For få timer i døgnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2012

Masig

Team Putte skriver:

Herhjemme gik det på samme måde! De flasker tager altså bare meget tid fra en iløbet af dagen! Vi løste det problem ved at købe en sterilisator af mærket avent fra philips.. Den er til stikkontakten og ikke micro-ovnen.. Så kan jeg give lillepigen en flaske, når hun sover vasker jeg lige flasken hurtigt og sætter den og sutten i sterilisatoren.. Når den er fuld sætter jeg den i gang, det tager 10 min og samtidig har jeg startet elkedlen med vand.. Så er det hele klar næste gang jeg lige har 5 min (Det tager virkelig ik længere tid!) Det er virkelig smart!!!

Men ved jo ik om du ik synes de flasker tager tid

Hehe sjovt du siger det, for vi har også lgie købt sådan en sterilisator.. godt nok til mikroen, men det tager ikke lang tid.. jeg gør så det at jeg venter med at vaske alle flasker til jeg har brugt dem alle, dvs når han har fået den sidste af de 8 flasker vi har, så vasker jeg dem og sætter dem over i sterilisatoren... Det skal så gøres over to gange, da der kun er plads til fire ad gangen, men så kan jeg nøjes med kun at gøre det en gang i døgnet, og så fylder jeg dem med kogende vand bagefter og stiller i køleskabet så vi har til ca et døgn... Men de tog også virkelig lang tid før, da de skulle koges....

Så det er ikke så meget dem der tager tid, selvom det selvfølgelig lige kræver de der 10-15 min at vaske dem alle sammen en gang i døgnet....

Det er nok mest alt det andet, give drengen mad, passe huset, og vil jo gerne bruge den tid han er vågen på at være sammen med ham, så han ikke bare skal ligge for sig selv i kravlegården og kigge... Og når han så endelig sover, ja så er det støvsugning, vasketøj, og oprydning den står på... Tiden går bare så stærkt så man har bare ikke rigtig tid til de ting man virkelig gerne vil...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

mortilnoahogmelina

Masig skriver:

Jo han er på flaske og har faktisk tænkt på at tage en med, men den skal jo have den rette temperatur så det er lidt svært synes jeg, da jeg jo hverken kan varme eller køle den på turen... Så skal jeg have en kold flaske med og noget kogende vand i termokande jeg kan blande det med.... Det er lidt bøvlet, men du har nok ret i at jeg kunne trænge til en laaang tur et par gange om ugen.... Og så kunne man jo godt gøre som du siger..... Det er nok mere de små hverdagsture på ½-1 time jeg har svært ved lige at få koordineret....

Altså min dreng var os på flaske og vi elskende at gå ture . Jeg gjorder enten det at når han havde spist så pakkede jeg ham i barnevogn og gik så vidste jeg der gik 3 timer før han skulle have mad igen .
Eller os så gjorder jeg det jeg gav ham mad og til gik . OG så havde jeg kogt vand lige inden hældte det i en sut flaske ned sammen med tøjet i pusletasken . En omgang mme i et bæger som var målt af. Så havde jeg mad med på turen .

jeg synes det fungeret helt fantastisk selvfølgelig er det svært første gang men det bliver lettere .

Anmeld

14. august 2012

Masig

Mortil2tiloktober skriver:

Altså min dreng var os på flaske og vi elskende at gå ture . Jeg gjorder enten det at når han havde spist så pakkede jeg ham i barnevogn og gik så vidste jeg der gik 3 timer før han skulle have mad igen .
Eller os så gjorder jeg det jeg gav ham mad og til gik . OG så havde jeg kogt vand lige inden hældte det i en sut flaske ned sammen med tøjet i pusletasken . En omgang mme i et bæger som var målt af. Så havde jeg mad med på turen .

jeg synes det fungeret helt fantastisk selvfølgelig er det svært første gang men det bliver lettere .

Ja men det er nok også bare et spørgsmål om lige at finde en smart måde at gøre tingene på... Tror også jeg vil prøve at lave en flaske og have med, så HVIS han skulle begynde at brokke sig på vejen så kan han da få den... Men ja som du siger så er det nok lidt svært lige i starten, da man ikke helt ved hvordan og hvorledes man lige skal gøre jo.... Og ja jeg burde nok også bare vænne mig til at gå lige når han har fået mad så jeg netop har de der 2-3 timer inden han skal have igen... Der er bare altid lige noget man skal have ordnet inden du ved...

Anmeld

14. august 2012

mortilnoahogmelina

Masig skriver:

Ja men det er nok også bare et spørgsmål om lige at finde en smart måde at gøre tingene på... Tror også jeg vil prøve at lave en flaske og have med, så HVIS han skulle begynde at brokke sig på vejen så kan han da få den... Men ja som du siger så er det nok lidt svært lige i starten, da man ikke helt ved hvordan og hvorledes man lige skal gøre jo.... Og ja jeg burde nok også bare vænne mig til at gå lige når han har fået mad så jeg netop har de der 2-3 timer inden han skal have igen... Der er bare altid lige noget man skal have ordnet inden du ved...

