Bedsteforældre der passer guldklupmen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2012

Moma

Babymor2010 skriver:

Jeg syntes det er kommet mere frem i medierne, at bedsteforældrene passer guldklumperne mere end før i tiden (f.eks. når de er syge osv. og du skal på job)

Vi benytter os ikke af muligheden i hverdage, da vi kun har farmor i nærheden - men hun er efterhånden ikke helt rask på sine ældre dage 

Har du muligheden for at få passet af bedsteforældre ved sygdom osv.?

Nu begge vores børn været meget syge, så vi har ikke kunnet undvære bedsteforældrene.

Vores søn havde et par måneder sidste vinter, hvor han var syg hver uge - tilbagevendende forkølelse og mellemørebetændelse samt en enkelt gang lungebetændelse. Jeg ved simpelthen ikke hvad vi skulle have gjort uden mine svigerforældre.

En af os tager altid barnets første sygedag - men når det er sygdom over flere dage er det rart, at svigerforældrene kan træde til.

Vi har kun farmor og farfar tilbage, og de er pensionister. Men de aflyser ikke andre aftaler for at passe vores børn, og det er en god aftale synes jeg. Så de ikke føler sig "misbrugt".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

twinny

Nej, det er fordi bedsteforældrene arbejder stadigvæk.

Anmeld

30. august 2012

Rosa

Jeg kan slet ikke holde min mor væk! Hun kommer kørende hvis der er den mindste mulighed for at få fingre i ham, og han eeelsker sin mormor, så han er tit på overnatning, på køretur eller på legepladsen med hende, og har altid været det  Hun tager ham tit med nogle timer i weekenden, og tager ud og besøger hendes veninde som har en jævnaldrende pige, og så leger de med ungerne og tager dem med på bondegårdsture og i vandland og den slags  Sommetider vil han ikke ud af bilen når de kommer hjem fordi han vil "køre mere med mormor"  Så sent som her til morgen ringede hun og spurgte om hun måtte komme forbi og hente ham og køre ham i vuggestuen på vej til arbejde, og selvfølgelig må hun det!  Jeg føler mig uendeligt priviligeret - også selvom hun gør nogle ting anderledes end jeg gør. F.eks. giver hun ham tit for varmt tøj på efter min smag, og der ryger nok lidt mere sukker ned når hun har ham - f.eks. får han yoghurt til morgenmad og som snack. Men hvad pokker, man kan da selv huske hvor fantastisk det var at blive forkælet af sine bedsteforældre som barn, og det skal han da ikke snydes for 

Og hvis han er syg, så rykker vi sommetider derhjem og bor et par dage, så vi er flere voksne til at hygge om ham og hjælpes ad om natten - det er super!

Anmeld

30. august 2012

Alexander&Lærke

Ja vi har ofte benyttede os af farmor når Alexander har været syg, hvilke ikke sker særlig tit.... Men hun tager en fridag når har har været syg mere end en dag og det ikke lige har passet med at jeg også havde fri.... men aller bedst er det hvis han bliver syg onsdag eftermiddag så kan jeg have ham hjemme torsdag bs, og farmor kan passe fredag hvor hun altid har fridag. Og hun gør det gerne, tror faktisk hun elsker det.....  Hun er en rigtig hygge farmor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.