Når dagpleje"mor" giver lidt for hurtigt op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2012

RiUL

Lahn11 skriver:

Kan virkelig godt forstå du blev ked af det ! hvor er det dog forfærdeligt sagt, og især til en mor som lige er startet med barn i inst. det er jo hårdt nok i sig selv ! 

jeg ville kraftigt overveje at skifte til en anden dagpleje .. 

KÆMPE 

Det har jeg også overvejet, men der er bare ikke så mange muligheder her i København Så må se tiden an. Men en ting er sikkert, hvis jeg føler at hun ikke gør det godt nok, så bliver han tage ud af dpen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

RiUL

merethe skriver:

Din dagplejemor skal da ikke bestemme om I skal stoppe eller ej. 

Min datter ammer jeg stadigvæk og hun er 19måneder gammel Da hun startede i dagpleje var hun 11 måneder. Min dagplejemor har ikke haft problemer med at få Mie til at sove selvom jeg ammede hende. Så jeg tror da også det er et spørgsmål om tilvending. 

Ja, selvfølgelig er det et spørgsmål om tilvænning

Det har intet med amningen at gøre, han skal jo bare vænne sig til at det er permanent at han skal være væk fra far og mor hver dag, og så er det da klart han græder når han skal sove, eller spise.. 

Synes hendes kommentar, gjorde hende til en meget væmmelig person

Anmeld

31. august 2012

Pikku Myy

RiUL skriver:

Min søn på 11 mdr er lige startet i DP, sidste mandag - som jo selvfølgelig var indkøring, og så denne uge "på fuld tid".

Min søn sov hos DP første gang sidste torsdag, og alt var faktisk gået godt. Han havde ikke grædt, da jeg gik eller noget, han havde brokket sig lidt når han skulle sove. Forståeligt nok, mor er jo pludselig væk!

Men i onsdags da mig og min kæreste kommer for at hente Oliver, smider hun bomben! - Han havde simpelthen grædt og grædt, da hun skulle putte ham til middagslur i barnevognen ... "Og jeg måtte altså stoppe med at amme DET barn" (

Hvordan kan hun sige sådan til os? Han har været der i 5 dage! Jeg er så gal, og skuffet. Hun mente bestemt at det var fordi han ikke kunne få bryst derhenne, at han ikke ville sove.

Hun meldte sig syg dagen efter.... Jeg kontaktede den tilsynsførende pædagog, og hun sagde at det jo var en normal reaktion på situationen, og at hvis der blev noget skulle jeg endelig bare ringe.

Har afleveret ham idag, men er sgu ret ked af det, og er faktisk slet ikke tryg mere, ved at han skal være der - for hvis hun gir så hurtigt op mht søvn, hvad så med andre ting?

Øv øv øv!

Plejer du at amme din søn i forbindelse med middagsluren? Hvis ikke har jeg meget svært ved at se hvorfor du skal stoppe med at amme...

Du må mærke efter i maven om du kan finde tryghed ved jeres DP igen. Hvis ikke, så synes jeg du skal ringe til den tilsynsførende pædagog - hun lyder til at have hørt hvad du har sagt.

Anmeld

31. august 2012

RiUL

Pikku Myy skriver:

Plejer du at amme din søn i forbindelse med middagsluren? Hvis ikke har jeg meget svært ved at se hvorfor du skal stoppe med at amme...

Du må mærke efter i maven om du kan finde tryghed ved jeres DP igen. Hvis ikke, så synes jeg du skal ringe til den tilsynsførende pædagog - hun lyder til at have hørt hvad du har sagt.

Ja, jeg "plejer" at amme ham i søvn, men han kan godt falde i søvn uden brystet..

Men jeg kender mange der ammer deres børn i søvn, og ikke har nogle problemer i dp/vs.

Ja, nu ser jeg hvordan det er gået dernede i dag, og så træffer jeg en beslutning ud fra min mavefornemmelse

Anmeld

31. august 2012

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Min søn på 11 mdr er lige startet i DP, sidste mandag - som jo selvfølgelig var indkøring, og så denne uge "på fuld tid".

Min søn sov hos DP første gang sidste torsdag, og alt var faktisk gået godt. Han havde ikke grædt, da jeg gik eller noget, han havde brokket sig lidt når han skulle sove. Forståeligt nok, mor er jo pludselig væk!

Men i onsdags da mig og min kæreste kommer for at hente Oliver, smider hun bomben! - Han havde simpelthen grædt og grædt, da hun skulle putte ham til middagslur i barnevognen ... "Og jeg måtte altså stoppe med at amme DET barn" (

Hvordan kan hun sige sådan til os? Han har været der i 5 dage! Jeg er så gal, og skuffet. Hun mente bestemt at det var fordi han ikke kunne få bryst derhenne, at han ikke ville sove.

Hun meldte sig syg dagen efter.... Jeg kontaktede den tilsynsførende pædagog, og hun sagde at det jo var en normal reaktion på situationen, og at hvis der blev noget skulle jeg endelig bare ringe.

Har afleveret ham idag, men er sgu ret ked af det, og er faktisk slet ikke tryg mere, ved at han skal være der - for hvis hun gir så hurtigt op mht søvn, hvad så med andre ting?

