Hjælp ang samvær med far regler hvad der kommer til at ske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

arg sikke mange fejl. Mente selvfølgelig din datters fars situation.

Og nederst skulle der stå DU har selv valgt at blive mor, Du har selv valgt at beholde barnet etc.

Sorry...det skulle gå hurtigt.

Hej alle de ting har jeg tænkt over længe.
Og må være ærlig og sige efterhånden er jeg rigtig ligeglad med ham.
Min datter er det eneste der betyder noget.

Mener dog også at man har et ansvar når man har sex jeg ønskede ikk at blive gravid. Men da jeg blev gravid på prævention og da jeg har pco ville jeg ikke få en abort.

Er ked af i kun ser på det med pengene da det var alt det andet ang samvær jeg havde brug for noget råd og erfaring om.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Mener dog også at man har et ansvar når man har sex jeg ønskede ikk at blive gravid. Men da jeg blev gravid på prævention og da jeg har pco ville jeg ikke få en abort.

Er ked af i kun ser på det med pengene da det var alt det andet ang samvær jeg havde brug for noget råd og erfaring om.

Men det er jo din datters far, derfor burde han vel betyde noget. Ja han har også et ansvar, men i har beskyttet jer for at skulle stå i den her situation. Du valgte så at beholde barnet.

Normalt ville jeg ikke se på det med børnepengene, men nu er det en noget anderledes situation.

Jeg tror at jeg har meget svært ved at forstå dig, fordi I har beskyttet Jer og faren har meldt klart ud at han ikke skal være en del af din datters liv og du vil heller ikke have at han skal være en del af hendes liv. Hvis han ikke skal være det, hvorfor i alverden skal han dog betale? Og så er det jo dig der har valgt at beholde barnet.

Jeg tror ikke jeg har mere at sige til dette. Det er jo dit valg og din samvittighed. Men jo, han må godt se sin datter hvis han søger om det, tror dog ikke på alene.

Derudover synes jeg godt du kan tage hensyn til manden, da han er selvmordstruet og ja, så må han være ret langt ud og skide.

Anmeld

3. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg kan ikke forestille mig, at han kan få bevilliget samvær på normale vilkår, når han er så syg. Måske overvåget samvær få timer om måneden - det er svært at sige. 

Når det er sagt, så synes jeg, at dette er et ekstremt tilfælde, og at jeg har ondt af ham - han har knap nok overskud til at leve selv, og nu er han ufrivilligt blevet far til et barn. Hans sygdom er han ikke selv herre over, og nu er der en ny, alvorlig faktor i hans liv, der "tager styringen". Jeg ville ærligt talt frygte, at netop dette kunne gøre udslaget, så han forsøgte at tage sit liv... På det grundlag havde jeg nok valgt børnepengene fra. Der skal ikke meget til at ryste hans verden, når han er så sårbar. I værste fald, hvis det lykkes ham at tage sit liv, vil du skulle slås med skyldfølelse over, at du måske var med til at vælte læsset.

Der KAN jo ske en bedring i hans tilstand over årene, og så kan du til den tid revurdere situationen - måske kan han tilmed blive en god far for barnet en dag, men det er ikke nu. Jeg synes, du skal se tiden an, lade ham være og selv tage det fulde ansvar for dit barn, også økonomisk. 

Anmeld

3. juli 2012

Snartmortil3

Jeg står midt i en sag om samvær og forældermyndighed med min søns far. MIn søn er snart 11 mdr.

Hans far er ikke psykisk syg men har tilgengæld et stort hash misbrug. Jeg har boet på krisecenter da jeg gik fra faderen pga vold i vores forhold.

Min advokat siger, at jeg jo ikke kan nægte min x at se vores søn. Men fordi det er så længe siden, at de har set hinanden, og pga hans misbrug vil det helt sikkert blive overvåget samvær de første par måneder. 1 time om ugen. Efterfølgende, hvis det går godt, og han aflevere ren urintest, vil det blive til 3 timer hver 14. dag, også må vi tage den derfra.

Jeg er ret sikker på, at han IKKE kommer til at være alene med jeres barn. Det bliver helt klart overvåget. Og der er jo en børnesagkyndig, som vurderer hans evne til at være far, og tage sig af jeres barns behov, hvis hun vurderer at han ikke kan læse hendes psykiske og fysiske behov, så får han ikke samvær alene med hende - det er helt sikkert!

