Hjælp ang samvær med far regler hvad der kommer til at ske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

Anonym trådstarter

110811 skriver:

Selvf siger han det. Han er jo magtesløs, og det er hans sidste krampetrækninger.

Han ville ALDRIG få jeres barn en weekend når han ikke har set hende overhoved. Jeg gætter på max 1 time overvåget om ugen.

Det skal du slet ikke være urolig for - bare søg børnepenge, også bed ham om at søge om samvær. Det er også rart at få en aftale fast, så han ikke kan "true" dig med at søge samvær, og få hende hver weekend og blablabla.

Og ja du kan sagtens søge om at få jeres samtale i statsforvaltningen i hver jeres rum. Det havde jeg og min x.

Okay er jeg glad for at hører. Tror ikke det ville gå godt hvis vi skulle sidde sammen til det møde.
Ved du hvor hurtigt sfgørelsen kommer er det ved det første møde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Anonym trådstarter

KarinaA skriver:

Det kommer helt an på om han vil have at du er der.. han kan godt anmode om at være alene med datteren, (og børnesagkyndig) ..

ja der bliver truffet en afgørelse ved det første møde, så jeg ville tage alt det du har med omkring hende og hendes specielle behov.. 

Du går bare op med noget gyldig ID, og afgørelsen på faderskabssagen.. så giver du den til en oppe ved kommunen, og så er der lidt papier du skal udfylde på stedet.. så går der to - tre uger før du far ALLE pengene på en gang og så sender de en regning til ham.. HUSK at sig at du gerne vil have at det for eftertiden går igennem dem, så spørger de hvorfor, og så siger du at han ikke vil betale.. så klare de den, og det er for efter tiden dem der skal slås med ham  

Okay, indtil videre har jeg kun papirer med relsutatet fra testen hvor der står det ham der er far. Og den 30 skal vi så i retten hvor han bliver dømt til far. Kan jeg søge nu eller skal jeg vente ?

Anmeld

3. juli 2012

KarinaA

Anonym skriver:

Okay, indtil videre har jeg kun papirer med relsutatet fra testen hvor der står det ham der er far. Og den 30 skal vi så i retten hvor han bliver dømt til far. Kan jeg søge nu eller skal jeg vente ?

mener du skal vente til han er dømt, men jeg ville nok lige gåned på kommunen og forhøre mig  

Anmeld

3. juli 2012

Snartmortil3

Anonym skriver:

Okay er jeg glad for at hører. Tror ikke det ville gå godt hvis vi skulle sidde sammen til det møde.
Ved du hvor hurtigt sfgørelsen kommer er det ved det første møde?

Altså i min situation gik der 14 dage fra vores møde i statsforvaltningen, til at statsforvaltningen havde taget en afgørelse. Men vores var lidt en hastesag, fordi jeg boede på krisecenter, og vores søn skulle starte i vuggestue, og jeg ikke turde at aflevere vores søn i vuggestuen, hvis min x havde ret til at komme og hente ham.

Jeg fik afvide at der max ville gå 30 dage fra mødet til afgørelsen - så det vil nok være sådan i jeres situation.

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

KarinaA skriver:

mener du skal vente til han er dømt, men jeg ville nok lige gåned på kommunen og forhøre mig  

Okay kan prøve at ringe og forhører mig på kommunen.
Mange tak for svar. Hjælp meget

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

110811 skriver:

Altså i min situation gik der 14 dage fra vores møde i statsforvaltningen, til at statsforvaltningen havde taget en afgørelse. Men vores var lidt en hastesag, fordi jeg boede på krisecenter, og vores søn skulle starte i vuggestue, og jeg ikke turde at aflevere vores søn i vuggestuen, hvis min x havde ret til at komme og hente ham.

Jeg fik afvide at der max ville gå 30 dage fra mødet til afgørelsen - så det vil nok være sådan i jeres situation.

Okay helt i orden så må jeg jo nok bare vente på at han søger:/ nok ikke så meget andet at gøre

Anmeld

3. juli 2012

Snartmortil3

Anonym skriver:

Okay helt i orden så må jeg jo nok bare vente på at han søger:/ nok ikke så meget andet at gøre

Ja der er ikke andet at gøre!

Men du skal ikke være nervøs for at søge børnepenge, fordi at han truer med at han kan få jeres datter en hel weekend. Tro mig det får han aldrig.

En sidste ting jeg vil sige er, at man kan få en samtale med en familierådgiver på kommunen - hun ved også alle de her ting! Det var værd at overveje måske?

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

110811 skriver:

Ja der er ikke andet at gøre!

Men du skal ikke være nervøs for at søge børnepenge, fordi at han truer med at han kan få jeres datter en hel weekend. Tro mig det får han aldrig.

En sidste ting jeg vil sige er, at man kan få en samtale med en familierådgiver på kommunen - hun ved også alle de her ting! Det var værd at overveje måske?

Okay ved du hvordan man finder sådan en? Ringer man til kommunen og spørger efter en familie rådgiver? Det kunne nok være rigtig rart

Anmeld

3. juli 2012

Snartmortil3

Anonym skriver:

Okay ved du hvordan man finder sådan en? Ringer man til kommunen og spørger efter en familie rådgiver? Det kunne nok være rigtig rart

Ja prøv at ring op på kommunen og fortæl din situation, og at du søger noget vejledning. Så er jeg helt sikker på, at de nok skal hjælpe dig med en rådgiver.!

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

110811 skriver:

Ja prøv at ring op på kommunen og fortæl din situation, og at du søger noget vejledning. Så er jeg helt sikker på, at de nok skal hjælpe dig med en rådgiver.!

Okay mange tak. Det havde jeg slet ikk skænket en tanke at der var nogle der sad med drt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.