Er helt ude af den, har brug for jeres mening!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2012

TNBC

Anonym skriver:

Min datters far og jeg gik fra hinanden for nogle mdr siden og vi kunne ikke blive enige om en samværdsordning. ( hun er 1 år)Han ville have en deleordning som 7/7 og jeg ville have 10/4 så hun er mest hos mig. Men vi blev så uvenner hele tiden og til sidst gav jeg mig. Hvilket jeg inderligt fortryder. Grunden til at jeg ikke ville gå med til det i første omgang var, at han ikke har vist megen interesse for vores datter. Jeg har stået alene med hende hver dag hele dagen hele ugen. Han skiftede aldrig bleer, gav aldrig flaske eller bad . Han gad ikke.

Men jeg gik med til en 7/7 ordning for at bevare freden mellem os. Nu har han så haft hende hele denne uge og har hende også weekenden med. Deres uge har set således ud:
Mandag: shoppingtur i Lyngby efterfulgt at en tur i Tivoli
Tirsdag: på besøg hos venner i Malmø hele dagen
Onsdag: zoologisk have hele dagen og i sommerhus (hvor hun aldrig før har været) om aftenen
Torsdag: stadig i sommerhus og på stranden. Ud og spise om aftenen
Fredag: her skal de også på stranden og så hjem fra sommerhus om aftenen
Lørdag: her holder han fødselsdag for hende, først ude og så hjemme.
Søndag: jeg får hende hjem igen om aftenen

Undskyld men er jeg helt galt på den hvis jeg mener at den uge overhovedet ikke gavner en 1 årig på nogen måde?!! Han fucker jo hendes rytme fuldstændig op. Igår blev hun først lagt i seng kl halv 10, hun plejer at sove kl 8! Er jeg helt galt på den hvis jeg mener at han ikke kan varetage hendes behov?! Hun er da ligeglad med Tivoli og alt mulig andet. Hun får da mere ud af at sidde hjemme på gulvet pg lege med ham. Have noget kvalitetstid .

Det her har gjort at jeg nu har tænkt mig at tage kampen op og ændre samværdsordningen. Jeg har ikke haft selvtilliden til det fordi jeg har været bange for at miste hende fordi jeg tror han vil stå stærkere. Bla fordi jeg fra 1. september ikk har noget sted at bo og må flytte hjem til mine forældre. Men jeg har så dårlig samvittighed over at overlade mit barn i så lang tid med en far der kun tænker på hvad han udadtil udstråler, og ikke hvad der rent faktisk er bedst for hende .

Hvad siger I, er jeg helt galt på den??

Okay, nu har du faaet mange svar( og jeg har faaet diskuteret med nogen)
Men vil bare lige skrive det her til dig.
Nu faar du jo din datter hjem i morgen, saa se hvordan hun er, reagere. Hvis hun reagere normalt, har det jo ikke vaeret for meget for hende(men sig at saadan skal ugen altid se ud) og saa synes jeg ikke du skal goere mere ud af det. For det er jeres datter der bliver offeret til sidst, hvis I goer alt for at finde smaa fejl paa hinanden. Og vaer den voksne og have dit paa det rene.

Hvis hun reagere anderledes end hun plejer, har det vaeret for meget for hende.
Og hvis hun goer det, maa du sige til ham, at det er for meget og at han skal trappe ned, og hvis han ikke goer det, ja, saa maa du gaa videre med sagen og se om du kan faa aendret ordningen og fortael dem hvad han har truet med, saa de holder oeje med ham.

Du skal passe paa med at doemme for hurtigt, for saa er du ikke bedre end ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2012

Maja88

jeg synes det lyder som en dejlig ferie uge for far og datter..

men når i nu har 7/7ordning... hvorfor er det så din rytme som tæller.. skal i være enige om eller have forskellige

Anmeld

28. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
isabellasmor skriver:

men , det er så kun én ting ud af mange ... nej, jeg synes det er for meget for et så lille barn . længere er den sådan set ikke ...

Alle børn er ikke ens og en uge hos jer kunne tænkes at være kedeligt for nogle børn, mens en uge hos fx ham faren ville være for meget for jer.

