At holde barn hjemm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2012

Lenats31

Frk. Himmelblå skriver:

Hvorfor i alverden skriver du dog det til mig?

Jeg har faktisk lige givet mig god tid til at svare på dit spørgsmål..

Jeg argumenterer ud fra mit ståsted. Jeg henter (måske for implicit?) mine argumenter i forskellige pædagog/psykologi-udgivelser. Videnskabeligt. Jeg forstår udmærket, at det kan være svært at indrette sig som familie. Jeg er ikke selv perfekt. 

Hvorfor vil du ikke nøjes med at holde dig til teksten? 

Nej, du har givet dig tid til at fortælle folk her (og de fleste uden for forummet) at de er dårlige forældre der ikke kan se ud over egen næsetip. det er smagløst og noget forfærdeligt vås!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2012

Ciss

Frk. Himmelblå skriver:

Du lægger mig ord i munden.

Jeg dømmer ingen.

Jeg mener ikke, det nødvendigvis er fy fy at være utilstrækkelig eller at mangle at kunne give nogle ting. Det gælder os alle.

Jeg vil bare gerne diskutere emnet, hvis nogen ellers spørger ind til mine holdninger. Og det er der faktisk blevet gjort.

Jeg aner ikke, hvem du er, eller hvordan du indretter dig, og det interesserer mig heller ikke. Det er på et generelt plan, jeg synes denne her tråd er vigtig. 

Og jeg diskuterer ikke nødvendigvis for at alle skal være enige med mig. Jeg synes, det er interessant at høre andres meninger, og så selvfølgelig at forsøge at påvirke andre, hvor jeg selv synes, jeg har ret, og der kunne være en gevinst i, at nogen måske også kunne se idéen. - Er det ikke selve grundessensen i en debat?

Jo, debat er ok.

Jeg reagerer på din måde at formulere dine meninger på, ikke på at du har meninger. Det har vi vel alle.

Ord som "utilstrækkelige" er meget negativt ladet og flere af formuleringerne virker direkte fordømmende.

Man skal passe meget på i en skriftlig debat, hvordan man formulerer sig. Jeg ved jo heller ikke, hvem du er. Det eneste jeg ser, er det skrevne ord. Selvfølgelig tolker jeg det til en hvis grad. Det gør vi alle, når vi læser.

Anmeld

1. september 2012

Nadia&Daniel

Lige et side-spørgsmål (er nysgerrig):

alle dem som mener at børn skal holdes hjemme fra vs/bh fordi mor (eller far) går hjemme - går I selv hjemme eller arbejder I fuldtid/deltid??

Anmeld

1. september 2012

Frk. Himmelblå

Ciss skriver:

Jo, debat er ok.

Jeg reagerer på din måde at formulere dine meninger på, ikke på at du har meninger. Det har vi vel alle.

Ord som "utilstrækkelige" er meget negativt ladet og flere af formuleringerne virker direkte fordømmende.

Man skal passe meget på i en skriftlig debat, hvordan man formulerer sig. Jeg ved jo heller ikke, hvem du er. Det eneste jeg ser, er det skrevne ord. Selvfølgelig tolker jeg det til en hvis grad. Det gør vi alle, når vi læser.

Okay.

Men jeg mener ikke, at "utilstrækkelig" er negativt ladet. Jeg mener, det er et dækkende ord. For rigtig mange forhold i vores samfund. Jeg tolker ikke så meget, når jeg læser andres indlæg. Jeg prøver at forholde mig til det, der står. Ellers kan jeg slet ikke finde rundt i det.

Det skrevne ord er begrænset i sine nuancer. Men jeg mener nu godt, at man med lidt god vilje kan gøre udtrykket  nogenlunde rent. Er ærgerlig over, at så mange misforstår mig.

Anmeld

1. september 2012

Frk. Himmelblå

Lenats31 skriver:

Nej, du har givet dig tid til at fortælle folk her (og de fleste uden for forummet) at de er dårlige forældre der ikke kan se ud over egen næsetip. det er smagløst og noget forfærdeligt vås!

Det passer simpelthen ikke. 

Det skriver jeg på intet tidspunkt.

Anmeld

1. september 2012

Frk. Himmelblå

Nadia&Daniel skriver:

Lige et side-spørgsmål (er nysgerrig):

alle dem som mener at børn skal holdes hjemme fra vs/bh fordi mor (eller far) går hjemme - går I selv hjemme eller arbejder I fuldtid/deltid??

Jeg mener hverken det ene eller det andet.

Jeg mener bare, at helt små børn ikke i udgangspunktet har "brug for" at komme afsted.

Min mand og jeg har/har haft krævende job hver især. Pt. er jeg hjemme, og han rejser meget. Men vi har prøvet både det ene og det andet. Og delt orlov.

Anmeld

1. september 2012

Lenats31

Frk. Himmelblå skriver:

Det passer simpelthen ikke. 

Det skriver jeg på intet tidspunkt.

Ifølge måden du formulerer dig på, JO! 

Anmeld

1. september 2012

Nadia&Daniel

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg mener hverken det ene eller det andet.

Jeg mener bare, at helt små børn ikke i udgangspunktet har "brug for" at komme afsted.

Min mand og jeg har/har haft krævende job hver især. Pt. er jeg hjemme, og han rejser meget. Men vi har prøvet både det ene og det andet. Og delt orlov.

Okay - det virker bare som om det er en tråd hvor det er de arbejdende mod de ledige.. Derfor mit spørgsmål..

Men jeg er en af dem som går hjemme på dagpenge (søger job på livet løs), mens min datter er i vuggestue (og selvfølgelig har lidt fri engang imellem) 

Anmeld

1. september 2012

Frk. Himmelblå

Nadia&Daniel skriver:

Okay - det virker bare som om det er en tråd hvor det er de arbejdende mod de ledige.. Derfor mit spørgsmål..

Men jeg er en af dem som går hjemme på dagpenge (søger job på livet løs), mens min datter er i vuggestue (og selvfølgelig har lidt fri engang imellem) 

Skal jeg ikke kunne sige, om der er noget om. Men jeg debatterede da lidt med en, som selv arbejdede en del, og hun stillede - som jeg - også spørgmål ved måden, vi vælger at indrette os på. Og argumentere for samme indretning.

Så tror ikke, det er så firkantet endda.

Men har da selv tænkt tanken, om man ikke som baby.dk bruger har lov at spise pom'fritter uden nødvendigvis samtidig at skulle argumentere for, at det er sundt...  

Anmeld

1. september 2012

Lenats31

Min mor er uddannet pædagog (nu pensioneret). Men hun har arbejdet i en børnehave i rigtig mange år. 

Vi er begge imod at børn skal i institution mens forældrene har ferie som udgangspunkt. Men i nogle tilfælde var det godt børnene kom afsted fra åben til luk i selv ferieperioder, forstået på den måde at det gik dårligt derhjemme. 

Så kan man diskutere om disse børn ikke burde have været anbgragt udenfor hjemmet!!

jeg henter selv på vej hjem fra arbejde - også når jeg har tidligt fri. og tidligt er kl. 13. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.