..En lille undren af salg af kattekillinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2012

Princesspigen

Strawberry skriver:

Hold da op, det var mange  .

Men jeg er med på at hvis man gør sin kat til udekat, følger der også et ansvar med, b.la at sterilisere/kastere dem som du siger

nemlig

kendte os en anden engang hvor hans far lod hunkatten gå ude uden at være steriliseret, når hun så kom hjem og fødte kilinger et par gange om året tog han alle killinger på nær en, tog dem uden for og knaldede dem ned i flierne så de døde..  syndes det var så grotesk

mor fik lov til at beholde en af hensyn til mælk og savn.. men ellers så var det rutine hver gang hun fik killinger..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

.....

Noneother skriver:

Altså de fleste jeg kender der "avler" finder ejere til katten inden de beslutter om de skal have lov at vænne sig til livet udenfor... Hvorfor  nogen så bevidst gør det anderledes ved jeg ikke.. Med mindre at der ligger grunde som at de ikke har muligheden for kun at lukke nogle katte ud eller lign. Det kan jo være svært hvis man har en lem/udgang til resten fx.

-men ellers så har jeg 3 stk. indekillinger pr. 1. November  Så helt død er indekatten ikke.

Ja det kan du have ret i  .

Nææ, det kan jeg hører  . Bare ærgeligt at de er så svære at få fat i (Indekatte)

Anmeld

22. august 2012

.....

Princesspigen skriver:

nemlig

kendte os en anden engang hvor hans far lod hunkatten gå ude uden at være steriliseret, når hun så kom hjem og fødte kilinger et par gange om året tog han alle killinger på nær en, tog dem uden for og knaldede dem ned i flierne så de døde..  syndes det var så grotesk

mor fik lov til at beholde en af hensyn til mælk og savn.. men ellers så var det rutine hver gang hun fik killinger..

Det var da noget besynderligt noget at gøre  . Mener vidst også at det er strafbart at dræbe killinger, men er ikke sikker  . Synes bare ikke at det kan være rigtig at man er så "ligeglad" med sin kat, så den får unger konstant der alligevel ikke skal leve

Anmeld

22. august 2012

Princesspigen

Strawberry skriver:

Det var da noget besynderligt noget at gøre  . Mener vidst også at det er strafbart at dræbe killinger, men er ikke sikker  . Synes bare ikke at det kan være rigtig at man er så "ligeglad" med sin kat, så den får unger konstant der alligevel ikke skal leve

lige precis.. men har ikke selv haft kontakt med dem familie siden 2006 så håber da klart de er stoppet med det..

den gang var jeg ung og turde ikke kontakte politiet..

Anmeld

22. august 2012

.....

Princesspigen skriver:

lige precis.. men har ikke selv haft kontakt med dem familie siden 2006 så håber da klart de er stoppet med det..

den gang var jeg ung og turde ikke kontakte politiet..

Kan jeg godt se  . Men uf, hader sådan nogle historier

Anmeld

22. august 2012

Princesspigen

Strawberry skriver:

Kan jeg godt se  . Men uf, hader sådan nogle historier

os mig

Anmeld

22. august 2012

6800

synes nu den anden vej er værre...en killing der aldrig har været udenfor og skal være 100% udekat, kender ikke omgivelser, er kommet væk fra mor og søskende....men en kat der har været ude og skal være inde, har jo mennekser omkring sig i starten, tror det er nemmere den vej...

Da vi skulle af med vores mormis' killinger fik vi afvide de skulle være udekatte (de havde kun været med mormis ude i haven kort tid et par gange)...vi sagde, at de kun måtte få killingerne, hvis de lovede at have dem inde, indtil de var tygge ved det nye sted, og så kunne de lukke dem ud lidt efter lidt

Anmeld

22. august 2012

4kløver

Mine kattekillinger har jeg altid holdt inde. Ville aldrig vælge en ude kat da jeg selv vel bestemme. Af de 3 jeg har haft var den ene en inde kat.

Anmeld

22. august 2012

Dinna88

Der er jo det at vi ikke bestemmer hvor katten føder, og som en anden skriver, så KAN man ikke fjerne killingerne.

Vi har haft mange katte, men vi havde en enkelt der levede i maaaaaaaaaaaaange år, som har født en del missere. Alle sammen forskellige steder, men jeg mener dog, at det altid har været indenfor. Den ene gang fødte hun i min søsters tøjskuffe - det er jo bare bad luck

Hvis ens kat føder indenfor, så synes jeg dog at man SKAL vise killingerne udenfor når tid er. Det er naturligt, og andet er synd

Anmeld

22. august 2012

TeamRocket

Hvis det er fordi du gerne vil have en indekat engang, så kig på race katte, de er oftes indekatte, ikke overavlede og har et bedre kæledyrssind fordi de ikke bare får lov at rende ude uden menneske kontakt. Min veninde opdrætter katte- kan det passe de hedder ragdoll jeg er ikke kattemenneske så går ikke op i det. Men min umiddelbare holdning er at katte er et ude dyr, derfor får de deres killinger ude, gir det ikke mening? By the way så er jeg mega træt af ude katte i villa kvatere- vi kan fandme ikke have ungernes sandkasse i fred

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.