Frk. Himmelblå skriver:
Øh, jo, det er jeg faktisk i stand til at vurdere. Hvis man siger, at en 1-årig har "brug for" at komme i institution, og det alene er grunden til, at man sender barnet afsted, ja, så er det jo simpelthen helt objektivt løgn.
Der kan være tale om, at barnet har det bedre i institutionen, end derhjemme, javist, men det er ikke på grund af noget allerede værende hos barnet. Det er på grund af forældrenes utilstrækkelighed.
DET er min pointe.
Er bare træt af at høre den ene og den anden forklaring, der har fundament i barnet, når det i bund og grund handler om, hvad forældrene ikke er i stand til at give selv. (Af den ene eller anden grund. Og der er mange ganske gyldige grunde, men det ændrer ikke vrøvleriet omkring, hvad det lille bitte barn har "brug for").
Hvor mange forældre, jeg kender personligt, er i bund og grund sagen uvedkommende.
For det første: Ikke alle forældrer er bange for, at lade børnene opleve og lære andre ting end det, som er muligt hjemme. Og nogle af de ting, som opleves og læres i VS/DP oplever/lærer man ikke hjemme. Uanset, hvilken fantastisk overskudsmor, man måtte have.
For det andet: Med den fremhævede sætning stempler du hver eneste mor eller far som på et tidspunkt har ladet barnet passe af andre på en eller anden fridag uanset grund og hvilken vurdering, som ligger bag.
Det synes jeg faktisk er ganske groft.
Jeg tror, alle nu ved, hvad du mener om sagen, men siden du er overbevist om, at du har ret og folk med andre meninger eller indfaldsvinkler tager fejl, er det så ikke ved at være på tide at lade diskutionen ligge og være enige om, at vi ser forskelligt på sagen?