Bedsteforældre der passer guldklupmen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

Benjamins'mor

Pt. går jeg hjemme.
Men da jeg var i aktivering eller under uddannelse kom han op til farmor og farfar når han var syg så jeg ikke fik fravær, de går hjemme på pension, men hvis de ikke kunne havde jeg syge dage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

ESV

Babymor2010 skriver:

Jeg syntes det er kommet mere frem i medierne, at bedsteforældrene passer guldklumperne mere end før i tiden (f.eks. når de er syge osv. og du skal på job)

Vi benytter os ikke af muligheden i hverdage, da vi kun har farmor i nærheden - men hun er efterhånden ikke helt rask på sine ældre dage 

Har du muligheden for at få passet af bedsteforældre ved sygdom osv.?

Jep, min mor har flex job og det er fantastisk.. Hun kan stort set komme og gå som hun lyster bare det stemmer med timerne hun skal have. Så hun passer ofte når den lille er syg og jeg skal i skole, for som hun så pænt siger bliver jeg jo ikke sygeplejerske af at sidde derhjemme.. ;-)

Anmeld

29. august 2012

Koen.

Babymor2010 skriver:

Jeg syntes det er kommet mere frem i medierne, at bedsteforældrene passer guldklumperne mere end før i tiden (f.eks. når de er syge osv. og du skal på job)

Vi benytter os ikke af muligheden i hverdage, da vi kun har farmor i nærheden - men hun er efterhånden ikke helt rask på sine ældre dage 

Niks vi bor tæt på 300 km fra mandens forældre og mine ca 150 km

Anmeld

29. august 2012

LRJ

Ja Julie har 2 sæt bedsteforældre hvor den ene går hjemme da både min mor og min fars kone er førtidspensionister, min mor kan dog kun passe hende alene hjemme ved mig et Par timer, medmindre min søster er der os, ( de andet par på hendes fars side, de arbejder men hvis de har miligheden for det så vil de hellerr end ger e tage hende ) plus jeg os har en mormor der med glæde tager Julie men har os andre end dem der kan tage hende hvis hun er syg

Anmeld

29. august 2012

Ciss

Vi bor tæt ved mine svigerforældrer. Men de er i fuldt arbejde hver dag, så der er der ingen hjælp at hente, hvis vi har syge børn.

Mine forældrer er blevet pensionister, men de bor så langt væk, at det ikke er muligt for dem, at komme med kort varsel - selvom de helt sikkert gerne ville...

Min svigerinde har skiftende arbejdstider, så nogengange har hun fri på dagtid, og da har hun hjulpet os et par gange. Ellers må vi klare os selv.

Jeg har ikke indtryk af, at bedsteforældrerne stiller mere op for børnebørnene nu, end de gjorde før. Men det er måske lidt forskelligt rundt omkring.

Anmeld

29. august 2012

LR85

Babymor2010 skriver:

JA og nej...

jeg bruger faktisk mest min mor om aftene når jeg er alene med sygt barn, bare sådan til aflastining og praktisk hjælp.

Men svigermor fra den anden ende a landet, er liger gået på efterløn, og ville helt klart bede hende komme over hvis børnene fik længerevarende sygdomme (skoldkopper og lign), så man kunne passe sit arbejde.

Anmeld

29. august 2012

dorthemus

Babymor2010 skriver:

Jeg er alene med min datter så det er kun mig der passer ved sygdom. Min far henter hende to gange om ugen og mine forældre passer ca. en gang om måneden når jeg har personalemøde. De er guld værd

Anmeld

29. august 2012

KLN

Babymor2010 skriver:

vores bedsteforældre bor os langt væk. Her er det oldemor eller veninder, som tager over ved sygdom. Men heldigvis har far rimelig mulighed for at tage fri, hvis det er, så det har ikke så tit været nødvendig..

Anmeld

29. august 2012

Lunae

Babymor2010 skriver:

Vi har alle fire bedsteforældre i samme by som vi bor og specielt mine forældre vil ALTID tage hende. Det er rart, når vi har vigtige ting i skolen, men primært passer vi hende selv, når hun er syg!

Anmeld

29. august 2012

B&J

Babymor2010 skriver:

Godt at de hygger sig  Isabella er også begyndt så småt at hygge med farmor når de er alene  Hun vil så gerne 

jamen det er så fantastisk

daniel skal også snart sove hjemme ved bedste i en hel weekend han ELSKER det .... så det sker engang hver 3-4månede

fordi min mor plager, hvornår må han sove her hjemme hihihihihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.