Tag det roligt!

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

110811 skriver:

Jeg står midt i en sag om samvær og forældermyndighed med min søns far. MIn søn er snart 11 mdr.

Hans far er ikke psykisk syg men har tilgengæld et stort hash misbrug. Jeg har boet på krisecenter da jeg gik fra faderen pga vold i vores forhold.

Min advokat siger, at jeg jo ikke kan nægte min x at se vores søn. Men fordi det er så længe siden, at de har set hinanden, og pga hans misbrug vil det helt sikkert blive overvåget samvær de første par måneder. 1 time om ugen. Efterfølgende, hvis det går godt, og han aflevere ren urintest, vil det blive til 3 timer hver 14. dag, også må vi tage den derfra.

Jeg er ret sikker på, at han IKKE kommer til at være alene med jeres barn. Det bliver helt klart overvåget. Og der er jo en børnesagkyndig, som vurderer hans evne til at være far, og tage sig af jeres barns behov, hvis hun vurderer at han ikke kan læse hendes psykiske og fysiske behov, så får han ikke samvær alene med hende - det er helt sikkert!

Tag det roligt!

Okay mange tak for dit svar, det havde jeg virkelig brug for.
Godt at vide at det ikke kommer til at gå så hurtigt. De har aldrig mødt hinanden. Og han påstår at han bare får hende hver weekend med det samme hvis han ønsker det:/

Anmeld

3. juli 2012

KarinaA

Til TS

Din datter har krav på at få pengene fra hendes far, ligesom at hun har krav på at kende begge sine forældre.. 

hvis jeg var dig lille jeg 

- søge børnepenge igennem kommunen

- bede faren om at søge samvær igennem statsamtet

når han så har søgt om samvær, vil der gå en lille måned, og så vil i blive kaldt til møde.. på det møde vil jeg anbefale dig at lade din datter blive hjemme, og jeg vil anbefale dig at tage en bisider med som kan forklare dig efter mødet hvad der skete, da det ikke står så klart i ens hukommelse efter så følelses mæssig en samtale.. så skal i sidde og snakke om hvad i kan/ikke kan blive enige om mht. hvordan samværet skal foregå.. du kan også bede om at få samtalen i seperate rum, så snakker de med jer enkeltvis, og siden han har et problem af flere slags, så vil han højest få nogen timer med overvåget samvær, hvor der er en børne sagkyndig som vurdere ham og hans evner som far .. er han egnet som far er det jo bare dejligt, hvis ikke, så får han ikke din datter på alene basis.. 

i var to til at lave det her barn, så selvf. skal han også betale til hende, beskyttelse eller ej, alle kender risikoen ved sex, selv et kondom er ikke 100% sikkert, så hvis man ikke vil have børn, så må man altså beholde sjoveren i bukserne.. 

du valgte ikke at blive gravid, men det blev du altså, han valgte ikke at skulle have det her barn, men det fik han altså, det er sådan realiteterne nu engang er.. de valg der blev truffet, er truffet og kan ikke gøres om.. Jeg ville klart søge pengene.. han har som dansk statsborger FORSØRGERPLIGT, og han kan lave afdragsordninger med kommunen, det er ikke sit problem, du skal bare sørge for dig og din datter får det i har brug/krav på . 

så lad ham da komme og se hende, så kan hun også lige se hvem hendes bio far er.. 

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

KarinaA skriver:

Din datter har krav på at få pengene fra hendes far, ligesom at hun har krav på at kende begge sine forældre.. 

hvis jeg var dig lille jeg 

- søge børnepenge igennem kommunen

- bede faren om at søge samvær igennem statsamtet

når han så har søgt om samvær, vil der gå en lille måned, og så vil i blive kaldt til møde.. på det møde vil jeg anbefale dig at lade din datter blive hjemme, og jeg vil anbefale dig at tage en bisider med som kan forklare dig efter mødet hvad der skete, da det ikke står så klart i ens hukommelse efter så følelses mæssig en samtale.. så skal i sidde og snakke om hvad i kan/ikke kan blive enige om mht. hvordan samværet skal foregå.. du kan også bede om at få samtalen i seperate rum, så snakker de med jer enkeltvis, og siden han har et problem af flere slags, så vil han højest få nogen timer med overvåget samvær, hvor der er en børne sagkyndig som vurdere ham og hans evner som far .. er han egnet som far er det jo bare dejligt, hvis ikke, så får han ikke din datter på alene basis.. 

