Strawberry skriver:
Hahaha, ja det er nu lidt uheldigt
. Men jeg oplever også at de fleste katte føder indenfor..
Jeg er dog ikke enig med dig i overhovedet, at kattene SKAL vises udenfor. Det er ikke synd at have dem indenfor, hvis de ikke har prøvet andet. Mange vælger jo også at have den som indekat i små år, og derefter som udekat når de flytter, dem kender jeg en del af
.
Jeg har meget meget kort tid til lige at svare, så det bliver kort!
Ja, det er skide uheldigt at katten føder i f.eks. ens tøjskuffe. Men man kan jo desværre ikke flytte dem. Derudover så har jeg oplevet lige så mange katte der føder ude som inde. Du skal huske på, at katten er et vilddyr helt oprindeligt. Og i og med at vi i dag stadig primært har vores katte ude, så avler vi det ikke just af dem. Katte kan overleve i naturen i dag - det kan hunde f.eks. ikke. Eller jo - men slet ikke i samme omfang.
Derfor er det også synd at holde en kat inde. Det er sandt at man kan vænne katten til det, hvis den aldrig har været ude. Men du kan ikke hive en kat ind i et hjem uden at du skal have klatestativer, aktivering osv osv. Det er en ret god indikator for at ens kat skal være udenfor. Jeg ville aldrig nogensinde have samvittigheden til at have en indekat. De skal ud, de skal jage/fange mus og fugle - og stolt komme hjem og vise dem. De skal lære deres killinger det samme. Har du en kat der får lov til at rende ude, så behøver du INTET i hjemmet til den - udover mad og vand. Og selv det kan man egentlig undvære, hvis katten lærer, at det er sådan det er.
Derfor kan jeg slet ikke se nogle argumenter FOR indekatte
Anmeld