For få timer i døgnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2012

Masig

babymus77 skriver:

Sådan har jeg det også!!! Min får bryst og det er oftere end flaske, så ved aldrig hvornår :-) Kunne godt bruge flere timer;-) 

Nej det er altså lidt besværligt at planlægge dagen synes jeg, men det kommer vel formentlig lige pludselig...  Der må vel komme en rytme på et tidspunkt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

crille

Masig skriver:

Ja har godt hørt om de der termotasker, måske jeg skulle prøve at finde sådan en et sted. der fulgte nemlig ikke lige sådan en med i min pusletaske...

jeg skal starte i mødregruppe her på fredag... Fabian er så den yngste, han vil kun være en måned, mens alle de andre børn der er med er 3-4-5 mdr... Hvornår de starter op, kommer vist an på hvornår der er nok til en gruppe i området, og hvor børnene er nogenlunde samme alder...

Hvor er det spændende.. Glæder du dig ikke helt vildt? 

Og så er der træning i at komme ud af hjemmet og måske også rigtig gode råd at hente  

Anmeld

14. august 2012

Masig

crille skriver:

Hvor er det spændende.. Glæder du dig ikke helt vildt? 

Og så er der træning i at komme ud af hjemmet og måske også rigtig gode råd at hente  

Jo rigtig meget... Jeg er jo tilflytter her på Fyn og selvom vi har mange fælles venner/vennepar så er det sjældent jeg er sammen med andre, vi har kun et vennepar som vi ser sådan jævnligt, ellers er det sjældent vi har besøg eller tager på besøg så sidder for det meste bare herhjemme alene, så glæder mig virkelig meget til at få et netværk og nogle at mødes med herude hvor vi bor... Den ene af dem har jeg mødt en gang gennem vores venner, og hun virkede rigtig flink, så håber det bliver en rigtig god gruppe, og vi kan få nogle hyggelige besøg hos hinanden og nogle lange hyggelige gåture med barnevognene

Anmeld

14. august 2012

crille

Masig skriver:

Jo rigtig meget... Jeg er jo tilflytter her på Fyn og selvom vi har mange fælles venner/vennepar så er det sjældent jeg er sammen med andre, vi har kun et vennepar som vi ser sådan jævnligt, ellers er det sjældent vi har besøg eller tager på besøg så sidder for det meste bare herhjemme alene, så glæder mig virkelig meget til at få et netværk og nogle at mødes med herude hvor vi bor... Den ene af dem har jeg mødt en gang gennem vores venner, og hun virkede rigtig flink, så håber det bliver en rigtig god gruppe, og vi kan få nogle hyggelige besøg hos hinanden og nogle lange hyggelige gåture med barnevognene

Det håber jeg så bestemt også for jer..

Anmeld

14. august 2012

Masig

crille skriver:

Det håber jeg så bestemt også for jer..

Synes det er en genial opfindelse med sådan nogle mødregrupper (hvis de altså fungerer)... Jeg er selv typen som godt kan have lidt svært ved sådan lige at tage mig sammen til at møde nye mennesker, så sådan en gruppe er jo rigtig smart, så bliver man sådan lidt "tvunget" ud og møde andre, og oven i købet nogle man formentlig har en del til fælles med....

Anmeld

14. august 2012

crille

Masig skriver:

Synes det er en genial opfindelse med sådan nogle mødregrupper (hvis de altså fungerer)... Jeg er selv typen som godt kan have lidt svært ved sådan lige at tage mig sammen til at møde nye mennesker, så sådan en gruppe er jo rigtig smart, så bliver man sådan lidt "tvunget" ud og møde andre, og oven i købet nogle man formentlig har en del til fælles med....

Det er en rigtig skøn tradition..

Glæder mig også rigtig meget til det og er så glad for at man stadiig prioriterer det. Altså det er jo bare at man får kontaktoplysninger, men hvordan skaulel man ellers finde dem i nærområdet som går hjemme samtidig med en. Nogen har veninder der også er på barsel, men så heldig er jeg ikke.. 

