..En lille undren af salg af kattekillinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2012

Dinna88

Lunae skriver:

Personligt ville jeg vælge at lade mine killinger være udekatte. Jeg vill dog ikke Lukke dem ud indenfor de første 12 uger, men jeg ville stille krav på at køber skulle ønske en udekat.

Jeg synes det er synd at katte skal være indekatte - det er ikke deres natur!

Jeg er helt enig med dig, og har lige skrevet hvorfor til TS

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2012

.....

Lunae skriver:

Det er heller ikke sikkert at jeg har ret og skal da være den første til at indrømme, at hvis jeg boede i lejlighed, så ville jeg jo være nødsaget til at have en indekat - kan slet ikke undvære dyr i mit liv

Dyr er også en helt speciel ting at have . Jeg kender mange der har 1-2 indekatte i deres lejlighed, og de har det fint.

Der er jo både fordele og ulepmer ved en ude og indekat.

Det er heller ikke fordi jeg siger at jeg er imod udekatte. Jeg mener bare at der også burde findes en løsning for dem der bor i lejlighed, og ikke kan købe hus med det samme

Anmeld

23. august 2012

.....

Dinna88 skriver:

Jeg har meget meget kort tid til lige at svare, så det bliver kort!

Ja, det er skide uheldigt at katten føder i f.eks. ens tøjskuffe. Men man kan jo desværre ikke flytte dem. Derudover så har jeg oplevet lige så mange katte der føder ude som inde. Du skal huske på, at katten er et vilddyr helt oprindeligt. Og i og med at vi i dag stadig primært har vores katte ude, så avler vi det ikke just af dem. Katte kan overleve i naturen i dag - det kan hunde f.eks. ikke. Eller jo - men slet ikke i samme omfang.

Derfor er det også synd at holde en kat inde. Det er sandt at man kan vænne katten til det, hvis den aldrig har været ude. Men du kan ikke hive en kat ind i et hjem uden at du skal have klatestativer, aktivering osv osv. Det er en ret god indikator for at ens kat skal være udenfor. Jeg ville aldrig nogensinde have samvittigheden til at have en indekat. De skal ud, de skal jage/fange mus og fugle - og stolt komme hjem og vise dem. De skal lære deres killinger det samme. Har du en kat der får lov til at rende ude, så behøver du INTET i hjemmet til den - udover mad og vand. Og selv det kan man egentlig undvære, hvis katten lærer, at det er sådan det er. Derfor kan jeg slet ikke se nogle argumenter FOR indekatte

Jeg ved godt at de er vilddyr. Men synes stadigvæk ikke at det er synd for dem..så kan man blive ved med at tale om hvilke dyr der burde blive ude i naturen osv. Jeg kan heller ikke se hvorfor man har slanger, edderkopper og diverse krybdyr som kæledyr, da de heller ikke hører til i et bur, men så kan man jo blive ved.

Hvis man har katte der render udenfor hele tiden, og ikke har ting i hjemmet der er kattens, så ville det ikke være et kæledyr for mig, men bare et dyr der render rundt. Fair nok hvis andre gør dette mod deres katte, jeg siger bare at JEG ville ikke se katten som mit kæledyr, hvis man ikke har mad og vand osv til den.

Men jeg synes at vi skal være enige om at være uenige, for der er ingen af os der vil rykke vores holdninger  , og fred være med det.

Anmeld

23. august 2012

Den lille kat

Ellers kan du købe en internat kat. De er som regl van til at være iden for og de er både kastareret/steraliseret og de er blevet vaccaniceret.

Det kan dog være svært at finde en killing da de bliver solgt meget hurtigt, men der er mange voksne kat der har behov for et nyt hjem fordi folk er blevet træt af dem.

Og hvis du efter en måndes tid finder ud af at katten og dig ikke fungere sammen kan du aflevere den tilbage.

køb evt. ved dyrenes beskyttelse i min erfaring er de billiger end kattens værn.

Håber du finder en sød kat

Anmeld

23. august 2012

.....

Den lille kat skriver:

Ellers kan du købe en internat kat. De er som regl van til at være iden for og de er både kastareret/steraliseret og de er blevet vaccaniceret.

Det kan dog være svært at finde en killing da de bliver solgt meget hurtigt, men der er mange voksne kat der har behov for et nyt hjem fordi folk er blevet træt af dem.

