at tage sin hund i snor - er jeg for hidsig? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2012

Kay

Masig skriver:

Lyder fornuftigt...

Herude hos os er det især border collie ejere der mener de og deres hunde ejer hele området... Jeg ved ikke hvorfor det lige er dem, men det er hovedsageligt dem der går uden snor og som bare får lov at gå hen til andre hunde... Lå og tænkte lidt over det her igår aftes og næste gang en af dem går hen til min, når han har snor på og jeg er trukket væk, så får de altså en ordentlig opsang... Gider det sgu ikke mere altså, det er jo umuligt at træne sin hund til at være rolig når der kommer andre hunde, når de andre hunde bare fiser hen i hovedet på ham...

god ide... jeg har brokket mig højlydt til og over andre hunde ejere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2012

Plysbjørnen

Carl-Emil's mor skriver:

Jamen sagen er at vi bor i et område med MANGE hunde... som i virkelig mange hunde!!!!

Det er selvfølgelig en god ting for så er der mange der kommer ud og nyder vores lækre natur MEN!

Når jeg ser der kommer en med sin hund så tager jeg ALTID min hunde i snor! ALTID! Jeg oplever gentagende gange at folk IKKE sætter snor i deres hunde hvilket betyder de ofte kommer utrolig tæt på hvilket gør mine hunde selvfølgelig har myre i rumpen for at rejse sig og sige hej - men når jeg har den lille med så skal der KUN snakkes med hunde vi kender for skal ikke stå i en episode med hundeslagsmål når jeg har en baby med!

Idag mødte vi så en IGEN! Jeg kalder hundene til mig og svup så er numsen placeret på plads i græsset. De bliver sat i snor og vi står og venter på at hun skal kalde sin hund til sig.. Det gør hun IKKE! Den kommer tættere og tættere på og har rejste børster og løber fra side til side..

Ejeren siger så " Min hund gør ikke noget den er kun 14 mdr bare slip dine" Hvortil jeg så er nødt til at lyve og sige "mine hunde kan ikke lide andre" hvilket ikke genere hende så da hendes hund kommer endnu tættere på med knurren og børsterne i luften reagere min neutraliseret hanhund med knurren og fremtruende adfærd men hun er røv ligeglad  det tager 10 min før hendes hun er forsvundet og vi kan fortsætte..

helt ærligt er jeg hysterisk når jeg ikke gider have de bare skal hilse på hvem som helst eller hvad?

Er det ikke rimelig meget mangel på respekt ikke at kalde sin hund til sig når hun SER at jeg med det samme vi ser hende kalder mine på plads

Jeg mener faktisk at der er en lov der siger at hunde altid skal være i snor...

Jeg bliver altid sur når jeg møder folk med løst gående hunde,  og det selv om jeg ikke har hund... Men jeg har 2 børn som er bange for hunde...

Så jo jeg bliver også sur når de er lige glade med at hunden genere andre...

Anmeld

1. juli 2012

Masig

Kay skriver:

god ide... jeg har brokket mig højlydt til og over andre hunde ejere...

Ja jeg gider altså heller ikke blive ved med at være sød...

Anmeld

1. juli 2012

Kay

Masig skriver:

Ja jeg gider altså heller ikke blive ved med at være sød...

så lad være

Anmeld

1. juli 2012

Dinna88

er jeg den eneste der bliver SKIDE SUR når folk bare helt generelt ikke har deres hund i snor?
Det skal den fandme være. Og sådan er det bare. JEG vil ikke gå forbi en hund og føle mig bange, hvilket jeg gør, hvis ikke hunden har snor på. Jeg stoler ikke en skid på andre menneskers håndtering af deres hund - og da SLET ikke, når man tænker på hvor stor skade en lille vapser kan volde. Man kender aldrig  sin hund 100 %, eftersom at den ikke kan tale. Aldrig. 

Dog vil jeg lige påpege, at folk selv bestemmer hvad de gør i hundeparker osv. hvor det er tilladt. Jeg ville dog heller aldrig gøre det ved min egen hund der. Den får en land snor på, der gør at den kan slå sig løs. (Jeg har ikke hund nu, men jeg er 100 % hundemenneske)

Anmeld

1. juli 2012

Lusi

Carl-Emil's mor skriver:

Jamen sagen er at vi bor i et område med MANGE hunde... som i virkelig mange hunde!!!!

