Bedsteforældre der passer guldklupmen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

Clisolka

Mor og meget mere skriver:

Uha, jeg vil nødigt omtales som værende "på mine ældre dage" om ni år, når jeg er 50 

Sorry - kunne måske have skrevet det anerledes, men det er lidt for sent nu 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

Nettemor

Babymor2010 skriver:

Hmm overskriften sagde noget andet i sidste uge  Jeg tænkte også lidt over det  Haha, det kan være de har lavet en bommert 

Det kan jo godt være det har ændret sig Men undrede mig da lige lidt

Anmeld

28. august 2012

B&J

hvis daniel er meget syg så passer vi hvis han er lidt sløj snot over alt passer bedste ham

min mor elsker at have ham hun spør selv om hun skal og de hygger sig sådan

lige som vores dp have en fridag i mandags og der skulle han da hjem til bedste

Anmeld

28. august 2012

Clisolka

Månsson skriver:

Ja det har vi og kommer os til at benytte os af det og det samme gælder tidlig hentning og fri dage Vi nyder alle tre at vi har mulighed for det

Det er jo også super at det kan lade sig gøre  Vi har farmor med engang imellem og hente - hvis ikke vuggestuen kan få fat i os, så skal hun hente 

Anmeld

28. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Nettemor skriver:

Det har da ellers altid heddet sig at det var mindre end før i tiden fordi de ikke går hjemme længere.. Men vi har endnu ikke benyttet os af det. Men det er nok fordi jeg er på dagpenge..

Men håber da at jeg snart har arbejde og når det sker så er vi så heldige at den ene bedstemor netop er gået på efterløn så der vil være mulighed for hjælp der..

Måske skyldes det, at mange er langt over 30, når de får børn - og så er bedsteforældrene jo tilsvarende ældre og evt. på efterløn eller pension? Vi skal jo helt tilbage til 70'erne for at finde mange hjemmegående kvinder. 

Anmeld

28. august 2012

Clisolka

Nettemor skriver:

Det kan jo godt være det har ændret sig Men undrede mig da lige lidt

Fandt lige et link her 

http://www.dr.dk/Nyheder/Ligetil/Dagens_fokus/Indland/2012/08/16073304.htm

Anmeld

28. august 2012

L&V

Babymor2010 skriver:

Det er jo også super at det kan lade sig gøre  Vi har farmor med engang imellem og hente - hvis ikke vuggestuen kan få fat i os, så skal hun hente 

Ja det er fedt men os en nødvendighed for at vi kan få det hele til at hænge sammen Men er da dybt taknemlig

Anmeld

28. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Babymor2010 skriver:

Sorry - kunne måske have skrevet det anerledes, men det er lidt for sent nu 

He he - du skal nok ikke formulere det sådan over for din svigermor 

Min mormor på 91 er på sine ældre dage - min mor på 66 er i mine øjne bare lidt over midaldrende. Og jeg er UNG! 

Anmeld

28. august 2012

MomInTheMaking

Babymor2010 skriver:

Jeg syntes det er kommet mere frem i medierne, at bedsteforældrene passer guldklumperne mere end før i tiden (f.eks. når de er syge osv. og du skal på job)

Vi benytter os ikke af muligheden i hverdage, da vi kun har farmor i nærheden - men hun er efterhånden ikke helt rask på sine ældre dage 

Har du muligheden for at få passet af bedsteforældre ved sygdom osv.?

Det har ikke været aktuelt endnu, men når/hvis det bliver, vil det nok være oldeforældrene der kommer til at passe, da Penny har 7 af dem hvor den ældste kun er 75 og den yngste er 64. For som du nok kan regne ud er bedsteforældrene her ret unge og stadig på arbejdsmarkedet og vil derfor ikke have mulighed for at passe.

Men så er det godt med en masse friske "older" der kan springe til.^^

Anmeld

28. august 2012

Clisolka

Mor og meget mere skriver:

He he - du skal nok ikke formulere det sådan over for din svigermor 

Min mormor på 91 er på sine ældre dage - min mor på 66 er i mine øjne bare lidt over midaldrende. Og jeg er UNG! 

Haha ej det kan du have ret i - det er en talemåde kæresten har fået herhjemme, så det tænkte jeg ikke lige over 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.