Og hvis du efter en måndes tid finder ud af at katten og dig ikke fungere sammen kan du aflevere den tilbage.

køb evt. ved dyrenes beskyttelse i min erfaring er de billiger end kattens værn.

Håber du finder en sød kat

Tak for info  - Men har dog allerede luret diverse steder, såsom f.eks dyrenes beskyttelse og Inges kattehjem.

Det bliver en kattekilling jeg kommer til at gå efter, da jeg gerne vil vokse op med katten og kender dens personlighed og er med til at præge den selv, i stedet for en voksen kat som jeg ikke har fulgt, fra helt lille af

Dog skal jeg slet ikke have kat lige nu, jeg kigger bare

Anmeld

23. august 2012

Muhmi

Noneother skriver:

Fordi at Killingerne er afhængige af moderen, og hvad tror du at der sker hvis moderen er "stald-kat" og man ellers prøver at spærre hende inde, fordi at de fremtidige ejere skal "have muligheden"

Så går hun i værste (sandsynligt) fald amok og slår killingerne ihjel eller tvinges til at efterlade dem.

Anmeld

23. august 2012

Muhmi

Strawberry skriver:

En "lille" bagatel, men alligevel en lille undern..

Jeg skal ikke købe kattekillinger, men var inde på dba og læste et par annoncer for sjov. En ting jeg virkelig undre mig over og godt kan blive lidt irriteret over, at mange vælger at deres kattekillinger skal bo ude i stalden eller være udekatte med det samme  .

Hvorfor ikke holde dem inde, og så er det op til køberen at bestemme om de skal være ude eller indekatte. Ved godt at det generalt er sælgers ret til at bestemme hvorvidt de skal være ude eller inde, når det er deres katte. Men synes det er brand ærgeligt at det er bestemt i forvejen at man ikke kan få en indekat, da man ikke just kan gøre en udekat til en indekat 
Hvad synes I?

..Hilsen én som faktisk gerne vil have en indekat, på et eller andet tidspunkt, og bliver små irriteret over at alle vælger at sælge udekatte

Som en lille side-note... Så er katte altså ikke bygget til at være inde... Katte er et dyr der faktisk har behov for at være udenfor...

Jeg synes jo det er synd at have katte som indekatte fordi jeg kan mærke en tydelig forskel i mine katte efter de blev udekatte.. Vil aldrig have en indekat igen, så hellere slet ikke have kat

Anmeld

23. august 2012

.....

Muhmi skriver:

Som en lille side-note... Så er katte altså ikke bygget til at være inde... Katte er et dyr der faktisk har behov for at være udenfor...

Jeg synes jo det er synd at have katte som indekatte fordi jeg kan mærke en tydelig forskel i mine katte efter de blev udekatte.. Vil aldrig have en indekat igen, så hellere slet ikke have kat

Det ved jeg godt at de ikke er  . Har selv haft en kat før, så jeg er ikke helt uviden om katte..

Jeg synes dog godt at man kan have en indekat i en lejlighed, når man nu ikke har mulighed for at købe hus med det samme, og kender op til flere der har gjort det på samme måde.

Men sådan er vi jo så forskellige, med synspunkter

Anmeld

23. august 2012

Muhmi

Strawberry skriver:

Det ved jeg godt at de ikke er  . Har selv haft en kat før, så jeg er ikke helt uviden om katte..

Jeg synes dog godt at man kan have en indekat i en lejlighed, når man nu ikke har mulighed for at købe hus med det samme, og kender op til flere der har gjort det på samme måde.

Men sådan er vi jo så forskellige, med synspunkter

Jamen jeg kender da også masser der har indekatte der trives, men derfor mener jeg stadig det er synd for dem.

Har ikke sagt noget om at du var uvidende men du ligger jo selv op til at få smidt nogle facts i hovedet, så det gjorde jeg

Anmeld

23. august 2012

.....

Muhmi skriver:

Jamen jeg kender da også masser der har indekatte der trives, men derfor mener jeg stadig det er synd for dem.

Har ikke sagt noget om at du var uvidende men du ligger jo selv op til at få smidt nogle facts i hovedet, så det gjorde jeg

Det mener jeg så ikke at det er

Jeg har ikke bedt om decideret at få smidt facts i hovedet som sådan, men mere en mening om om det kan være rigtigt at en kat absolut skal sælges som en udekat, selvom det nødvendigvis ikke altid er nødvendigt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.