Team Putte skriver:
Vi har fået et gennembrud i sagen om Ida's maveproblemer!
Aftenskrigeriet er stoppet fra den ene dag til den anden efter en tur hos kiropraktor! Hun havde mange spændinger i både nakke og ryg, det lille pus!
Nu er hun nemmere at bøvse og lader ik til at have problemer med luften i maven længere
Vi gør udover kiropraktoren følgende:
Skiftet fra nan til blå allomin så hun nu får hveranden blå og hveranden grøn 
Giver hende 20 ml kogt lunken vand (Med lidt sukker) ca. hver 6. time. 
Istedetfor at blande hendes erstatning i 150 ml vand til 5 skeer, laver vi det i 160 ml istedet!
Ved godt der står bagpå at man skal holde sig til blandingsforholdene for ik at risikere dehydrering (Hvis der er for meget pulver i) og underernæring (Hvis der er for lidt pulver i) Men tænker at det er mere hvis man blander 200 ml med 2 skeer f.eks. Tror ik sølle 10 ml. gør forskellen i den dur men det virker rigtig godt på maven! 
Vi har skilt d-dråberne fra lactulosen, så hun ikke længere får begge dele på en gang 
Det er svært at sige hvad det er der virker, eller om det er en blanding men det går faktisk så godt nu at vi er begyndt at trappe stille og roligt ud af lactulosen 

Ej hvor fedt.. Det er rigtig dejligt at høre at det lille pus har fået det bedre..
Det er jo en hel jungle at finde rundt i...
Vi gør faktisk lidt det samme som jer, noget af det i hvert fald...
Vi startede jo med movicol, da laktulosen gav mavekneb, men efter fire dage har movicolen stadig ikke hjulpet, og da han jo skriger af smerter hver morgen har jeg idag valgt at gå over til laktulose igen. Ja han får muligvis mavekneb af det, men giver vi ham det ikke har han jo ondt i maven pga hård mave og forstoppelse, så hellere lidt mavekneb og han så kommer af med afføringen... (frygter også han en dag bliver bange for at presse, hvis han finder ud af det gør ondt hver gang)...
Snakkede med lægen om det i morges, og han sagde det var helt fint, og at man faktisk ikke kunne gøre noget forkert som sådan med laktulose... Han havde tillid til at jeg som mor vidste hvad der var det bedste at gøre for mit barn... Så nu får han 5 ml laktulose 2 gange om dagen fra idag af, og indtil det hele kører og så trapper vi meget langsomt ud!! (SP sagde jo sidst vi bare skulle stoppe og så gik det jo bare helt galt igen)..
Derudover har vi valgt at give lidt kamille te hver aften, da det jo nogle gange beroliger maven og kroppen lidt, så det vil jeg prøve at give 30-40 ml af hver aften.. Min mor brugte det til mig og min søster og det virkede rigtig godt dengang... Så vi prøver, det er jo ikke farligt og bliver tit tilrådet af SP'er synes jeg...
Derudover giver vi også hver anden flaske blå og hver anden grøn allomin... Og jeg gør også som jer, og putter lidt ekstra vand i, også de der 5-10 ml så blandingen i hvert fald ikke bliver for tyk... det sagde lægen faktisk også til 5-ugers undersøgelsen at vi kunne gøre, så det gør jeg også..
Så nu håber jeg også det hele hjælper - også for jer - og vi ender med nogle dejlige og tilfredse børn