Frk. Himmelblå skriver:
Naturligvis må børnene også indrette sig. Ellers kan de/vi jo slet ikke fungere. Men derfor må vi alligevel og kontinuerlig stille spørgsmål ved, om der her samfund virkelig er, hvad vi ønsker os? Var der andre måde at leve på?Behøver begge forældre nødvendigvis være på arb.markedet mens børnen er små? Kunne færre materialistiske goder også gøre det? Hvad med nærværet? Hvor er bedsteforældrene? Hvor højt vægter vi samværet i/med familien ifht. prestige osv. osv.
Vi er ikke hunde og katte. Vi er mennesker. Vi har et valg.

De tanker du stiller op, tror jeg alle forældre går rundt med. Men det er jo ikke noget vi som enkelt individer kan gøre noget ved, det er, i min optik, en fejl konstruktion af hele vores opfattelse af samfundet. Hvorfor vægter vi erhvervslivet så højt, at det næsten bliver betragtet som et selvstændigt, levende væsen? Hvorfor skal selskaber kunne skabe milliardoverskud - uden at blive tvunget til at fordele nedefter?
Der var en artikel i Information for et par weekender siden, Holger K Nielsen sagde noget med, om vi måske bare skulle indstille vores samfund så vi ikke arbejdede mere?
Ja, der er nogle forældre hvorman undrer sig over hvorfor de overhovedet har børn. Arbejdsdag på 8-9 timers tid for den bette i VS/DP mens forældrene næppe er mere tilstede når de så endeligt rammer hjemmet, den type har jeg også mødt... Kunne det forbydes, var det nok til det bedste..
Men langt de fleste af os gør det jo i en god mening, børnene der udvikler sig med så rasende fart at man næsten ikke kan følge med. Det tror jeg er de færreste af os voksne der kan få op i vores unger. Vores altid betragtende, efterabende unger..
Jeg sammenlignede ikke mennesket med en hund eller en kat. Blot at vi er rejst et stykke siden vi var simple individer med en meget lille verden at forholde os til 
Anmeld