Hvilken hund har du som førstegangsejer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2012

GønskE

Strawberry skriver:

Årh hvor sødt

Nej, jeg ville heller aldrig købe en voksen chihuahua.

Synes altid det bedste er at købe en hvalp, så man også er med i dens opvækst og kan præge den på sin egen måde

Lige præcis. Og vores hun bliver luftet som regel 3 gange om dagen. Går også uden snor osv,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2012

.....

GønskE skriver:

Lige præcis. Og vores hun bliver luftet som regel 3 gange om dagen. Går også uden snor osv,

Super godt at hører om din erfaring

Anmeld

22. juli 2012

Momster89

Vi har en blanding af en langhårede chihuahua og en papillon.

Hun er den perfekte familie hund, og elsker at lege med Noah

Hun er desuden nem mht pelspleje (pelsen filter ikke), og så kan hun fint tilfredsstilles med en kort gåtur, men holder også til en lang en.

Anmeld

22. juli 2012

.....

Solveig89 skriver:

Vi har en blanding af en langhårede chihuahua og en papillon.

Hun er den perfekte familie hund, og elsker at lege med Noah

Hun er desuden nem mht pelspleje (pelsen filter ikke), og så kan hun fint tilfredsstilles med en kort gåtur, men holder også til en lang en.

Tak for din erfaring

Lyder efterhånden som om, at små hunde godt kan sammen med små børn, rigtig godt.

Anmeld

22. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Line - med Bobben skriver:

Ja der er stor forskel på hundene.. Den ene gider alt.. Den anden gider intet.. Men Ariel der er også sjov..

Jeg har så valgt en race og tilpasset vores levestil efter hunden.. Det bliver man nød til når man vil så speciel en hund.. Normalt ville jeg sige at man skal vælge hunden efter hvordan man lever så den kan passe bedst muligt ind..

Vi fik 100% det vi købte og søgte.. En hund der er hammer ligeglad med hvad vi siger til den.. Medmindre vi har noget hun gerne vil have.. Så kan hun det hele.. Dumme hund.. Det vigtigste er dog at hun er god med børn.. Eller.. Det vigtigste er at hun er god med VORES børn.. Er sådan set ret ligeglad med hvordan hun er over for andres børn, så længe hun ikke er agressiv.. Det vil jeg simpelthen ikke tolerere!...

Helt enig Hunde skal hvert fald helst ikke være bange for andre børn - for så kan de reagere.. :/ vores hund er lidt bange for børn mellem 5-10 år.. :/ men det tror jeg bliver bedre, når vi selv får børn i den alder vi har alligevel ingen i familien på den alder nu.. så vi kan nemt undgå dem..

Anmeld

22. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Strawberry skriver:

Deler samme mening som dig . Men jeg har også rigtig ofte set, at små hunde desværre har en tendens til at blive brugt som et slags barn og ikke en hund, pga dens størrelse . Altså at bære rundt på den alle vegne, give den unødvendigt tøj på hvis den ikke fryser osv..

Men igen, hver deres forhold til deres hunde . Det skal jeg ikke blande mig i, så længe de er godt opdraget eller at de ikke bliver mishandlet

Ja, er også enig i at de bliver båret hele tiden og nogle gange også med ind i butikker hvis store hunde ikke må komme ind i butikker, så må små hunde sq da heller ikke? om de så sidder i håndtasken eller er på armen - det da ligemeget..

Se - alle tanker peger på du skal have en liiiidt større hund hehe

Anmeld

22. juli 2012

Mum33

Vi har en Corgi cardigan. Fantastisk hund. Kan kun anbefales ....

Anmeld

22. juli 2012

Karla

Strawberry skriver:

Synes det ville være spændende hvis i ville fortælle, hvorfor i har valgt den hund i har valgt som førstegangsejer? Der er jo en hel del at vælge imellem.

Og evt. svarer på spørgsmål som:
Bor I i hus eller lejlighed? og har i børn eller ej?

Jeg har aldrig selv haft en hund, men har altid været omringet af hunde, da min familie er meget hunde glade . Men har ofte haft et ønske om selv at få en hund på et tidspunkt, da jeg synes det er meget givende at have en hund.

Har mest overvejet disse hunde:

- Papillon
- Langhåret chihuahua
- Kleinspitz

Kom frit frem med dine erfaringer som førstegangs hundeejer

Vi startede med at få en lille korthåret chihuahua han. Han er nu 2 år og 4 måneder og han er super skøn! Er så tillidsfuld og elsker at hygge/putte og hvis der skal leges er han helt klar på den også.
Grundet hans skønne væsen har vi nu 3 stk chihuahua'er
Vi købte en tæve på halvandet, for lige knap et år siden, og hold da op en kamp det har været! Hun er stadig en smule sky, men hun har også haft en barsk opvækst. Det har krævet meget arbejde, men hun er blevet så skøn.
Sidst har vi fået en ny lille han, som er 15 uger nu. Han har haft en rigtig positiv effekt på de to store, og de fungerer så godt sammen.
Alle 3 elsker børn og de kan sagtens lege med dem længe og man kan ikke se det er 3 små hunde . Bagefter er de så meget trætte, og kan sove stort set resten af dagen, hvis de får lov.
Alt i alt er jeg ovenud lykkelig for, at vi har fundet en race der passer så godt til os. Vi har erfaret, at man sagtens kan træne de små hunde til at være andet en "taskehunde". De bliver, som man vil de bliver. Man skal blot øve lidt med dem.

Håber du finder den helt rigtige race til jer!

Anmeld

22. juli 2012

merle2010

vi har en pomeranian på halvandet år... hun har det godt med vores 4 børn, de kan slæbe rundt på den, gå tur med den og rede den uden problemer...

merle på 2 år holder hun sig dog lidt fra da hun godt kan være lidt voldsom... men alligevel bliver emma vildt glad når merle kommer hjem og hopper op ad hende..

vores mindste på 1 mdr sidder hun pænt ved siden af og slikker ham i ansigtet hvis hun kan slippe afsted med det...

hun laver mange numre desværre, stjæler mad fra bordet, tisser på gulvet og stjæler sure sokker og underbukser i vasketøjskurven...

men ellers en dejlig hund, når hun kan opføre sig ordentlilgt...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. juli 2012

.....

Frk P. skriver:

Ja, er også enig i at de bliver båret hele tiden og nogle gange også med ind i butikker hvis store hunde ikke må komme ind i butikker, så må små hunde sq da heller ikke? om de så sidder i håndtasken eller er på armen - det da ligemeget..

Se - alle tanker peger på du skal have en liiiidt større hund hehe

Ja nemlig. De må stå udenfor butikken, ligesom store hunde

Haha, dog ikke. Mener bare at jeg ikke selv vil være en af dem, der gør hunde til babyer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.