Bedsteforældre der passer guldklupmen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

Nettemor

Mor og meget mere skriver:

Måske skyldes det, at mange er langt over 30, når de får børn - og så er bedsteforældrene jo tilsvarende ældre og evt. på efterløn eller pension? Vi skal jo helt tilbage til 70'erne for at finde mange hjemmegående kvinder. 

Ja det kan være.. Men mange af dem der er 'gamle' forældre som derfor også har 'gamle' bedsteforældre kan vel også opleve at bedsteforældrene er så gamle af de ikke magter at passe barnet en hel dag?

jeg ved det ikke.. Men det er nok rigtig som du siger at det er derfor det har ændret sig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

Nettemor

28. august 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Nix... Herhjemme er det faktisk OLDEforældrene der passer hvis Ida er/bliver syg

Anmeld

28. august 2012

Clisolka

Janni. skriver:

Nej Silas's bedsteforældre har endnu ikke passet ham. De bor begge to for langt væk. (min mor og far er skilt)

Og bedsteforældre på min kærestes side er gået bort for længe siden. 

Så nej, det er ikke en mulighed her. Og i det daglige er min kæreste hjemmegående førtidspensionist, så vi mangler heller ikke en barnepige hvis Silas skulle blive syg. 

Min mor har heller ikke prøvet at passe hende endnu, da hun bor for langt væk, men hun arbejder stadig 

Er Isabella syg må jeg eller far tage en dag med hende, men heldigvis er hun ved at være så stor nu, så jeg kan have hjemmearbejde 

Anmeld

28. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her er vi så heldige at ha mormor tæt på! Hun arbejde man-tir, fri ons-tor og hver anden fredag og møder først kl 15, så det ik mange barnets sygedage vi har haft, da jeg også har ugentlige fridage. 

Farmor og foffi er også kommet for fra Fyn for at passe fks en weekend! Så ja vi er maget, meget heldige!! Vh stine

Anmeld

28. august 2012

Clisolka

Mor og meget mere skriver:

Både mine forældre og mine bedsteforældre - børnenes oldeforældre -  var erhvervsaktive, da børnene var små, men min mands moster tog dem jævnligt ved sygdom. 

Min mor gik først på pension for et par år siden, og da var vores yngste 12 år, så behovet for sygepasning er der sjældent. 

Flot at din mands moster ville tage dem ved sygdom  Så tæt er vi slet ikke med min kærestes familie 

Anmeld

28. august 2012

Clisolka

Ina33 skriver:

Ja jeg benytter mig af det, jeg har ikke andre muligheder. Mine forældre vil rigtig gerne hjælpe, men desværre er min mor meget syg (kræft), så det er kun en stakket frist vi har. Jeg håber at min far stadig vil være der til at tage bøenene den dag min mor ikke er her mere.

Vi har kun mine forældre og ikke andre, så derfor er vi meget afhængige af dem.

Jeg er ked af at høre med din mor 

Anmeld

28. august 2012

Clisolka

B&J skriver:

hvis daniel er meget syg så passer vi hvis han er lidt sløj snot over alt passer bedste ham

min mor elsker at have ham hun spør selv om hun skal og de hygger sig sådan

lige som vores dp have en fridag i mandags og der skulle han da hjem til bedste

Godt at de hygger sig  Isabella er også begyndt så småt at hygge med farmor når de er alene  Hun vil så gerne 

Anmeld

28. august 2012

raca

ja det kan passe når vi har behov for det..  og olde kan også i en snæver vending..

dog sker det meget sjældet..

Anmeld

28. august 2012

Clisolka

rikkeregnbue skriver:

Nix... Herhjemme er det faktisk OLDEforældrene der passer hvis Ida er/bliver syg

Sådan! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.