At holde barn hjemm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Frk. Himmelblå skriver:

You said it!

Men det var lige mine ord! 

Jeg tænker ofte over "at bryde ud" af trædemøllen. Og jeg tror, vi havde gjort det, hvis ikke det var fordi, vi allerede har en meget speciel indretning qua vores yngste barn, som har et handicap. På en måde er hun blevet en ekstra stor velsignelse for os. - Hun har fået os til at se lyset  med sine høje krav til tilværelsen.Tak, prinsesse .

til dig og godaften (og weekend - for det holder en lærer vel trods alt, ik?!)

Det er jo oftest de uforudsigelige og uventede gok i nødden fra livets side, der giver en indsigt, man ikke ville have været foruden. Jeg har også tre børn med hver deres sårbarheder og særlige behov, og trods perioder med modgang og søvnløse nætter, har det styrket os og givet en betydelig proportionssans.

Jeg holder weekend i aften og i morgen aften, tak - og skal i øvrigt hygge mig med 23 elevskrevne noveller og et forældremøde, der skal planlægges. God weekend også til dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2012

Ciss

Frk. Himmelblå skriver:

Ok, ok, jeg valgte ordet undskyldninger, da jeg synes, det dækker bedst over forældrenes behov for kognitiv ressonans. Deres årsager/forklaringer skal stemme overens med deres valg - uanset den mere objektive logik.. 

Så du tror ikke på, at folk faktisk nogen gange kan gøre dette ud fra en tanke om, at det er bedst for barnet?

Anmeld

1. september 2012

Frk. Himmelblå

Mor og meget mere skriver:

Det er jo oftest de uforudsigelige og uventede gok i nødden fra livets side, der giver en indsigt, man ikke ville have været foruden. Jeg har også tre børn med hver deres sårbarheder og særlige behov, og trods perioder med modgang og søvnløse nætter, har det styrket os og givet en betydelig proportionssans.

Jeg holder weekend i aften og i morgen aften, tak - og skal i øvrigt hygge mig med 23 elevskrevne noveller og et forældremøde, der skal planlægges. God weekend også til dig

Haha, ja det skal nok blive hyggeligt! 

Rigtig god fornøjelse (altid noget, det ikke er romaner, opgaven har lydt på)

Anmeld

1. september 2012

Frk. Himmelblå

Ciss skriver:

Så du tror ikke på, at folk faktisk nogen gange kan gøre dette ud fra en tanke om, at det er bedst for barnet?

Jo, selvfølgelig.

Jeg kan jo ikke tale for alle. Jeg er bare stødt på en del, der synes at have et behov for at retfærdiggøre noget, som ikke nødvendigvis har været fair.

Anmeld

1. september 2012

Lenats31

Frk. Himmelblå skriver:

Jo, selvfølgelig.

Jeg kan jo ikke tale for alle. Jeg er bare stødt på en del, der synes at have et behov for at retfærdiggøre noget, som ikke nødvendigvis har været fair.

Jeg formoder, du ikke kender børnene og forældrene personligt. dermed mener jeg at du slet ikke er i stand til at vurdere dette.

Anmeld

1. september 2012

Frk. Himmelblå

Lenats31 skriver:

Jeg formoder, du ikke kender børnene og forældrene personligt. dermed mener jeg at du slet ikke er i stand til at vurdere dette.

Øh, jo, det er jeg faktisk i stand til at vurdere. Hvis man siger, at en 1-årig har "brug for" at komme i institution, og det alene er grunden til, at man sender barnet afsted, ja, så er det jo simpelthen helt objektivt løgn.

Der kan være tale om, at barnet har det bedre i institutionen, end derhjemme, javist, men det er ikke på grund af noget allerede værende hos barnet. Det er på grund af forældrenes utilstrækkelighed.

DET er min pointe.

Er bare træt af at høre den ene og den anden forklaring, der har fundament i barnet, når det i bund og grund handler om, hvad forældrene ikke er i stand til at give selv. (Af den ene eller anden grund. Og der er mange ganske gyldige grunde, men det ændrer ikke vrøvleriet omkring, hvad det lille bitte barn har "brug for").

Hvor mange forældre, jeg kender personligt, er i bund og grund sagen uvedkommende. 

Anmeld

1. september 2012

Lenats31

Øh, jo, det er jeg faktisk i stand til at vurdere. Hvis man siger, at en 1-årig har "brug for" at komme i institution, og det alene er grunden til, at man sender barnet afsted, ja, så er det jo simpelthen helt objektivt løgn.

