Hjælp ang samvær med far regler hvad der kommer til at ske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.861 visninger
55 svar
0 synes godt om
2. juli 2012

Anonym trådstarter

Hej jeg skriver ano da jeg ikke ønsker han skal kunne finde mig .
Faderskabsagen er lige sluttet omkrig min datter. Det har taget 16 mdr.
Vi har aldrig været i forhold og derfor har jeg fuld forældre myndighed. Han har trukket det ud i 16 mdr da han ikke gad finde ud af det og han følte det stressede ham.

Nu er sagen så klar og det er ham.
Nu står jeg så og gerne vil søge børnepenge, hvilke jeg jo kan nu.
Men han siger og gør meget klar at hvis jeg søger bør roende ødelægger jeg hans liv og han vil derfor ødelægge vores.
Han siger ofte at han ikke ønsker at være en del sf hendes liv da han er psykisk syg og hun vil have det bedre uden ham.
Men gør det så igen klart at hvis jeg søger pengene at han vil søge alt hvad han kan i forhold til hende at hun vil komme til at blive kastet frem og tilbage mellem os og han vil kæmpe mod alt det jeg gør.

Lidt om ham . Han har været psykisk syg i 10 år har ikke ville have hjælp. Det sidste år prøvet st begå selvmord to gange . Inde for de sidste 2 mdr været indlagt på den psykiatriske afd pga selvmord forsøg.
Kan ikke finde ud af at stå op og få mad alt det basale.
Men han fortæller mig at selvom han har det sådan vil retten helt sikkert give ham lov til at få hende ofte selvom hun kun er 16 mdr

Lidt om mig har selv haft en depression men søgte hjælp lige så snart jeg mærkede noget var galt til hjælp og fik det hurtigt bedre følger stadig op med samtaler men er stoppet på medicin 6 mdr siden og i følge min læge ikke har en depression længere. Går dog stadig til terapi hver 14 dag da der jo var en grund til jeg fik det skidt.

Lidt om pigen.
Slem fødsel der endte ud i skæv ryg mange smerter magne kiropraktiker besøg .
Hun er det man kalder særlig sensitiv . Meget følsom .
Lukker ned og sig inde ved forandringer.
Ekstrem trygheds søgende.
Motorisk tilbage, socialt tilbage.
Har støtte i vuggestuen.
Kan ikke klare at blive passet selvom det er min mor der ser hende min 2 gange om ugen. Da hun lukker af og er så ulykkelig.

Så for at slutte af så er mit spørgsnål hvad kan jeg forvente nu.
Har tænk mig at søge børne pengene da hun har krav på dem, og med alt det hun går til at læger så er de penge tiltrængt.

Jeg er så bange og ked af det. Kan han bare få hende såda. Uden nogle problmer når han er så syg. Er så bange for han skal være alene med hende. Er 100 procent sikker på han ikke vil kunne opfylde de behov hun har. Nogle erfaringer eller råd er meget velkomne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2012

Anonym trådstarter

Undskyld det blev så langt :/

Anmeld

2. juli 2012

Mother-love

Først en krammee tildig.

Jeg synes du skal søge de børnepenge.
I har været to om at få det barn.

Jeg er ret sikker på at han ikke vil kunne gøre krav på at få hende. Tildels fordi han er psykisk syg og så fordi han næsten ikke kan tage varer på sig selv.
Så det vil de ikke tillade,det eneste der vil kunne ske er at han vil kunne se hende nogle timer under opsyn.

Noget andet er at nuer jeg søster til søskende som har en psykisk sygdom, skitzofrenne begge to.
Og jeg ved hvad dette indebærer, og tænker så hvordan kan det være du har valgt at fåbarn med ham? Og igen så synes jeg heller rigtig du kan være bekendt at bede om børnepenge når han siger at han ikke vil kunne få det til at fungere. Og dertil vil du kunne risikere at han først tager sit liv når han allerede nu er selvmordstruende.

Men igen så har du self ret til pengene. Og det vil self og lette en del på alle de behandlinger din datter får.

Anmeld

2. juli 2012

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Først en krammee tildig.

Jeg synes du skal søge de børnepenge.
I har været to om at få det barn.

Jeg er ret sikker på at han ikke vil kunne gøre krav på at få hende. Tildels fordi han er psykisk syg og så fordi han næsten ikke kan tage varer på sig selv.
Så det vil de ikke tillade,det eneste der vil kunne ske er at han vil kunne se hende nogle timer under opsyn.

