jeg var barn, og det kunne jo ligesom ikke hjælpe at hun skulle stoppe med at amme, da jeg var tre måneder gammel, fordi hun der skulle starte på job!

Jeg synes du skal tage en snak med dp og sige, at du er ked af at hun mener aminingen har skylden, men du mener at det er fordi han lige skal vænne sig til nye omgivelser, og det skal han have lidt tid til!

Håber l får det løst! Ellers må du bede om en anden dp!

Anmeld

31. august 2012

HeXeri

RiUL skriver:

Min søn på 11 mdr er lige startet i DP, sidste mandag - som jo selvfølgelig var indkøring, og så denne uge "på fuld tid".

Min søn sov hos DP første gang sidste torsdag, og alt var faktisk gået godt. Han havde ikke grædt, da jeg gik eller noget, han havde brokket sig lidt når han skulle sove. Forståeligt nok, mor er jo pludselig væk!

Men i onsdags da mig og min kæreste kommer for at hente Oliver, smider hun bomben! - Han havde simpelthen grædt og grædt, da hun skulle putte ham til middagslur i barnevognen ... "Og jeg måtte altså stoppe med at amme DET barn" (

Hvordan kan hun sige sådan til os? Han har været der i 5 dage! Jeg er så gal, og skuffet. Hun mente bestemt at det var fordi han ikke kunne få bryst derhenne, at han ikke ville sove.

Hun meldte sig syg dagen efter.... Jeg kontaktede den tilsynsførende pædagog, og hun sagde at det jo var en normal reaktion på situationen, og at hvis der blev noget skulle jeg endelig bare ringe.

Har afleveret ham idag, men er sgu ret ked af det, og er faktisk slet ikke tryg mere, ved at han skal være der - for hvis hun gir så hurtigt op mht søvn, hvad så med andre ting?

Øv øv øv!

Hun kunne have sagt det en hel del pænere, det er klart, men jeg tror også det er det at du ammer, der gør knuder..

Det er jo ikke amningen i sig selv, det er trygheden og det at hun har sin mor 100% der gør at hun nu "mangler" det. For det er jo ikke en mangel i den klassiske forstand, mere en bemærkning om at hun godt er klar over ting ikke er som de plejer..

Jeg ville tage en god snak med dp og så føle mig frem. Men amningen, havde jeg lukket for længe inden barnet begyndte

Anmeld

31. august 2012

RiUL

tarkoflen skriver:

Det var da en mærkelig udmelding! Hun skal da ikke blande sig i, om du ammer eller ej! Kan han tage flaske, for så kunne hun evt. give ham det...

Min mor ammede mig både morgen og aften da jeg startede i dp, og har da aldrig hørt, at det var noget problem! Jeg havde rigtig meget allergi da jeg var barn, og det kunne jo ligesom ikke hjælpe at hun skulle stoppe med at amme, da jeg var tre måneder gammel, fordi hun der skulle starte på job!

Jeg synes du skal tage en snak med dp og sige, at du er ked af at hun mener aminingen har skylden, men du mener at det er fordi han lige skal vænne sig til nye omgivelser, og det skal han have lidt tid til!

Håber l får det løst! Ellers må du bede om en anden dp!

Jeg sagde det til hende imorges da jeg afleverede ham, og hun sagde så at hun jo heller ikke mente jeg skulle stoppe nu, men det ville være bedst at stoppe, så han ikke græd sådan når han skulle sove 

- Men jeg sagde til hende at jeg synes vi skulle give det lidt tid, for det var jo så nyt, og han skulle nok lære det, og at jeg ikke ville stoppe med at amme, og jeg ikke mener at det er der problemet er

Anmeld

31. august 2012

tarkoflen

RiUL skriver:

Jeg sagde det til hende imorges da jeg afleverede ham, og hun sagde så at hun jo heller ikke mente jeg skulle stoppe nu, men det ville være bedst at stoppe, så han ikke græd sådan når han skulle sove 

- Men jeg sagde til hende at jeg synes vi skulle give det lidt tid, for det var jo så nyt, og han skulle nok lære det, og at jeg ikke ville stoppe med at amme, og jeg ikke mener at det er der problemet er

Godt du fik det sagt! Så håber jeg, at hun giver ham lidt tid til at vænne sig til at være i dp og blive tryg ved det og at l kan blive trygge ved at aflevere ham

Anmeld

31. august 2012

raca

HeXeri skriver:

Hun kunne have sagt det en hel del pænere, det er klart, men jeg tror også det er det at du ammer, der gør knuder..

Det er jo ikke amningen i sig selv, det er trygheden og det at hun har sin mor 100% der gør at hun nu "mangler" det. For det er jo ikke en mangel i den klassiske forstand, mere en bemærkning om at hun godt er klar over ting ikke er som de plejer..

Jeg ville tage en god snak med dp og så føle mig frem. Men amningen, havde jeg lukket for længe inden barnet begyndte

jammen giver moren der giver flaske ikke nøjatigt det samme.. og det kan barnet jo heller ikke få..

og dem der ikke ammer mere/giver flaske på startstidspunktet, giver de ikke også deres barn 100% af deres opmærksomhed indimellem.

og det kan de jo bare ikke få når de starte i DP sådan er det.. ligegyldig om man ammer eller ej..

og hvad du selv gjode mht til amning, er jo irelevant.

Anmeld

31. august 2012

RiUL

raca skriver:

jammen giver moren der giver flaske ikke nøjatigt det samme.. og det kan barnet jo heller ikke få..

og dem der ikke ammer mere/giver flaske på startstidspunktet, giver de ikke også deres barn 100% af deres opmærksomhed indimellem.

og det kan de jo bare ikke få når de starte i DP sådan er det.. ligegyldig om man ammer eller ej..

og hvad du selv gjode mht til amning, er jo irelevant.

Tak Det var jo ikke en debat om man skal amme længe, eller stoppe før dp/vs start..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.