at tage sin hund i snor - er jeg for hidsig? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2012

Masig

Kay skriver:

lige netop... hunde skal ikke hilse i det ulige magtforhold som en snor giver... derfor må hun heller ikke hilse på hunde i snor... men jeg giver hende ik snor på... for jeg ved 110% hvor jeg har hende...

altså når hun ikke stikker af... hvilket hun KUN gør når hun bliver passet... for så er hun ude og lede after en af os

Nu er hun jo også en lidt speciel hund hehe....

Vores hund ville bare løbe hen til en anden hund med det samme, hvis ikke han var i snor og det er jo netop det hunde ikke skal, derfor er han i snor!!!

Og så bliver jeg sgu gal når andre bare lader deres hunde løber hen til min, som er i snor....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2012

Kay

Masig skriver:

Nu er hun jo også en lidt speciel hund hehe....

Vores hund ville bare løbe hen til en anden hund med det samme, hvis ikke han var i snor og det er jo netop det hunde ikke skal, derfor er han i snor!!!

Og så bliver jeg sgu gal når andre bare lader deres hunde løber hen til min, som er i snor....

det kan jeg godt forstå... vores får lov at hilse ved at gå roligt hend til den anden så det ikke bliver for voldsomt... men ja... hun er en MEGET speciel hund...

Anmeld

29. juni 2012

Masig

Kay skriver:

det kan jeg godt forstå... vores får lov at hilse ved at gå roligt hend til den anden så det ikke bliver for voldsomt... men ja... hun er en MEGET speciel hund...

Om de går langsomt eller hurtigt, så skal de efter min mening ikke hilse medmindre det er aftalt af BEGGE ejere.... Det der med bare at lade sin hund gå hen uden at spørge eller holde den væk er respektløst synes jeg...

Både overfor den anden hund og ejer, men da også for ens egen hund, da man jo netop ikke aner hvad det er for en hund ens egen hund går hen til... den KAN jo være aggressiv overfor andre hunde og så ender du med en hund der bliver overfaldet...

Anmeld

29. juni 2012

Mor til Ella

Carl-Emil's mor skriver:

Jamen sagen er at vi bor i et område med MANGE hunde... som i virkelig mange hunde!!!!

Det er selvfølgelig en god ting for så er der mange der kommer ud og nyder vores lækre natur MEN!

Når jeg ser der kommer en med sin hund så tager jeg ALTID min hunde i snor! ALTID! Jeg oplever gentagende gange at folk IKKE sætter snor i deres hunde hvilket betyder de ofte kommer utrolig tæt på hvilket gør mine hunde selvfølgelig har myre i rumpen for at rejse sig og sige hej - men når jeg har den lille med så skal der KUN snakkes med hunde vi kender for skal ikke stå i en episode med hundeslagsmål når jeg har en baby med!

Idag mødte vi så en IGEN! Jeg kalder hundene til mig og svup så er numsen placeret på plads i græsset. De bliver sat i snor og vi står og venter på at hun skal kalde sin hund til sig.. Det gør hun IKKE! Den kommer tættere og tættere på og har rejste børster og løber fra side til side..

Ejeren siger så " Min hund gør ikke noget den er kun 14 mdr bare slip dine" Hvortil jeg så er nødt til at lyve og sige "mine hunde kan ikke lide andre" hvilket ikke genere hende så da hendes hund kommer endnu tættere på med knurren og børsterne i luften reagere min neutraliseret hanhund med knurren og fremtruende adfærd men hun er røv ligeglad  det tager 10 min før hendes hun er forsvundet og vi kan fortsætte..

helt ærligt er jeg hysterisk når jeg ikke gider have de bare skal hilse på hvem som helst eller hvad?

Er det ikke rimelig meget mangel på respekt ikke at kalde sin hund til sig når hun SER at jeg med det samme vi ser hende kalder mine på plads

Du har fuldstændig ret. 

Og det er røv træls

Det er træls man har sin hund i snor og en anden ikke har, for så er hundene ikke "lige" hvis de snakker sammen....