Krydser for det er nogen rigtig dejlige damer du kommer i gruppe med, så der bliver skabt et lækkert netværk. Nogen ses jo resten af livet.. 

Anmeld

14. august 2012

Masig

crille skriver:

Det er en rigtig skøn tradition..

Glæder mig også rigtig meget til det og er så glad for at man stadiig prioriterer det. Altså det er jo bare at man får kontaktoplysninger, men hvordan skaulel man ellers finde dem i nærområdet som går hjemme samtidig med en. Nogen har veninder der også er på barsel, men så heldig er jeg ikke.. 

Krydser for det er nogen rigtig dejlige damer du kommer i gruppe med, så der bliver skabt et lækkert netværk. Nogen ses jo resten af livet.. 

Ja altså i vores gruppe skal vi mødes første gang inde i sundhedshuset hvor vores fælles sundhedsplejerske er med og ligesom får os introduceret for hinanden og giver os lidt inspiration til hvad vi skal fremover når vi selv skal køre det... Synes jeg også er rigtig godt ellers kunne det nok godt være svært at komme igang med at mødes...

Men ja det er altså svært lige at vide hvem der har børn og hvem der er på barsel og alt det der, hvis ikke man lige kender dem i forvejen jo, og hvordan tager man lige kontakt til helt fremmede mennesker? "Hej jeg kan se du har et barn, skal vi være venner?" hehe.... Den er lidt weird...

Anmeld

14. august 2012

crille

Masig skriver:

Ja altså i vores gruppe skal vi mødes første gang inde i sundhedshuset hvor vores fælles sundhedsplejerske er med og ligesom får os introduceret for hinanden og giver os lidt inspiration til hvad vi skal fremover når vi selv skal køre det... Synes jeg også er rigtig godt ellers kunne det nok godt være svært at komme igang med at mødes...

Men ja det er altså svært lige at vide hvem der har børn og hvem der er på barsel og alt det der, hvis ikke man lige kender dem i forvejen jo, og hvordan tager man lige kontakt til helt fremmede mennesker? "Hej jeg kan se du har et barn, skal vi være venner?" hehe.... Den er lidt weird...

Det lyder rigtig lækkert.. Håber du lige kommer emd update efter, for det er da godt nok spændende.. Og også flot at man bruger ressourcer på det i denne tid tænker jeg. Nyyyd det  

Anmeld

14. august 2012

Team Putte

Masig skriver:

Er jeg den eneste der synes der er alt for få timer i døgnet når man har en lille en herhjemme?

Synes ikke jeg har tid til andet end at give mad, skifte bleer og rense flasker.. Ville så gerne ud og gå nogle lange ture med barnevognen, men ofte bliver det slet ikke til noget, da jeg bare ikke kan finde tid til det i løbet af dagen og efter aftensmaden synes jeg bare det er for sent, for der skal han jo til og i seng....

Er jeg den eneste der synes tiden i løbet af dagen bare går for hurtigt til at nå det hele?

Herhjemme gik det på samme måde! De flasker tager altså bare meget tid fra en iløbet af dagen! Vi løste det problem ved at købe en sterilisator af mærket avent fra philips.. Den er til stikkontakten og ikke micro-ovnen.. Så kan jeg give lillepigen en flaske, når hun sover vasker jeg lige flasken hurtigt og sætter den og sutten i sterilisatoren.. Når den er fuld sætter jeg den i gang, det tager 10 min og samtidig har jeg startet elkedlen med vand.. Så er det hele klar næste gang jeg lige har 5 min (Det tager virkelig ik længere tid!) Det er virkelig smart!!!

Men ved jo ik om du ik synes de flasker tager tid

Anmeld

14. august 2012

Masig

crille skriver:

Det lyder rigtig lækkert.. Håber du lige kommer emd update efter, for det er da godt nok spændende.. Og også flot at man bruger ressourcer på det i denne tid tænker jeg. Nyyyd det  

Skal jeg nok... Ja det er virkelig fedt.... Er også sjældent man hører dårligt om mødregrupper synes jeg, de fleste lader til at få noget rigtig godt ud af dem...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.