Det er selvfølgelig en god ting for så er der mange der kommer ud og nyder vores lækre natur MEN!

Når jeg ser der kommer en med sin hund så tager jeg ALTID min hunde i snor! ALTID! Jeg oplever gentagende gange at folk IKKE sætter snor i deres hunde hvilket betyder de ofte kommer utrolig tæt på hvilket gør mine hunde selvfølgelig har myre i rumpen for at rejse sig og sige hej - men når jeg har den lille med så skal der KUN snakkes med hunde vi kender for skal ikke stå i en episode med hundeslagsmål når jeg har en baby med!

Idag mødte vi så en IGEN! Jeg kalder hundene til mig og svup så er numsen placeret på plads i græsset. De bliver sat i snor og vi står og venter på at hun skal kalde sin hund til sig.. Det gør hun IKKE! Den kommer tættere og tættere på og har rejste børster og løber fra side til side..

Ejeren siger så " Min hund gør ikke noget den er kun 14 mdr bare slip dine" Hvortil jeg så er nødt til at lyve og sige "mine hunde kan ikke lide andre" hvilket ikke genere hende så da hendes hund kommer endnu tættere på med knurren og børsterne i luften reagere min neutraliseret hanhund med knurren og fremtruende adfærd men hun er røv ligeglad  det tager 10 min før hendes hun er forsvundet og vi kan fortsætte..

helt ærligt er jeg hysterisk når jeg ikke gider have de bare skal hilse på hvem som helst eller hvad?

Er det ikke rimelig meget mangel på respekt ikke at kalde sin hund til sig når hun SER at jeg med det samme vi ser hende kalder mine på plads

Du er IKKE hysterisk!
Da mine forældres gamle hund var hvalp, var vi ude og gå med ham. Vi havde ham i snor og der kom en dame med tre store hunde UDEN snore.. De løb alle tre hen mod os og jeg var panisk! Vi råbte hun skulle kalde dem til sig og få snor på dem, men kunne hun ik og hun grinte bare
De bed efter vores lille hvalp og det endte med jeg lossede den ene hund i hoved!! (ja nu får jeg nok et par svinere)
Hende kællingen, blev sjovt nok sur og sagde vi skulle styre vores hund.. Hmm.. Den var hvalp og en lille race, hendes var tre store hunde.. Ulveagtigte bæster.. Og var ligesom OS der havde i snor og ikke hende.. Altså hun må have fejlet noget, med den væremåde
Men vi fik dem da væk til sidst.. Det hele resulterede i at vores hund blev så skræmt, at han aldrig lærte at begåes andre hunde

Anmeld

1. juli 2012

La´chrissen

Carl-Emil's mor skriver:

Jo det er godt nok for dårligt når man ikke har styr på sine dyr. Min på et år får ikke bare love og lø e hen til andre medmindre begge parter er med på de skal lege.

Anmeld

1. juli 2012

mpr

Carl-Emil's mor skriver:

Forstår dig udemærket! Det er røv irriterende når folk ikke har deres hund i snor jeg er ligeglad med om den så er dresseret den skal bare være i snor!

Gik på et tidspunkt tur med min mors hund, han kan ikke finde ud af at snakke med andre hunde hvis han er i snor og de ikke er hvilket resulterede i at jeg næsten ikke kunne holde ham fordi den anden hund blev ved med at løbe om ham og køre ham helt op.. Og ejeren sagde også bare at jeg skulle slippe ham løs men når han først er kørt op så kan han ikke slippes løs uden for en indhegning så styrter han bare efter den anden hund...

Syntes det er respektløs af dem, hvad hvis den kommer forbi et barn der løber eller hopper og løfter armene, og den så hopper op af det? Eller folk der er bange for hunde, eller drægtige hunhunde et eller andet.. Alt kan ske.. Og er det ikke også påkrævet at man går med sin hund i snor?! Hvis det altså ikke er i en hundeskov?

Anmeld

1. juli 2012

Carl-Emil's mor

tusind tak for alle jeres svar

Det er super rart at jeg ikke er den eneste med den holdning selvom det jo havde været bedre at vi ikke alle mødte sådanne mennesker

Anmeld

2. juli 2012

Masig

Kay skriver:

så lad være

Hehe javel mor....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.