Men ja, det er da sikkert for meget for din datter så.

Anmeld

28. juli 2012

isabellasmor

Yurie skriver:

hun kommer nok ogsaa ud af den. Min pointe var at hun sagtens kunne faa sovet, selvom at de er i Tivoli og Zoo.

Du har haft din datter med i Bonbon land og hun er ikke engang fyldt 1 og saa synes du ikke man kan tage en 1aarig med i tivoli. Har du nogensinde vaeret i tivoli uden at se bare en barne/klapvogn?

Jeg synes jeg har forklaret mig nu. En uge hvor man skal være på hele tiden med nye ting og nye mennesker, er for meget hvis du spørg mig, FOR sådan en lille størrelse. Så kan du vende og dreje den som du vil. Men det burde da ikke være svært at forstå? Ja undskyld mig.. Men gider ærligt ikke blive ved med at skrive det samme, så gider man da snart ikke give sit besyv med i nogle debatter mere 

Slut fra mig 

Anmeld

28. juli 2012

isabellasmor

Yurie skriver:

Igen vi sidder ikke i sandet hele dagen, og hver dag. Vi bor ved stranden. Bader, leger i sandet, faar noget frokost og gaar en tur. Gaar ned og koebe ind. Hvad man laver paa en ferie?

Altsaa jeg vil hellere have det her program for en 1aarig end at hun bliver hevet til et land der har 30 eller mere i skyggen.

Nu behøver man jo altså hverken tage til de varme lande, eller tage ud hver dag en hel uge uden at kunne sige man har "lavet" noget i ferien. Du stiller det op som om man SKAL lave noget hele tiden i sin ferie....  

Arg, gider ikke diskutere det mere med dig . Du kører rundt i alt muligt som ikke har med sagen og gøre, og jeg har nu forklaret det samme på 10 forskellige måder, så nu melder jeg mig ud af denne samtale altså . 

Anmeld

28. juli 2012

isabellasmor

mor:) skriver:

Alle børn er ikke ens og en uge hos jer kunne tænkes at være kedeligt for nogle børn, mens en uge hos fx ham faren ville være for meget for jer.

Men ja, det er da sikkert for meget for din datter så.

Tror nu de færreste børn på 1 år ville sætte pris på at sidde passiv, eller omvendt, være på hele tiden i en uge..... Hmm, men få du det bare til at lyde som om min datter ikke kan håndtere det..... Det får jeg aldrig afvide, for jeg ville aldrig udsætte hende for det...  

Anmeld

28. juli 2012

TNBC

isabellasmor skriver:

Nu behøver man jo altså hverken tage til de varme lande, eller tage ud hver dag en hel uge uden at kunne sige man har "lavet" noget i ferien. Du stiller det op som om man SKAL lave noget hele tiden i sin ferie....  

Arg, gider ikke diskutere det mere med dig . Du kører rundt i alt muligt som ikke har med sagen og gøre, og jeg har nu forklaret det samme på 10 forskellige måder, så nu melder jeg mig ud af denne samtale altså . 

Nej men jeg vil ikke sidde hver dag på stuegulvet. Børn har brug for at komme ud, blive aktiveret, når man nu har tiden til det. en enkel uge. 

det er min mening og jeg står fast ved den.

Anmeld

28. juli 2012

isabellasmor

Yurie skriver:

Nej men jeg vil ikke sidde hver dag på stuegulvet. Børn har brug for at komme ud, blive aktiveret, når man nu har tiden til det. en enkel uge. 

det er min mening og jeg står fast ved den.

Og jeg står fast ved min

Anmeld

28. juli 2012

TNBC

isabellasmor skriver:

Og jeg står fast ved min

sådan skal det også være.

Anmeld

29. juli 2012

AnonymAnonym

Jeg er enig med Ts. 

Det da dejligt, at faren vil opleve nogen ting, med barnet. Meeeen hele ugen? Og flere ting i træk?? - Og når det også går udover rytme osv. Jeg kan ikke lade være med at tænke på at, barnet kan få maridt af alle de nye indtryk? - Ts. Håber I finder en løsning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.