Bedsteforældre der passer guldklupmen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2012

Tulle28

Vi har farfar som er på pension og mormor som er meget fleksibel, så vi har ind imellem benyttet os af dem, hvis det er brændt lidt på for os arbejdsmæssigt. Men hvis min datter er rigtig syg, vil jeg helst selv passe hende, også selvom hun er glad for bedsterne, mor er nu bare den bedste, når man selv er lidt slap og pyller, husker jeg da fra min egen barndom.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

Valle81

Hej,

Her har vi ikke mulighed for at benytte os af bedsteforældre. Mine forældre har begge fuldtidsarbejde og min mands forældre bor 150 km væk, så her er ingen hjælp. Vi "hænger" 100% selv på den og vi har 3 børn, 8,2 og 1 år

Anmeld

29. august 2012

K&S

Babymor2010 skriver:

Jeg syntes det er kommet mere frem i medierne, at bedsteforældrene passer guldklumperne mere end før i tiden (f.eks. når de er syge osv. og du skal på job)

Vi benytter os ikke af muligheden i hverdage, da vi kun har farmor i nærheden - men hun er efterhånden ikke helt rask på sine ældre dage 

Har du muligheden for at få passet af bedsteforældre ved sygdom osv.?

Vi har ikke haft brug for pasning i hverdagen, da vi skiftesvis har gået hjemme - af den ene eller anden årsag.

Men vi er så heldige at farmor ikke arbejder og morfar er i fleksjob, så han arbejder kun om formiddagen  så der vil være mulighed for hjælp til pasning, når vi kunne få brug for det  

Anmeld

29. august 2012

Brams

Babymor2010 skriver:

Jeg syntes det er kommet mere frem i medierne, at bedsteforældrene passer guldklumperne mere end før i tiden (f.eks. når de er syge osv. og du skal på job)

Vi benytter os ikke af muligheden i hverdage, da vi kun har farmor i nærheden - men hun er efterhånden ikke helt rask på sine ældre dage 

Har du muligheden for at få passet af bedsteforældre ved sygdom osv.?

Vores bedsteforældre arbejder så det er ikke en mulighed, men vi foretrækker også selv at være der for vores datter når hun er syg, med mindre hun "bare" er forkølet 

Anmeld

29. august 2012

Pige2009

Babymor2010 skriver:

Og de hygger sig garanteret  Det er ikke særlig tit at Isabella bliver passet, så vi har tit snakket om at få f.eks. en dag om måneden til kærestedag 

Ja, det gør de. Jeg bor alene med hende, så jeg er nødt til at få hende passet, hvis jeg arbejder skævt eller skal noget. Men jeg går sjældent ud eller til noget, da jeg hellere vil være hjemme og prioritere min datter,så hun bliver mestpladser ifm. mit arbejde

Anmeld

29. august 2012

CaWi

Er stadig selv på barsel, men når den tid kommer, så må vi selv tage sygedagene.
Mine forældre bor 120 km væk. Men havde de boet tættere på, havde det alligevel ikke været en mulighed da de begge er under 50 og stadig er på arbejdsmarked.
Svigerforældree bor 5 min fra os, men de er også under 50 og arbejder.

Anmeld

30. august 2012

Vidunderligeunger

lidt sjov historie herfra, synes jeg selv

Her er farmor 54 hendes kæreste 50
Bedstefar(fars far) 59 og hans kæreste 54

mormor og morfar er 49

så som du kan regne ud, så arbejder de allesammen for fuld hammer..

Eller dvs. farmors kæreste har passet vores den mindste når jeg har været til eksaminer og ellers hvis jeg skulle til frisøren e.l. fordi han har gået arb. løs i en periode.. lidt sjovt det er HAM der passer, da han jo ik har en dyt med familie at gøre, men han elsker og han er skide god til børnene

Bedstefars kæreste arbejer 20 timer i ugen og er førtidspensionist, så hun har også en masse tid til at hjælpe hvis det skulle være - igen, lidt sjovt det ikke er familie, men hun er bare så kærlig og sød overfor begge børn og forkæler dem (nej ikke slik) bare sådan...

Elsker min kærestes bonus side 

Anmeld

30. august 2012

Frejsmor

Den mulighed har vi desværre ikke, da mormor bor i Jylland(vi i storkøbenhavn) og bedsteforældrene er 80+ og præget af en del sygdom på det seneste..

Men så er det godt man som studerende har liidt mere frihed til at passe sin syge søn, hvis uheldet er ude..

Anmeld

30. august 2012

M (:

Vi har endnu ingen børn, men når der kommer småfolk til er jeg sikker på, at vi har massere af barnepiger!

Både mormor (45), morfar (53) (skilt), farmor (51) og farfar (54) er villige til at passe. Derudover har jeg fire søskende, hvoraf i hvert fald min søster (22) gerne vil være barnepige. Kæresten har to søskende, som sikkert også gerne vil passe. Desværre bor hans søster (23) lidt "langt" væk i forhold til de andre. Og sidst men ikke mindst er min moster (52) helt sikkert også villig til at passe, da hun allerede passer min fætters søn en hel del (ikke hendes barnebarn)..

Hahaha, vi joker lidt med, at hvis alle dem, der gerne vil passe skulle have lov, så ville vi se vores eget barn hveranden onsdag fra 16-20

Anmeld

30. august 2012

Silas&Mille

Jeg er stadig på barsel og kæresten går hjemme på Dagpenge, så vi tager selv sygedagene lige nu. Men når vi kommer i arbejde er vi så heldige at mine forældre ikke bor ret langt væk og min mor er førtidspensionist, så hun vil gerne passe børnene hvis de bliver syge

Og vi kommer nok til at benytte os af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.