Hvordan forbereder I flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.485 visninger
69 svar
0 synes godt om
2. august 2012

Masig

Hvordan forbereder I flaske til jeres nyfødte?

Vores dreng er 15 dage gammel og det fungerer ikke med amning, så vi har besluttet at gå over på kun flaske.

Men hvordan forbereder I flaske? Laver I en ad gangen, som der står på æsken eller koger I vand til et døgn ad gangen og har stående på køl?

Tænker bare det da er besværligt at lave en ad gangen, især om natten med et barn der skriger af sult, vandet skal koges, køles, putte pulver i og køle igen til det har de der 37 grader... Det tager jo ret lang tid hvis han ligger og er sulten lige her og nu...

Så kan man ikke lave vand til flere flasker ad gangen og så bare putte pulver i og i mikroen? Eller er det for tidligt at gøre det på den måde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Frøken J.

Masig skriver:

Vores dreng er 15 dage gammel og det fungerer ikke med amning, så vi har besluttet at gå over på kun flaske.

Men hvordan forbereder I flaske? Laver I en ad gangen, som der står på æsken eller koger I vand til et døgn ad gangen og har stående på køl?

Tænker bare det da er besværligt at lave en ad gangen, især om natten med et barn der skriger af sult, vandet skal koges, køles, putte pulver i og køle igen til det har de der 37 grader... Det tager jo ret lang tid hvis han ligger og er sulten lige her og nu...

Så kan man ikke lave vand til flere flasker ad gangen og så bare putte pulver i og i mikroen? Eller er det for tidligt at gøre det på den måde?

Det gjorde vi. Altså kogte vand til en hel dag og i køleren Og så varme i mikro. Jeg kommer dog først pulveret i EFTER vandet er varmet i mikroen. Vores mikro har ikke digitalt display, så det er på gefühl, og derfor bliver vandet af og til for varmt. Så synes jeg det er bedst at komme pulveret i efter..

Anmeld

2. august 2012

Lauras mor

Masig skriver:

Jeg koger vand til en hel dag, hælder alle flaskerne op til det rigtige mål, varmer vandet i microbølgeovnen, putter pulveret i (som også er målt op i nogle bøtter), og ryster og så er der mad

Anmeld

2. august 2012

Masig

Frøken J. skriver:

Det gjorde vi. Altså kogte vand til en hel dag og i køleren Og så varme i mikro. Jeg kommer dog først pulveret i EFTER vandet er varmet i mikroen. Vores mikro har ikke digitalt display, så det er på gefühl, og derfor bliver vandet af og til for varmt. Så synes jeg det er bedst at komme pulveret i efter..

OK, ja kan da godt tænkes det nok er en god ide at vente med pulveret til vandet er den temperatur det skal have....

Det er ikke nemt at være nybegynder hehe...

Anmeld

2. august 2012

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Vi er ogs lige begyndt på flaske .. Jeg koger vand til en hel dag og putter det i flakkerne og så på køl .. Pulveret kommer jg først i når det skal bruges .. Når jeg skal bruge en flaske tager jeg den ud og varmer og så pulveret i man må nemlig ikk blandet pulveret i før man skal bruge det fik jeg af vide af min sp

Anmeld

2. august 2012

Masig

MarleneOlsen skriver:

Vi er ogs lige begyndt på flaske .. Jeg koger vand til en hel dag og putter det i flakkerne og så på køl .. Pulveret kommer jg først i når det skal bruges .. Når jeg skal bruge en flaske tager jeg den ud og varmer og så pulveret i man må nemlig ikk blandet pulveret i før man skal bruge det fik jeg af vide af min sp

Nej det er jo det, derfor jeg var i tvivl om man så måtte koge vand til flere flasker ad gangen... Men det har jeg så fundet ud af at de fleste gør så det må man nok godt

Så nu er der også lavet alle fem flasker vi har, så der er til natten

Anmeld

2. august 2012

Masig skriver:

Nej det er jo det, derfor jeg var i tvivl om man så måtte koge vand til flere flasker ad gangen... Men det har jeg så fundet ud af at de fleste gør så det må man nok godt

Haha ja! Det er bare godt

Vi laver ogs selv 5 flasker men min på 2 måneder sover igennem siden jeg droppede amning . (ikk nok mælk ) så det er skønt ordener flasker hver morgen og aften så jeg er sikker på at have dem klar og så koldt kogt vand så skal hun kun vente 30 sek på sin mad hehe ..

Anmeld

2. august 2012

Masig skriver:

Beklager evt stave fejl skriver fra iPhone . Samt alle. Mine haha ..

Anmeld

2. august 2012

Levi&LilysMor

Kog vand og stil det i køleskabet og skift det hver dag

Men til natten laver du bare det antal flasker han skal have med pulver og det hele klar, så den lige er til at tage ud og varme , kan du også gøre om dagen

Anmeld

2. august 2012

Masig

MarleneOlsen skriver:

Haha ja! Det er bare godt

Vi laver ogs selv 5 flasker men min på 2 måneder sover igennem siden jeg droppede amning . (ikk nok mælk ) så det er skønt ordener flasker hver morgen og aften så jeg er sikker på at have dem klar og så koldt kogt vand så skal hun kun vente 30 sek på sin mad hehe ..

Ja det er jo rimelig simplet må man sige på den måde... de 30 sekunder kan han jo nok vente... Skal den have 30 sek i mikroen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.