..En lille undren af salg af kattekillinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2012

.....

6800 skriver:

synes nu den anden vej er værre...en killing der aldrig har været udenfor og skal være 100% udekat, kender ikke omgivelser, er kommet væk fra mor og søskende....men en kat der har været ude og skal være inde, har jo mennekser omkring sig i starten, tror det er nemmere den vej...

Da vi skulle af med vores mormis' killinger fik vi afvide de skulle være udekatte (de havde kun været med mormis ude i haven kort tid et par gange)...vi sagde, at de kun måtte få killingerne, hvis de lovede at have dem inde, indtil de var tygge ved det nye sted, og så kunne de lukke dem ud lidt efter lidt

Det er også kun korrekt at have dem inde i et stykke tid når de kommer hjem, til deres nye hjem, indtil de har er vant til deres omgivelser, og er tryg ved at udforske evt. din have først

Men hvis en kat først har været ude, mener jeg ikke at du kan gøre den til en indekat. Det ville den ikke bryde sig om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2012

.....

4kløver skriver:

Mine kattekillinger har jeg altid holdt inde. Ville aldrig vælge en ude kat da jeg selv vel bestemme. Af de 3 jeg har haft var den ene en inde kat.

Jeg har det på samme måde som dig

Anmeld

23. august 2012

hansen1

Strawberry skriver:

En "lille" bagatel, men alligevel en lille undern..

Jeg skal ikke købe kattekillinger, men var inde på dba og læste et par annoncer for sjov. En ting jeg virkelig undre mig over og godt kan blive lidt irriteret over, at mange vælger at deres kattekillinger skal bo ude i stalden eller være udekatte med det samme  .

Hvorfor ikke holde dem inde, og så er det op til køberen at bestemme om de skal være ude eller indekatte. Ved godt at det generalt er sælgers ret til at bestemme hvorvidt de skal være ude eller inde, når det er deres katte. Men synes det er brand ærgeligt at det er bestemt i forvejen at man ikke kan få en indekat, da man ikke just kan gøre en udekat til en indekat 
Hvad synes I?

..Hilsen én som faktisk gerne vil have en indekat, på et eller andet tidspunkt, og bliver små irriteret over at alle vælger at sælge udekatte

Nu har jeg en hunkat der altid har været ude. Men den dag hun skulle have killinger valgte hun at gå ind i huset, selvom hun ikke gør det normalt. 

Og hun og killingerene blev inde til de var solgt, da jeg som dig, vil at folk selv skal bestemme hvad deres kat skal være. 

Anmeld

23. august 2012

.....

Dinna88 skriver:

Der er jo det at vi ikke bestemmer hvor katten føder, og som en anden skriver, så KAN man ikke fjerne killingerne.

Vi har haft mange katte, men vi havde en enkelt der levede i maaaaaaaaaaaaange år, som har født en del missere. Alle sammen forskellige steder, men jeg mener dog, at det altid har været indenfor. Den ene gang fødte hun i min søsters tøjskuffe - det er jo bare bad luck

Hvis ens kat føder indenfor, så synes jeg dog at man SKAL vise killingerne udenfor når tid er. Det er naturligt, og andet er synd

Hahaha, ja det er nu lidt uheldigt . Men jeg oplever også at de fleste katte føder indenfor..

Jeg er dog ikke enig med dig i overhovedet, at kattene SKAL vises udenfor. Det er ikke synd at have dem indenfor, hvis de ikke har prøvet andet. Mange vælger jo også at have den som indekat i små år, og derefter som udekat når de flytter, dem kender jeg en del af .

Anmeld

23. august 2012

.....

TeamRocket skriver:

Hvis det er fordi du gerne vil have en indekat engang, så kig på race katte, de er oftes indekatte, ikke overavlede og har et bedre kæledyrssind fordi de ikke bare får lov at rende ude uden menneske kontakt. Min veninde opdrætter katte- kan det passe de hedder ragdoll jeg er ikke kattemenneske så går ikke op i det. Men min umiddelbare holdning er at katte er et ude dyr, derfor får de deres killinger ude, gir det ikke mening? By the way så er jeg mega træt af ude katte i villa kvatere- vi kan fandme ikke have ungernes sandkasse i fred

Puha, aner ikke om de hedder det. Kender kun de mest almindelige katte typer, som main coone, norsk skovkat osv .

Men ja, en have skal man have for sig selv, så kan jeg godt se at det er belastende når en kat kommer forbi

Anmeld

23. august 2012

.....

hansen1 skriver:

Nu har jeg en hunkat der altid har været ude. Men den dag hun skulle have killinger valgte hun at gå ind i huset, selvom hun ikke gør det normalt. 

