Hjælp ang samvær med far regler hvad der kommer til at ske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

KarinaA

Anonym skriver:

Okay kan prøve at ringe og forhører mig på kommunen.
Mange tak for svar. Hjælp meget

det var godt  

håber på opdate 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Anonym trådstarter

KarinaA skriver:

det var godt  

håber på opdate 

Ska nok komme med Update så snart der er noget nyt

Anmeld

3. juli 2012

KarinaA

Anonym skriver:

Ska nok komme med Update så snart der er noget nyt

det var godt  

håber det hele ordner sig 

Anmeld

3. juli 2012

isabellasmor

KarinaA skriver:

Din datter har krav på at få pengene fra hendes far, ligesom at hun har krav på at kende begge sine forældre.. 

hvis jeg var dig lille jeg 

- søge børnepenge igennem kommunen

- bede faren om at søge samvær igennem statsamtet

når han så har søgt om samvær, vil der gå en lille måned, og så vil i blive kaldt til møde.. på det møde vil jeg anbefale dig at lade din datter blive hjemme, og jeg vil anbefale dig at tage en bisider med som kan forklare dig efter mødet hvad der skete, da det ikke står så klart i ens hukommelse efter så følelses mæssig en samtale.. så skal i sidde og snakke om hvad i kan/ikke kan blive enige om mht. hvordan samværet skal foregå.. du kan også bede om at få samtalen i seperate rum, så snakker de med jer enkeltvis, og siden han har et problem af flere slags, så vil han højest få nogen timer med overvåget samvær, hvor der er en børne sagkyndig som vurdere ham og hans evner som far .. er han egnet som far er det jo bare dejligt, hvis ikke, så får han ikke din datter på alene basis.. 

i var to til at lave det her barn, så selvf. skal han også betale til hende, beskyttelse eller ej, alle kender risikoen ved sex, selv et kondom er ikke 100% sikkert, så hvis man ikke vil have børn, så må man altså beholde sjoveren i bukserne.. 

du valgte ikke at blive gravid, men det blev du altså, han valgte ikke at skulle have det her barn, men det fik han altså, det er sådan realiteterne nu engang er.. de valg der blev truffet, er truffet og kan ikke gøres om.. Jeg ville klart søge pengene.. han har som dansk statsborger FORSØRGERPLIGT, og han kan lave afdragsordninger med kommunen, det er ikke sit problem, du skal bare sørge for dig og din datter får det i har brug/krav på . 

så lad ham da komme og se hende, så kan hun også lige se hvem hendes bio far er.. 

præcis som jeg ville have skrevet det.. syg eller ej.. og det vil aldrig kunne være din skyld hvis han vælger at tage sit eget liv. HUSK DET ! 

og held og lykke fremover

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

præcis som jeg ville have skrevet det.. syg eller ej.. og det vil aldrig kunne være din skyld hvis han vælger at tage sit eget liv. HUSK DET ! 

og held og lykke fremover

Mange tak . Ja syntes os det lidt voldsomt at der er flere ser skriver det vil være min skyld

Anmeld

3. juli 2012

wamse

Min datters far er også psykisk syg, og mit bedste råd er, ikke at indgå i dialog med ham, når han truer dig med at søge samvær m.m.

Det er ALDRIG din skyld, hvis han forsøger selvmord, det er et valg han tager, og du skal ikke ligge under for div. trusler.

Ud over det, så kan han trække det meste af bidraget fra, så værre er det sgu ikke for ham.

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Min datters far er også psykisk syg, og mit bedste råd er, ikke at indgå i dialog med ham, når han truer dig med at søge samvær m.m.

Det er ALDRIG din skyld, hvis han forsøger selvmord, det er et valg han tager, og du skal ikke ligge under for div. trusler.

Ud over det, så kan han trække det meste af bidraget fra, så værre er det sgu ikke for ham.

Okay så det bedste vil måske være at stoppe med den kontakt jeg har med ham indtil samværs ordningen er på plads?

Jeg har en masse trusler og snak om han vil gøre min datters liv til et helved på sms'er er det noget der ville være en ide at have med når vi mødes ang samvær osv?

Anmeld

3. juli 2012

wamse

Anonym skriver:

Okay så det bedste vil måske være at stoppe med den kontakt jeg har med ham indtil samværs ordningen er på plads?

Jeg har en masse trusler og snak om han vil gøre min datters liv til et helved på sms'er er det noget der ville være en ide at have med når vi mødes ang samvær osv?

så længe der ikke kommer noget ordenligt ud af hans mund, så lad være med at have kontakt. Fortæl ham, at han kan kontakte statsforvalntingen, hvis han har noget han vil søge, for du skal ikke lytte til hans ævl.

Du skal helt klart gemme de sms han sender, og før måske en form for journal over de ting han gør, fx ved selvmordsforsøg og psykiske udsving. Det har jeg gjort her, for at beskytte mit barn bedst muligt.

Min ex har lige modtaget dom, og bliver snart udskrevet fra psykiatrisk afdeling igen, og vi starter forfra med alle ansøgninger om samvær m.m.

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

så længe der ikke kommer noget ordenligt ud af hans mund, så lad være med at have kontakt. Fortæl ham, at han kan kontakte statsforvalntingen, hvis han har noget han vil søge, for du skal ikke lytte til hans ævl.

Du skal helt klart gemme de sms han sender, og før måske en form for journal over de ting han gør, fx ved selvmordsforsøg og psykiske udsving. Det har jeg gjort her, for at beskytte mit barn bedst muligt.

Min ex har lige modtaget dom, og bliver snart udskrevet fra psykiatrisk afdeling igen, og vi starter forfra med alle ansøgninger om samvær m.m.

Puha. Altså han har været indlagt 2 gange siden jul er det muligt de går i d og tager det med i betrækningen ?

Skal jeg få printet smserne ud eller hvordan er det bedst?
Ville du anbefale møde hver for sig eller sammen

Anmeld

3. juli 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

jeg står i din situation med en ekstrem psykisk syg far til min søn ( buuuwhuuu for man føler man er en skod mor når man lader sådan en person blive far ) så jeg forstår dig fuldt ud...

For at du skal stå stærkest i forhold til statsamtet så kontakter du ham IKKE på noget tidspunkt - slut prut finale!

MEN

Skriver han og spørg hvordan det går med hende f.eks så fortæller du det så kort og præcist som muligt.

Du søger ALLE de penge du kan - du skal skide på hvad han fejler for det er IKKE DIG der skal tage ansvar for hans liv.

Hvis han begår selvmord så er det IKKE din eller din datters skyld OVERHOVED!!!!

ovenstående ting er ordret hvad mødrehjælpen har "beordret" mig til at gøre i forhold til min søns far - så det er altså sådan man skal gøre det..

angående smser så jo gem dem men lad være med at forvent de kan hjælpe dig - det fik jeg besked på..

Vil rigtig gerne give dig detaljer osv hvis du har behov for at snakke med en der står i din situation men vil ikke ligge dem ud i offentlig forum så skriv gerne privat..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.