Noget andet er at nuer jeg søster til søskende som har en psykisk sygdom, skitzofrenne begge to.
Og jeg ved hvad dette indebærer, og tænker så hvordan kan det være du har valgt at fåbarn med ham? Og igen så synes jeg heller rigtig du kan være bekendt at bede om børnepenge når han siger at han ikke vil kunne få det til at fungere. Og dertil vil du kunne risikere at han først tager sit liv når han allerede nu er selvmordstruende.

Men igen så har du self ret til pengene. Og det vil self og lette en del på alle de behandlinger din datter får.

Altså jeg vidste ikke rigtig så meget om ham da jeg besluttede st beholde hende . Det var et par engangs knald. Jeg var på beskyttelse, men jeg har pco og snakkede med lægen om det og kunne ikke få
Mig selv til at få en abort.
Fandt først ud af hvor syg han var efter hun er blevet født.

Ang penge Føler jeg bare det er nogle penge til hende nogle hun har ret til..

Er bare super bange for at han skal være alene med hende.
Og omkring hvor hurtigt han kommer til at få hende .
Hvad skal man forvente er det om en måned? Han har ikk søgt endnu skal det siges. Men han true mig rigtig meget omkring det

Anmeld

2. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Han vil højst sandsynligt kun få nogle timer under opsyn hvis han er så syg som du skriver.

Men jeg forstår ikke du vil kræve pengene af ham hvis du ikke vil have at han skal være en del af din datters liv. Derudover forstår jeg ikke du vil kræve de penge når nu han er så selvmordstruet som du beskriver det og når han nu fortæller dig at han rent faktisk ikke kan undvære de penge.

Jeg synes du skal tænke dig om. Støttepædagoger koster ikke noget for dig og er ret sikker på at du kan søge støtte til kiropraktor for hende.

Anmeld

2. juli 2012

Mother-love

Anonym skriver:

Altså jeg vidste ikke rigtig så meget om ham da jeg besluttede st beholde hende . Det var et par engangs knald. Jeg var på beskyttelse, men jeg har pco og snakkede med lægen om det og kunne ikke få
Mig selv til at få en abort.
Fandt først ud af hvor syg han var efter hun er blevet født.

Ang penge Føler jeg bare det er nogle penge til hende nogle hun har ret til..

Er bare super bange for at han skal være alene med hende.
Og omkring hvor hurtigt han kommer til at få hende .
Hvad skal man forvente er det om en måned? Han har ikk søgt endnu skal det siges. Men han true mig rigtig meget omkring det

Nu kender jeg ikkereglerne 100 procent. Men tror godt han ville kunne få samværd nu. Men som sagt under opsyn og de vil aldrig gå med til at han skulle være alene med hende både fordi han er psykisk syg men også fordi han ikke har været en del af din datters liv. Først skal hun langsom lære ham at kende hvor jeg er ret sikker på at du skal være en del af samværet. Og når hun er meget sensitiv vil de helt sikkert også tage hensyn til dette. De vil aldrig give ham lov tilat være alene med hende eller lign, før hun er noget ældre og hun kender ham. Så dette skal du ikke bekymre dig om.
For de tager hensyn til din datter og hendes behov før hans behov. Da hun kun er et barn.

Anmeld

2. juli 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Han vil højst sandsynligt kun få nogle timer under opsyn hvis han er så syg som du skriver.

Men jeg forstår ikke du vil kræve pengene af ham hvis du ikke vil have at han skal være en del af din datters liv. Derudover forstår jeg ikke du vil kræve de penge når nu han er så selvmordstruet som du beskriver det og når han nu fortæller dig at han rent faktisk ikke kan undvære de penge.

Jeg synes du skal tænke dig om. Støttepædagoger koster ikke noget for dig og er ret sikker på at du kan søge støtte til kiropraktor for hende.

Tror mig har tænkt mig om in16 mdr omkring de penge.
Og bare fordi jeg ikke søger dem har han stadig de næste 17 år hvor han kan søge samvær . Stoler bestemt ikke på ham når han siger han vil holde sig væk. Han kan sagens undvære de penge det ved jeg han kan. Det med det vil ødelægge ham er st han ikke magter alt det her.