i var to til at lave det her barn, så selvf. skal han også betale til hende, beskyttelse eller ej, alle kender risikoen ved sex, selv et kondom er ikke 100% sikkert, så hvis man ikke vil have børn, så må man altså beholde sjoveren i bukserne.. 

du valgte ikke at blive gravid, men det blev du altså, han valgte ikke at skulle have det her barn, men det fik han altså, det er sådan realiteterne nu engang er.. de valg der blev truffet, er truffet og kan ikke gøres om.. Jeg ville klart søge pengene.. han har som dansk statsborger FORSØRGERPLIGT, og han kan lave afdragsordninger med kommunen, det er ikke sit problem, du skal bare sørge for dig og din datter får det i har brug/krav på . 

så lad ham da komme og se hende, så kan hun også lige se hvem hendes bio far er.. 

Tusind tak for svar. Det nemlig også sådan jeg har det

Hvis han skal se hende med overvågning er det så muligt
Man selv er der? Altså hvis man holder sig i baggrunden?

Bliver der truffet afgørelse ang samvær på første møde?bare mere om jeg skal have udtagelserne med fra hendes læger ang at hun er særlig sensitiv.

Hvad skal man med bringe når man søger børnepenge gennem kommunen skal man først søge ved stats forvaltningen og derefter kommunen?

Anmeld

3. juli 2012

Snartmortil3

Anonym skriver:

Okay mange tak for dit svar, det havde jeg virkelig brug for.
Godt at vide at det ikke kommer til at gå så hurtigt. De har aldrig mødt hinanden. Og han påstår at han bare får hende hver weekend med det samme hvis han ønsker det:/

Selvf siger han det. Han er jo magtesløs, og det er hans sidste krampetrækninger.

Han ville ALDRIG få jeres barn en weekend når han ikke har set hende overhoved. Jeg gætter på max 1 time overvåget om ugen.

Det skal du slet ikke være urolig for - bare søg børnepenge, også bed ham om at søge om samvær. Det er også rart at få en aftale fast, så han ikke kan "true" dig med at søge samvær, og få hende hver weekend og blablabla.

Og ja du kan sagtens søge om at få jeres samtale i statsforvaltningen i hver jeres rum. Det havde jeg og min x.

Anmeld

3. juli 2012

KarinaA

Anonym skriver:

Bliver der truffet afgørelse ang samvær på første møde?bare mere om jeg skal have udtagelserne med fra hendes læger ang at hun er særlig sensitiv.

Hvad skal man med bringe når man søger børnepenge gennem kommunen skal man først søge ved stats forvaltningen og derefter kommunen?

Det kommer helt an på om han vil have at du er der.. han kan godt anmode om at være alene med datteren, (og børnesagkyndig) ..

ja der bliver truffet en afgørelse ved det første møde, så jeg ville tage alt det du har med omkring hende og hendes specielle behov.. 

Du går bare op med noget gyldig ID, og afgørelsen på faderskabssagen.. så giver du den til en oppe ved kommunen, og så er der lidt papier du skal udfylde på stedet.. så går der to - tre uger før du far ALLE pengene på en gang og så sender de en regning til ham.. HUSK at sig at du gerne vil have at det for eftertiden går igennem dem, så spørger de hvorfor, og så siger du at han ikke vil betale.. så klare de den, og det er for efter tiden dem der skal slås med ham  

Anmeld

3. juli 2012

Snartmortil3

Anonym skriver:

Hvis i får en samtale i hver jeres rum bliver der ikke truffet en afgørelse på første møde. Hvis i har møde sammen og i kan blive enige om en løsning som i begge siger ja til, så bliver det selvf besluttet på den dag- hvis han feks ikke vil gå med til overvåget samvær, så tror jeg at statsforvaltningen tager beslutningen. Det gjorde de i min sag, hvor jeg fik midlertidig fuld forældermyndighed, og min x fik ikke ret til samvær, og nu skal retten så tage stilling til det.

Men hvis det kun drejer sig om samvær, kommer man vist ikke i retten så vidt jeg ved. Så er det statsforvaltningen der tager den endelige beslutning hvis man ikke kan blive enige om en løsning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.