Ja jeg kender det alt alt for godt . Jeg havde os altid noget jeg skulle ordne inden . Men det handler virkelig om at priotere hvad man har mest brug for lige idag . Så må møg og vaske tøj sku vente til i morgen , eller ofte når kæresten var kommet hjem , så kunne han tage drengen imens jeg ordnede nogen ting så som at vaske tøj rengøring osv. Så skulle jeg nemlig ikke have dårlig samvittighed over ikke at have gjort det eller at gøre det imens min dreng lå på gulvet og legede .
Og jeg synes os det var rart lige at få lidt ,ro og fred til andet end baby og ble skift og mad ..

Man findes sin egen rutine stille og roligt det gør vi alle. Så du skal nok finde ud af det hele .

Anmeld

14. august 2012

Team Putte

Masig skriver:

Hehe sjovt du siger det, for vi har også lgie købt sådan en sterilisator.. godt nok til mikroen, men det tager ikke lang tid.. jeg gør så det at jeg venter med at vaske alle flasker til jeg har brugt dem alle, dvs når han har fået den sidste af de 8 flasker vi har, så vasker jeg dem og sætter dem over i sterilisatoren... Det skal så gøres over to gange, da der kun er plads til fire ad gangen, men så kan jeg nøjes med kun at gøre det en gang i døgnet, og så fylder jeg dem med kogende vand bagefter og stiller i køleskabet så vi har til ca et døgn... Men de tog også virkelig lang tid før, da de skulle koges....

Så det er ikke så meget dem der tager tid, selvom det selvfølgelig lige kræver de der 10-15 min at vaske dem alle sammen en gang i døgnet....

Det er nok mest alt det andet, give drengen mad, passe huset, og vil jo gerne bruge den tid han er vågen på at være sammen med ham, så han ikke bare skal ligge for sig selv i kravlegården og kigge... Og når han så endelig sover, ja så er det støvsugning, vasketøj, og oprydning den står på... Tiden går bare så stærkt så man har bare ikke rigtig tid til de ting man virkelig gerne vil...

Vi har valg at betale os fra det med lidt rengøringshjælp

Og så tager kæresten det meste af det andet

Anmeld

14. august 2012

babymus77

Masig skriver:

Nej det er altså lidt besværligt at planlægge dagen synes jeg, men det kommer vel formentlig lige pludselig...  Der må vel komme en rytme på et tidspunkt...

Ja mon ikke det pludselig kommer her kan det godt blive middag inden jeg er i tøjet

Anmeld

14. august 2012

merle2010

PLANLÆGNING

står op og giver ham en flaske, vækker hans søster og kører hende i vuggestue og handler ind og hjem og give mad...

tage en lille lur sammen med ham, give mad og så ham i selen og jeg ordner vasketøj, flasker gør rent rydder op... giver ham mad og hente storesøster...

lavemad, spise, give ham mad putte hans søster og så ellers hygge med ham...

i weekenden går vi ture og hygger....

dagen går alt for hurtigt ja...

Anmeld

14. august 2012

Masig

Mortil2tiloktober skriver:

Ja jeg kender det alt alt for godt . Jeg havde os altid noget jeg skulle ordne inden . Men det handler virkelig om at priotere hvad man har mest brug for lige idag . Så må møg og vaske tøj sku vente til i morgen , eller ofte når kæresten var kommet hjem , så kunne han tage drengen imens jeg ordnede nogen ting så som at vaske tøj rengøring osv. Så skulle jeg nemlig ikke have dårlig samvittighed over ikke at have gjort det eller at gøre det imens min dreng lå på gulvet og legede .
Og jeg synes os det var rart lige at få lidt ,ro og fred til andet end baby og ble skift og mad ..

Man findes sin egen rutine stille og roligt det gør vi alle. Så du skal nok finde ud af det hele .

ja jeg lader som regel også kæresten tage ham om eftermiddagen/aftenen, så jeg kan få tid til alt det andet, men ja som du siger så finder man nok sin egen rytme på et tidspunkt... Glæder mig til den dag hehe...

Anmeld

14. august 2012

Masig

Team Putte skriver:

Vi har valg at betale os fra det med lidt rengøringshjælp

Og så tager kæresten det meste af det andet

Ja har vi også snakket om, men det må lige vente til der er ldit mere overskud i budgettet

Men det er da klart en mulighed vi har vendt herhjemme også..

Anmeld

14. august 2012

Masig

babymus77 skriver:

Ja mon ikke det pludselig kommer her kan det godt blive middag inden jeg er i tøjet

Hehe jeg går meget op i at nå at komme i bad om morgenen/formiddagen... Jeg kan slet ikke holde mig selv ud hvis jeg ikke kommer i bad... Så det når jeg som regel, men sådan noget som morgenmad og frokost er der ikke altid tid til.. Morgenmaden er ved 10-11 tiden og frokosten omkring kl 15-16... det er ikke så smart, men jeg glemmer det altså bare når der er så meget andet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.