Ved godt han er syg men føler jeg bliver nød til at tænke på hende og alt det hun har brug for. Før jeg tænker på ham.

Jo får tilskud men selv derefter kan jeg snildt bruge 1000 på fys pg kiropraktiker. Hun skal også have nogle specielle ting her hjemme da hun er meget følelses forstyrret og sensetiv . Hvilke jo jeg kan få støtte til men bare ikke meget..

Anmeld

2. juli 2012

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Nu kender jeg ikkereglerne 100 procent. Men tror godt han ville kunne få samværd nu. Men som sagt under opsyn og de vil aldrig gå med til at han skulle være alene med hende både fordi han er psykisk syg men også fordi han ikke har været en del af din datters liv. Først skal hun langsom lære ham at kende hvor jeg er ret sikker på at du skal være en del af samværet. Og når hun er meget sensitiv vil de helt sikkert også tage hensyn til dette. De vil aldrig give ham lov tilat være alene med hende eller lign, før hun er noget ældre og hun kender ham. Så dette skal du ikke bekymre dig om.
For de tager hensyn til din datter og hendes behov før hans behov. Da hun kun er et barn.

Okay er glad for at hører at de nok vil se på hvordan hun har det og ikke bare kaster hende i armene på en fremmed..

Mange tak for svar

Anmeld

2. juli 2012

Anonym skriver:

Tror mig har tænkt mig om in16 mdr omkring de penge.
Og bare fordi jeg ikke søger dem har han stadig de næste 17 år hvor han kan søge samvær . Stoler bestemt ikke på ham når han siger han vil holde sig væk. Han kan sagens undvære de penge det ved jeg han kan. Det med det vil ødelægge ham er st han ikke magter alt det her.

Ved godt han er syg men føler jeg bliver nød til at tænke på hende og alt det hun har brug for. Før jeg tænker på ham.

Jo får tilskud men selv derefter kan jeg snildt bruge 1000 på fys pg kiropraktiker. Hun skal også have nogle specielle ting her hjemme da hun er meget følelses forstyrret og sensetiv . Hvilke jo jeg kan få støtte til men bare ikke meget..

Hmmm...det er forskelligt hvad vi kan overskue og ikke kan overskue. Og jeg tror ikke vi kan sætte os ind i din datters situation og hvorfor det ville være så ødelæggende for ham. Men når nu han er så selvmordstruet skal man træde varsomt.

Han vil nok ikke gøre sin trussel til realitet hvis der ikke skal noget til for at slå ham helt ud. Så det må være op til din samvittighed og om du synes det er forsvarligt at du vil kræve pengene.

Her er hvad jeg tænker og så må du bruge det som du vil:

Han ville og vil ikke være far.

Du vil ikke have han skal være en del af din datters liv.

Han er psykisk syg.

Han er selvmordstruet.

Jeg har selv valgt at beholde barnet.

Jeg har selv valgt at blive mor.

Jeg ville derfor ikke kræve nogle penge og lade ham være. Det er en mand som vidst ikke har det særlig godt i forevejen.

Håber du finder ud af hvad du synes er bedst og at din datter får det bedre. Held og lykke

Anmeld

2. juli 2012

mor:) skriver:

Hmmm...det er forskelligt hvad vi kan overskue og ikke kan overskue. Og jeg tror ikke vi kan sætte os ind i din datters situation og hvorfor det ville være så ødelæggende for ham. Men når nu han er så selvmordstruet skal man træde varsomt.

Han vil nok ikke gøre sin trussel til realitet hvis der ikke skal noget til for at slå ham helt ud. Så det må være op til din samvittighed og om du synes det er forsvarligt at du vil kræve pengene.

Her er hvad jeg tænker og så må du bruge det som du vil:

Han ville og vil ikke være far.

Du vil ikke have han skal være en del af din datters liv.

Han er psykisk syg.

Han er selvmordstruet.

Jeg har selv valgt at beholde barnet.

Jeg har selv valgt at blive mor.

Jeg ville derfor ikke kræve nogle penge og lade ham være. Det er en mand som vidst ikke har det særlig godt i forevejen.

Håber du finder ud af hvad du synes er bedst og at din datter får det bedre. Held og lykke

arg sikke mange fejl. Mente selvfølgelig din datters fars situation.

Og nederst skulle der stå DU har selv valgt at blive mor, Du har selv valgt at beholde barnet etc.

Sorry...det skulle gå hurtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.