Der kan være tale om, at barnet har det bedre i institutionen, end derhjemme, javist, men det er ikke på grund af noget allerede værende hos barnet. Det er på grund af forældrenes utilstrækkelighed.

DET er min pointe.

Er bare træt af at høre den ene og den anden forklaring, der har fundament i barnet, når det i bund og grund handler om, hvad forældrene ikke er i stand til at give selv. (Af den ene eller anden grund. Og der er mange ganske gyldige grunde, men det ændrer ikke vrøvleriet omkring, hvad det lille bitte barn har "brug for").

Hvor mange forældre, jeg kender personligt, er i bund og grund sagen uvedkommende. 

DU GODESTE!!!. Dig kan de fleste vidst kun tåle i mindre doser ad gangen.

Så de fleste forældre i DK kan altså ikke se ud over egen næsetip ogtænker ikke på deres børns ve og vel.

Anmeld

1. september 2012

Ciss

Frk. Himmelblå skriver:

DET er min pointe.

For det første: Ikke alle forældrer er bange for, at lade børnene opleve og lære andre ting end det, som er muligt hjemme. Og nogle af de ting, som opleves og læres i VS/DP oplever/lærer man ikke hjemme. Uanset, hvilken fantastisk overskudsmor, man måtte have.

For det andet: Med den fremhævede sætning stempler du hver eneste mor eller far som på et tidspunkt har ladet barnet passe af andre på en eller anden fridag uanset grund og hvilken vurdering, som ligger bag.

Det synes jeg faktisk er ganske groft.

Jeg tror, alle nu ved, hvad du mener om sagen, men siden du er overbevist om, at du har ret og folk med andre meninger eller indfaldsvinkler tager fejl, er det så ikke ved at være på tide at lade diskutionen ligge og være enige om, at vi ser forskelligt på sagen?

Anmeld

1. september 2012

Frk. Himmelblå

Lenats31 skriver:

Du GODESTE. Dig kan de fleste vidst kun tåle i mindre doser ad gangen

Hvorfor i alverden skriver du dog det til mig?

Jeg har faktisk lige givet mig god tid til at svare på dit spørgsmål..

Jeg argumenterer ud fra mit ståsted. Jeg henter (måske for implicit?) mine argumenter i forskellige pædagog/psykologi-udgivelser. Videnskabeligt. Jeg forstår udmærket, at det kan være svært at indrette sig som familie. Jeg er ikke selv perfekt. 

Hvorfor vil du ikke nøjes med at holde dig til teksten? 

Anmeld

1. september 2012

Frk. Himmelblå

Ciss skriver:

For det første: Ikke alle forældrer er bange for, at lade børnene opleve og lære andre ting end det, som er muligt hjemme. Og nogle af de ting, som opleves og læres i VS/DP oplever/lærer man ikke hjemme. Uanset, hvilken fantastisk overskudsmor, man måtte have.

For det andet: Med den fremhævede sætning stempler du hver eneste mor eller far som på et tidspunkt har ladet barnet passe af andre på en eller anden fridag uanset grund og hvilken vurdering, som ligger bag.

Det synes jeg faktisk er ganske groft.

Jeg tror, alle nu ved, hvad du mener om sagen, men siden du er overbevist om, at du har ret og folk med andre meninger eller indfaldsvinkler tager fejl, er det så ikke ved at være på tide at lade diskutionen ligge og være enige om, at vi ser forskelligt på sagen?

Du lægger mig ord i munden.

Jeg dømmer ingen.

Jeg mener ikke, det nødvendigvis er fy fy at være utilstrækkelig eller at mangle at kunne give nogle ting. Det gælder os alle.

Jeg vil bare gerne diskutere emnet, hvis nogen ellers spørger ind til mine holdninger. Og det er der faktisk blevet gjort.

Jeg aner ikke, hvem du er, eller hvordan du indretter dig, og det interesserer mig heller ikke. Det er på et generelt plan, jeg synes denne her tråd er vigtig. 

Og jeg diskuterer ikke nødvendigvis for at alle skal være enige med mig. Jeg synes, det er interessant at høre andres meninger, og så selvfølgelig at forsøge at påvirke andre, hvor jeg selv synes, jeg har ret, og der kunne være en gevinst i, at nogen måske også kunne se idéen. - Er det ikke selve grundessensen i en debat?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.