Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
En "lille" bagatel, men alligevel en lille undern..Jeg skal ikke købe kattekillinger, men var inde på dba og læste et par annoncer for sjov. En ting jeg virkelig undre mig over og godt kan blive lidt irriteret over, at mange vælger at deres kattekillinger skal bo ude i stalden eller være udekatte med det samme . Hvorfor ikke holde dem inde, og så er det op til køberen at bestemme om de skal være ude eller indekatte. Ved godt at det generalt er sælgers ret til at bestemme hvorvidt de skal være ude eller inde, når det er deres katte. Men synes det er brand ærgeligt at det er bestemt i forvejen at man ikke kan få en indekat, da man ikke just kan gøre en udekat til en indekat Hvad synes I?..Hilsen én som faktisk gerne vil have en indekat, på et eller andet tidspunkt, og bliver små irriteret over at alle vælger at sælge udekatte
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Fordi at Killingerne er afhængige af moderen, og hvad tror du at der sker hvis moderen er "stald-kat" og man ellers prøver at spærre hende inde, fordi at de fremtidige ejere skal "have muligheden"
Så går hun i værste (sandsynligt) fald amok og slår killingerne ihjel eller tvinges til at efterlade dem.
Noneother skriver: Fordi at Killingerne er afhængige af moderen, og hvad tror du at der sker hvis moderen er "stald-kat" og man ellers prøver at spærre hende inde, fordi at de fremtidige ejere skal "have muligheden" Så går hun i værste (sandsynligt) fald amok og slår killingerne ihjel eller tvinges til at efterlade dem.
Rolig nu Nu var den ikke KUN møntet på staldkatte, og du behøver ikke at tale ned til mig som om at jeg ikke ved noget om katte, jeg har haft en kat før .
Strawberry skriver: Rolig nu Nu var den ikke KUN møntet på staldkatte, og du behøver ikke at tale ned til mig som om at jeg ikke ved noget om katte, jeg har haft en kat før .
Jeg er helt rolig.. men det er derfor... og det er det nok uanset med katte der er vant til at være meget ude... Stald eller ej.
tror ikke hun mente noget ondt med det, man kan tit misforstå et skrevet ord, men hun har jo ret hun svarede på det du oprettede en debat om
Strawberry skriver: En "lille" bagatel, men alligevel en lille undern..Jeg skal ikke købe kattekillinger, men var inde på dba og læste et par annoncer for sjov. En ting jeg virkelig undre mig over og godt kan blive lidt irriteret over, at mange vælger at deres kattekillinger skal bo ude i stalden eller være udekatte med det samme . Hvorfor ikke holde dem inde, og så er det op til køberen at bestemme om de skal være ude eller indekatte. Ved godt at det generalt er sælgers ret til at bestemme hvorvidt de skal være ude eller inde, når det er deres katte. Men synes det er brand ærgeligt at det er bestemt i forvejen at man ikke kan få en indekat, da man ikke just kan gøre en udekat til en indekat Hvad synes I?..Hilsen én som faktisk gerne vil have en indekat, på et eller andet tidspunkt, og bliver små irriteret over at alle vælger at sælge udekatte
fordi rigtig mange vælger at have ude katte som de ikke steriliserer hvilke resulterer i killinger et sted mellem 2 og 4 gange årligt..
kendte selv nogle engang der havde omkring 8-12 katte i stalden både hunner og hanner som fik lov at avle som det passede dem, hvilke vil sige der både kom indavl osv..
klart ikke noget jeg bryder mig om.. og min egen hunkat skal klart steriliseres inden hun bliver ude kat..
Noneother skriver: Jeg er helt rolig.. men det er derfor... og det er det nok uanset med katte der er vant til at være meget ude... Stald eller ej.
Det kan jeg godt tænke mig til . Nu var det jo heller ikke fordi jeg synes det er fuldstændig uhørt at katte er udekatte, siger blot at jeg undre mig over at man nærmest ikke kan finde indekatte mere, og i mange tilfælde vil de have at kattene snuser til udelivet, og ikke fordi det er en nødvendighed.
signe. skriver: tror ikke hun mente noget ondt med det, man kan tit misforstå et skrevet ord, men hun har jo ret hun svarede på det du oprettede en debat om
Ved godt at hun svarede, men det var måden hun svarede på, som man lige skulle tænke lidt over, inden man trykkede på opret
Princesspigen skriver: fordi rigtig mange vælger at have ude katte som de ikke steriliserer hvilke resulterer i killinger et sted mellem 2 og 4 gange årligt.. kendte selv nogle engang der havde omkring 8-12 katte i stalden både hunner og hanner som fik lov at avle som det passede dem, hvilke vil sige der både kom indavl osv.. klart ikke noget jeg bryder mig om.. og min egen hunkat skal klart steriliseres inden hun bliver ude kat..
Hold da op, det var mange .Men jeg er med på at hvis man gør sin kat til udekat, følger der også et ansvar med, b.la at sterilisere/kastere dem som du siger
Strawberry skriver: Det kan jeg godt tænke mig til . Nu var det jo heller ikke fordi jeg synes det er fuldstændig uhørt at katte er udekatte, siger blot at jeg undre mig over at man nærmest ikke kan finde indekatte mere, og i mange tilfælde vil de have at kattene snuser til udelivet, og ikke fordi det er en nødvendighed.
Altså de fleste jeg kender der "avler" finder ejere til katten inden de beslutter om de skal have lov at vænne sig til livet udenfor... Hvorfor nogen så bevidst gør det anderledes ved jeg ikke.. Med mindre at der ligger grunde som at de ikke har muligheden for kun at lukke nogle katte ud eller lign. Det kan jo være svært hvis man har en lem/udgang til resten fx.
-men ellers så har jeg 3 stk. indekillinger pr. 1. November Så helt død er indekatten ikke.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128