Jeg har en hund andre hunde åbenbart ikke kan lide, hundetræneren siger det er fordi den har flad snude. Men det gør altså at min hund gang på gang bliver offer, fordi de andre hunde render frit

Anmeld

29. juni 2012

Princesspigen

Carl-Emil's mor skriver:

Jamen sagen er at vi bor i et område med MANGE hunde... som i virkelig mange hunde!!!!

Det er selvfølgelig en god ting for så er der mange der kommer ud og nyder vores lækre natur MEN!

Når jeg ser der kommer en med sin hund så tager jeg ALTID min hunde i snor! ALTID! Jeg oplever gentagende gange at folk IKKE sætter snor i deres hunde hvilket betyder de ofte kommer utrolig tæt på hvilket gør mine hunde selvfølgelig har myre i rumpen for at rejse sig og sige hej - men når jeg har den lille med så skal der KUN snakkes med hunde vi kender for skal ikke stå i en episode med hundeslagsmål når jeg har en baby med!

Idag mødte vi så en IGEN! Jeg kalder hundene til mig og svup så er numsen placeret på plads i græsset. De bliver sat i snor og vi står og venter på at hun skal kalde sin hund til sig.. Det gør hun IKKE! Den kommer tættere og tættere på og har rejste børster og løber fra side til side..

Ejeren siger så " Min hund gør ikke noget den er kun 14 mdr bare slip dine" Hvortil jeg så er nødt til at lyve og sige "mine hunde kan ikke lide andre" hvilket ikke genere hende så da hendes hund kommer endnu tættere på med knurren og børsterne i luften reagere min neutraliseret hanhund med knurren og fremtruende adfærd men hun er røv ligeglad  det tager 10 min før hendes hun er forsvundet og vi kan fortsætte..

helt ærligt er jeg hysterisk når jeg ikke gider have de bare skal hilse på hvem som helst eller hvad?

Er det ikke rimelig meget mangel på respekt ikke at kalde sin hund til sig når hun SER at jeg med det samme vi ser hende kalder mine på plads

jeg vil ikke sige du er hysterisk i dette tilfælde du fortæller om når hendes hund rejser brøster og sådan..

men genneralt så ryndes jeg der er mange delte meninger om hvordan man bør reagere når hunde mødes..

personligt tager jeg altid min hund i snor hvis jeg ser en anden tager sin hund i snor.. det kan jo være den anden hund ikke kan lide andre hunde og så respekterer jeg dette..

har en far der går med samme hund ( det er en vi deler) og selv om vores er en lille fransk bulldog så er der nogle der er bange for hende, nogle tror hun er kamphund, andre fx. udlændinge må eller vil ikke have noget med hunde at gøre og dette respekterer jeg os..

men det jeg ville frem til er at min far tit bare laden hunden gøre som hun vil, går hen til alt og alle selv om de tydeligvis er bange for hende osv.. dette diskuterer vi tit men da det er hans hund på papierne kan ejg ikke stille meget op..

men selv respektrer jeg ALTID hvis folk ikke ønsker min hund kommer hen til dem af den ene eller anden grund..

Anmeld

29. juni 2012

Maria-s

Jeg kan kun give ret. Hav respekt for andre hunde og ejere.

Vi har en hanhund der desværre ikke er særlig god til at være sammen med andre hunde, især andre hanhunde. Da han var hvalp gjorde vi det helt forkerte at tage ham med i hundeskov hvor han oplevede det at blive omringet og sprunget på af en masse voksne hunde Det har sat sig i ham og efter han er blevet voksen reagere han efter devisen; hvis jeg markere FØRST holde den anden sig nok fra at prøve at dominere mig. Vi er rigtige kede af det, men det er desværre ikke lige til at ændre.