Øv øv øv!

Ihh søde altså!!! Jeg havde også en lidt dårlig fornemmelse da vi snakkede om det i mandags. 

Hun skal på ingen måde bestemme, hvorvidt du skal amme eller ej!!! Færdig slut!

Benjamin bliver også ammet og ham kan de sagtens få til at sove i vuggestuen. Ligesom de kan alle mulige andre ting med ham, selvom omstændighederne og omgivelserne er nogle andre.

Hvis du er utryg og ked ved hende, synes jeg bestemt at i skal se jer efter en ny Selvom det selvfølgelig er omstændigt, omvæltende og ubelejeligt  Men det er vigtigt at du er tryg ved og glad for hende.

Jeg synes det er vigtigt at i får sagt, at du ikke har intentioner om at stoppe amningen af dit barn, blot fordi HUN ikke kan få ham til at sove. Du fortalte mig jo også, at hun synes det havde taget lang tid at bruge 5 minutter  Så er det altså hende der givet for nemt op.

Kys og kram til dig og Oliver 

Anmeld

31. august 2012

maria_wlt

RiUL skriver:

Åh nej da  

Behandlede hun ham ikke godt?

Og nej, hun skal ikke blande sig i hvad vi gør herhjemme, og hendes ord kommer aldrig til at ændre måden vi gør det på.

Nej jeg fik ikke andet end brok over ham.. Pyldret, pyldret og pyldret.. i 1 år hørte jeg kun 2 gode ting om ham.. 

Så jeg fortryder bitterligt at jeg ikke fik ham fjernet hurtigere.. 

Jeg vil ikke anbefale DP til nogen.. Jeg har ikke mindre en 7 veninder som har fået deres børn flyttet pga dårlig pasning af DP.. 

Anmeld

31. august 2012

Ka+Ma=Be

Månsson skriver:

Det var da en yderst uprofessionel udtagelse hun kom med der.. Det er hendes job at finde en løsning og at gøre jeres søn tryg og jeg er 100% sikker på at han godt forstå det kan er noget mor kan og så må dp bare finde en anden måde og berolige ham på. længere er den ikke.

Lige præcis! 

Anmeld

31. august 2012

RiUL

Ka+Ma=Be skriver:

Ihh søde altså!!! Jeg havde også en lidt dårlig fornemmelse da vi snakkede om det i mandags. 

Hun skal på ingen måde bestemme, hvorvidt du skal amme eller ej!!! Færdig slut!

Benjamin bliver også ammet og ham kan de sagtens få til at sove i vuggestuen. Ligesom de kan alle mulige andre ting med ham, selvom omstændighederne og omgivelserne er nogle andre.

Hvis du er utryg og ked ved hende, synes jeg bestemt at i skal se jer efter en ny Selvom det selvfølgelig er omstændigt, omvæltende og ubelejeligt  Men det er vigtigt at du er tryg ved og glad for hende.

Jeg synes det er vigtigt at i får sagt, at du ikke har intentioner om at stoppe amningen af dit barn, blot fordi HUN ikke kan få ham til at sove. Du fortalte mig jo også, at hun synes det havde taget lang tid at bruge 5 minutter  Så er det altså hende der givet for nemt op.

Kys og kram til dig og Oliver 

Tak smukke 

- Jeg håber lidt at det bare er mig der er meget nærtagende, og at det ikke er så "slemt" som jeg forestiller mig.

Det er jo gået så godt de andre dage, men så kommer hun med sådan en Jeg er spændt på når jeg skal hente ham idag, er pisse nervøs. Men håber det er uden grund.

Anmeld

31. august 2012

RiUL

maria_wlt skriver:

Nej jeg fik ikke andet end brok over ham.. Pyldret, pyldret og pyldret.. i 1 år hørte jeg kun 2 gode ting om ham.. 

Så jeg fortryder bitterligt at jeg ikke fik ham fjernet hurtigere.. 

Jeg vil ikke anbefale DP til nogen.. Jeg har ikke mindre en 7 veninder som har fået deres børn flyttet pga dårlig pasning af DP.. 

EJ! 

Hvor er det synd for dig og din søn Bliver virkelig ked af det når jeg hører om sådan noget - hvordan kan man være sådan? Det er jo bare et lille barn, de ved jo ikke bedre, og de gør det bestemt ikke for at irritere DP.

Jeg flytter ham også hvis der bliver noget mere end det. Puha 

Anmeld

31. august 2012

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Tak smukke 

- Jeg håber lidt at det bare er mig der er meget nærtagende, og at det ikke er så "slemt" som jeg forestiller mig.

Det er jo gået så godt de andre dage, men så kommer hun med sådan en Jeg er spændt på når jeg skal hente ham idag, er pisse nervøs. Men håber det er uden grund.

Det kan jeg skam godt forstå! 

Men bare tag der hen med åbent sind og se hvad hun har at sige Og så synes jeg bestemt at du skal sige til hende, at amning ikke burde havde det store med putningen at gøre. Eller i hvert fald lægge vægt på, at han bliver ammet til den dag han ikke selv vil længere. Det er jo bare nogle forhold man ikke kan blande sig i!

Du må endelig lige fortælle hvordan det går og hvordan dejlige Oliver har det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.