Jeg kan kun give ret. Hav respekt for andre hunde og ejere.
Vi har en hanhund der desværre ikke er særlig god til at være sammen med andre hunde, især andre hanhunde. Da han var hvalp gjorde vi det helt forkerte at tage ham med i hundeskov hvor han oplevede det at blive omringet og sprunget på af en masse voksne hunde
Det har sat sig i ham og efter han er blevet voksen reagere han efter devisen; hvis jeg markere FØRST holde den anden sig nok fra at prøve at dominere mig. Vi er rigtige kede af det, men det er desværre ikke lige til at ændre.
Ud fra dette tager vi også ALTID ham i snor så snart vi bare aner en anden hund. Og jeg bliver SÅ ked af det og VRED når andre så kommer med deres hunde og IKKE kalder dem til sig selvom de kan se OG HØRE at de ikke er velkommende i tæt kontakt med os. Som regel råber jeg "GÅ HJEM!" til hunden og sender den klare signaler om at den skal gå væk eller råber til ejeren, Kald din hund til dig! Flere gange har jeg oplevet at ejeren IKKE har kaldt sin hund til sig, men svaret "jamen han gør ikke noget!!" What???? I do not care!! JEg beder dig om at fjerne din hund fra min, respekter det! Og så bliver folk enormt sure over at man beder dem tage deres snor i hund, for det er jo MIG og MIN hund der er problemet!
Jeg ved godt at det ikke er optimalt at jeg har en hund der har svært ved at omgåes andre hunde, MEN det er jo også derfor jeg tager konsekvensen af det og holder ham i snor, VÆK fra andres hunde??
Har prøvet at have ham hængende i halsbåndet, halvkvalt mens en løs hund prøver at springe på ham bagfra. Ikke aggresivt, men dominerende. Men min hund var bange og dermed klar på at "forsvare" sig hvilket jo kunne være endt i et kæmpe hundeslagsmål
Jeg var SÅ ked af det bagefter at han skulle opleve det og blive "straffet" af mig fordi en anden ikke respekterede mig og min hund 
VIS RESPEKT NÅR DU HAR HUND. RESPEKTER ANDRE OG DERES GRÆNSER.
Anmeld