Ud fra dette tager vi også ALTID ham i snor så snart vi bare aner en anden hund. Og jeg bliver SÅ ked af det og VRED når andre så kommer med deres hunde og IKKE kalder dem til sig selvom de kan se OG HØRE at de ikke er velkommende i tæt kontakt med os. Som regel råber jeg "GÅ HJEM!" til hunden og sender den klare signaler om at den skal gå væk eller råber til ejeren, Kald din hund til dig! Flere gange har jeg oplevet at ejeren IKKE har kaldt sin hund til sig, men svaret "jamen han gør ikke noget!!" What???? I do not care!! JEg beder dig om at fjerne din hund fra min, respekter det! Og så bliver folk enormt sure over at man beder dem tage deres snor i hund, for det er jo MIG og MIN hund der er problemet!

Jeg ved godt at det ikke er optimalt at jeg har en hund der har svært ved at omgåes andre hunde, MEN det er jo også derfor jeg tager konsekvensen af det og holder ham i snor, VÆK fra andres hunde??

Har prøvet at have ham hængende i halsbåndet, halvkvalt mens en løs hund prøver at springe på ham bagfra. Ikke aggresivt, men dominerende. Men min hund var bange og dermed klar på at "forsvare" sig hvilket jo kunne være endt i et kæmpe hundeslagsmål Jeg var SÅ ked af det bagefter at han skulle opleve det og blive "straffet" af mig fordi en anden ikke respekterede mig og min hund

VIS RESPEKT NÅR DU HAR HUND. RESPEKTER ANDRE OG DERES GRÆNSER.

Anmeld

29. juni 2012

Kay

Masig skriver:

Om de går langsomt eller hurtigt, så skal de efter min mening ikke hilse medmindre det er aftalt af BEGGE ejere.... Det der med bare at lade sin hund gå hen uden at spørge eller holde den væk er respektløst synes jeg...

Både overfor den anden hund og ejer, men da også for ens egen hund, da man jo netop ikke aner hvad det er for en hund ens egen hund går hen til... den KAN jo være aggressiv overfor andre hunde og så ender du med en hund der bliver overfaldet...

ville heller aldrig lade hende hilse hvis ik det er aftalt... men når det er hun får lov skal hun gå langsomt

Anmeld

30. juni 2012

merethe

Profilbillede for merethe

I 2010 kom der en ny lov der sagde at på offentlige steder skal alle  hunde være i snor og at snoren maks må være 2 meter lang. Så hunde skal altid være i snor alt andet er strafbart.

Anmeld

30. juni 2012

Dustmuz

jeg vil mene det kommer an på selve hunden og opdragelsen/træningen..

fx.
jeg ville ikke tage min hund i snor selvom der kommer andre hunde
2 årsager:

1: jeg VED at jeg har kontrol over min hund. ber jeg ham om at sætte sig, så sætter han sig, og gør faktisk ikke noget medmindre han før får lov igen.
2: han er røv ligeglad med andre hunde, har før haft en anden hanhund gående omkring ham og knurre, han gidder ikke reagere på det, fordi han er opdraget/trænet til at lade være.

der hvor jeg kom fra inden jeg flyttede til århus, da havde mange denne slags kontrol over deres hund.
det gør det meget nemmere at have hunden med nogen steder..

Det skal dog siges, jeg har altid min snor med, da dette er et lovkrav.

Anmeld

30. juni 2012

Masig

Kay skriver:

ville heller aldrig lade hende hilse hvis ik det er aftalt... men når det er hun får lov skal hun gå langsomt

Lyder fornuftigt...

Herude hos os er det især border collie ejere der mener de og deres hunde ejer hele området... Jeg ved ikke hvorfor det lige er dem, men det er hovedsageligt dem der går uden snor og som bare får lov at gå hen til andre hunde... Lå og tænkte lidt over det her igår aftes og næste gang en af dem går hen til min, når han har snor på og jeg er trukket væk, så får de altså en ordentlig opsang... Gider det sgu ikke mere altså, det er jo umuligt at træne sin hund til at være rolig når der kommer andre hunde, når de andre hunde bare fiser hen i hovedet på ham...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.