Hvordan forbereder I flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2012

HeidiW86

Masig skriver:

Ja det er jo så næste udfordring, hvad skal man lige gøre når man skal nogen steder... Hvordan er det bedst, at holde vandet varmt i termokande eller håbe på der er en mikroovn der hvor man skal hen...??

Altså jeg gør jo det at lige når vi skal ud af døren så hælder jeg over på en flaske og har pulveret ved siden af.. Også ned i tasken så er det stadig varmt efter et par timer hvis hun er sulten..

Tager dog termokanden med hvis jeg ved vi skal være væk i lang tid for så har jeg til nogle flere gange.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

Masig

Team Putte skriver:

Det er helt ligemeget om man varmer vandet før eller efter, bare det ik er færdigblandet med pulver allerede i køleskabet Det er noget med at der udvikles bakterier som de små maver ik har det så godt med.. Nogle siger at man sagens kan færdigblande det hele fra 2 mdr. alderen men jeg vil lige høre sp ad før jeg bevæger mig ud i sådan noget

Jeg har svært ved at holde styr på om der nu er kommet 2 eller 3 skeer i flasken, især hvis lillefisen skriger samtidig.. Og jo ældre hun bliver jo flere skeer skal der i flasken og jo større er chancen for at jeg ik kan huske hvor jeg er kommet til  Det er oz et problem med de bøtter men mister jeg overblikket kan indholdet lige vendes tilbage i den store bøtte og jeg kan starte forfra med at tælle.. Det er lidt svære når pulveret er i vandet i flasken Men hvis du sagens kan holde styr på antallet så er bøtter unødvendige

Ja det kan jeg godt se, så er det da klart en fordel med bøtterne

Min SP sagde idag at de var gået lidt væk fra det der med at man må blande pulveret i i forvejen når de er 2 mdr...  Synes også at have læst andre steder at de skal være 4 mdr... Så nok en god ide lige at vende den med din SP inden du begynder på noget...

Anmeld

3. august 2012

Masig

HeidiW86 skriver:

Altså jeg gør jo det at lige når vi skal ud af døren så hælder jeg over på en flaske og har pulveret ved siden af.. Også ned i tasken så er det stadig varmt efter et par timer hvis hun er sulten..

Tager dog termokanden med hvis jeg ved vi skal være væk i lang tid for så har jeg til nogle flere gange.

Ok så flasken kan altså godt holde sig varm i nogle timer? ja hvis man er væk hele dagen er man jo næsten nødt til at have en termokande med med vandet i, men hvis det nu bare er nogle timer man lige er på besøg et sted, så kan det altså godt lade sig gøre bare at have flasken med og så holder den sig varm nok?

Anmeld

3. august 2012

Team Putte

Masig skriver:

Ja det kan jeg godt se, så er det da klart en fordel med bøtterne

Min SP sagde idag at de var gået lidt væk fra det der med at man må blande pulveret i i forvejen når de er 2 mdr...  Synes også at have læst andre steder at de skal være 4 mdr... Så nok en god ide lige at vende den med din SP inden du begynder på noget...

Helt klart! Alt for at undgå maveproblemer for det er bare ik sjovt! Synes heller ik det er besværligt at holde vand og pulver adskilt og lave det når hun skal have det

Anmeld

3. august 2012

Team Putte

HeidiW86 skriver:

Vi har købt sådan en lille termoflaske på 300 ml som lige passer i pusletasken Skal vi så ud steder hvor vi ved der ik er nogle muligheder for opvarmning tager vi bare og hælder halvdelen af det kolde vand ud af flaskerne, erstatter det med varmt fra termoflasken, pulveret i og ryste ryste ryste så er der mad

Anmeld

3. august 2012

Team Putte

Masig skriver:

Ok så flasken kan altså godt holde sig varm i nogle timer? ja hvis man er væk hele dagen er man jo næsten nødt til at have en termokande med med vandet i, men hvis det nu bare er nogle timer man lige er på besøg et sted, så kan det altså godt lade sig gøre bare at have flasken med og så holder den sig varm nok?

Vi har købt sådan en lille termoflaske på 300 ml som lige passer i pusletasken Skal vi så ud steder hvor vi ved der ik er nogle muligheder for opvarmning tager vi bare og hælder halvdelen af det kolde vand ud af flaskerne, erstatter det med varmt fra termoflasken, pulveret i og ryste ryste ryste så er der mad

Anmeld

3. august 2012

Masig

Team Putte skriver:

Helt klart! Alt for at undgå maveproblemer for det er bare ik sjovt! Synes heller ik det er besværligt at holde vand og pulver adskilt og lave det når hun skal have det

Nej det synes jeg faktisk heller ikke, og det bliver jo hurtigt en vanesag....

Anmeld

3. august 2012

Masig

Team Putte skriver:

Smart

Man finder sikkert hurtigt sine rutiner og smarte måder at gøre tingene på... Indtil nu har vi jo ikke haft ham med nogle steder (han er jo kun 16 dage gammel), og har brugt drikkeklar erstatning, så har ikke været nødvendigt, men nu hvor vi er gået over til pulver og snart skal til at have ham med rundt omkring, så er det jor et væsentligt lige at have en ide om hvordan man nemmest gør det...

Anmeld

3. august 2012

Team Putte

Masig skriver:

Smart

Man finder sikkert hurtigt sine rutiner og smarte måder at gøre tingene på... Indtil nu har vi jo ikke haft ham med nogle steder (han er jo kun 16 dage gammel), og har brugt drikkeklar erstatning, så har ikke været nødvendigt, men nu hvor vi er gået over til pulver og snart skal til at have ham med rundt omkring, så er det jor et væsentligt lige at have en ide om hvordan man nemmest gør det...

Helt sikkert! Vi var oz meget skeptiske omkring den flaske fordi det sgu bare er nemmere at have brysterne med, og de har altid den rigtige temperatur! Så vi vendte det meget med sp og det var hende der foreslog både bøtterne til pulver og tricket med termoflasken når vi er nogle steder

Vi har oz købt en flaskevarmer fra Avent som vi har stående bag i bilen.. Det er ik så tit vi er steder hvor der ik er micro-ovn men min mormor og kærestens mor har f.eks. ingen og der varmer flaskevarmeren flasken på få minutter

Anmeld

3. august 2012

HeidiW86

Masig skriver:

Ja for Søren.. Hvis det erkogende når du tager hjemme fra så skal det nærmest køles lidt ned inden den bebs får det.:) men også god ide team putte kommer med, med at hælde lidt koldt fra og komme lidt varmt i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.