Og hun og killingerene blev inde til de var solgt, da jeg som dig, vil at folk selv skal bestemme hvad deres kat skal være. 

..Der kunne godt bruges flere kattesælgere som dig .

Men selvfølgelig, hvis kattemor går ude bagefter, så kan man selvfølgelig ikke holde killingerne væk fra hende . Synes bare at det er ærgeligt med sælgere, som bevidst vælger at killingerne skal prøve at være ude "uden nogen grund" . For jeg nægter at ville købe en kattekilling som har sat sine poter udenfor..så synes jeg ikke at man kan være bekendt at holde dem inde, når de kommer til deres nye hjem

Anmeld

23. august 2012

Lunae

Strawberry skriver:

En "lille" bagatel, men alligevel en lille undern..

Jeg skal ikke købe kattekillinger, men var inde på dba og læste et par annoncer for sjov. En ting jeg virkelig undre mig over og godt kan blive lidt irriteret over, at mange vælger at deres kattekillinger skal bo ude i stalden eller være udekatte med det samme  .

Hvorfor ikke holde dem inde, og så er det op til køberen at bestemme om de skal være ude eller indekatte. Ved godt at det generalt er sælgers ret til at bestemme hvorvidt de skal være ude eller inde, når det er deres katte. Men synes det er brand ærgeligt at det er bestemt i forvejen at man ikke kan få en indekat, da man ikke just kan gøre en udekat til en indekat 
Hvad synes I?

..Hilsen én som faktisk gerne vil have en indekat, på et eller andet tidspunkt, og bliver små irriteret over at alle vælger at sælge udekatte

Personligt ville jeg vælge at lade mine killinger være udekatte. Jeg vill dog ikke Lukke dem ud indenfor de første 12 uger, men jeg ville stille krav på at køber skulle ønske en udekat.

Jeg synes det er synd at katte skal være indekatte - det er ikke deres natur!

Anmeld

23. august 2012

.....

Lunae skriver:

Personligt ville jeg vælge at lade mine killinger være udekatte. Jeg vill dog ikke Lukke dem ud indenfor de første 12 uger, men jeg ville stille krav på at køber skulle ønske en udekat.

Jeg synes det er synd at katte skal være indekatte - det er ikke deres natur!

De fleste vil jo også have udekatte, så det er helt fint at du har det krav

Jeg er dog uenig med dig i det sidste, men sådan har vi jo vores forskellige meninger

Anmeld

23. august 2012

Lunae

Strawberry skriver:

De fleste vil jo også have udekatte, så det er helt fint at du har det krav

Jeg er dog uenig med dig i det sidste, men sådan har vi jo vores forskellige meninger

Det er heller ikke sikkert at jeg har ret og skal da være den første til at indrømme, at hvis jeg boede i lejlighed, så ville jeg jo være nødsaget til at have en indekat - kan slet ikke undvære dyr i mit liv

Anmeld

23. august 2012

Dinna88

Strawberry skriver:

Hahaha, ja det er nu lidt uheldigt . Men jeg oplever også at de fleste katte føder indenfor..

Jeg er dog ikke enig med dig i overhovedet, at kattene SKAL vises udenfor. Det er ikke synd at have dem indenfor, hvis de ikke har prøvet andet. Mange vælger jo også at have den som indekat i små år, og derefter som udekat når de flytter, dem kender jeg en del af .

Jeg har meget meget kort tid til lige at svare, så det bliver kort!

Ja, det er skide uheldigt at katten føder i f.eks. ens tøjskuffe. Men man kan jo desværre ikke flytte dem. Derudover så har jeg oplevet lige så mange katte der føder ude som inde. Du skal huske på, at katten er et vilddyr helt oprindeligt. Og i og med at vi i dag stadig primært har vores katte ude, så avler vi det ikke just af dem. Katte kan overleve i naturen i dag - det kan hunde f.eks. ikke. Eller jo - men slet ikke i samme omfang.

Derfor er det også synd at holde en kat inde. Det er sandt at man kan vænne katten til det, hvis den aldrig har været ude. Men du kan ikke hive en kat ind i et hjem uden at du skal have klatestativer, aktivering osv osv. Det er en ret god indikator for at ens kat skal være udenfor. Jeg ville aldrig nogensinde have samvittigheden til at have en indekat. De skal ud, de skal jage/fange mus og fugle - og stolt komme hjem og vise dem. De skal lære deres killinger det samme. Har du en kat der får lov til at rende ude, så behøver du INTET i hjemmet til den - udover mad og vand. Og selv det kan man egentlig undvære, hvis katten lærer, at det er sådan det er. Derfor kan jeg slet ikke se nogle argumenter FOR indekatte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.