Jeg kan sagtens se at man kan tænke på at enkelte katte har det bedre med sådan og sådan. Men det fjerne ikke det faktum at vi ikke har avlet katte til at være indedyr - og derfor er det synd. Selvfølgelig er der undtagelser hvor der er regler, sådan er det altid 
Jeg synes heller ikke en kanin skal være inde, nej. De kan sagtens klare at være ude, så HVORFOR dog holde dem inde.
Men det er en lang, lang diskussion når man langt fra er enige. Og det orker jeg ikke lige
Min mening kan ikke ændres. Jeg er enig med dig i at man skal se på hvad er bedst for dyret, og på den måde lade det vælge selv. Og din kat vil jo tydeligvis være inde - MEN du må også give mig ret i, at det er en undtagelse. Men - jeg vil lade den ligge her 
Selvfølgelig har vi alle ret til at have vores forskelige holdinger til dyrehold og alt muligt andet. 
Vi mennesker prøver jo konstant at manipulere med mange af dyrenes naturlige egenskaber fordi vi vil have dem på vores egne præmisser. Det gælder jo alt fra deres udseende til deres adfærd. Selv hamstere som er enespændere af natur fosøger man gennem avl at gøre mere sociale, så de kan gå sammen, da vi mennesker ikke kan forholde os til at de skal gå der og være ensomme.
Vi vil aldrig helt kunne imødekomme dyrenes præmisser men der bliver skabt nogle forandringer hos dem også gennem avl. Fx er racekatte mere tilbøjelige til ikke at bryde sig om udelivet. Måske forklaringen på at min mors katte ikke vil ud.
Ja det er en lang debat om holdninger til dyrs livskvalitet. Noget de ikke kan blive spurgt om, men noget vi som mennesker vurderer. Det må siges altid at blive noget meget subjektivt der kan diskuteres. At jeg åbenbart har en meget unik kat er jo så bare heldigt, når jeg nu ikke kan give den anderledes forhold. 
Anmeld