at tage sin hund i snor - er jeg for hidsig? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.234 visninger
54 svar
0 synes godt om
29. juni 2012

Carl-Emil's mor

Jamen sagen er at vi bor i et område med MANGE hunde... som i virkelig mange hunde!!!!

Det er selvfølgelig en god ting for så er der mange der kommer ud og nyder vores lækre natur MEN!

Når jeg ser der kommer en med sin hund så tager jeg ALTID min hunde i snor! ALTID! Jeg oplever gentagende gange at folk IKKE sætter snor i deres hunde hvilket betyder de ofte kommer utrolig tæt på hvilket gør mine hunde selvfølgelig har myre i rumpen for at rejse sig og sige hej - men når jeg har den lille med så skal der KUN snakkes med hunde vi kender for skal ikke stå i en episode med hundeslagsmål når jeg har en baby med!

Idag mødte vi så en IGEN! Jeg kalder hundene til mig og svup så er numsen placeret på plads i græsset. De bliver sat i snor og vi står og venter på at hun skal kalde sin hund til sig.. Det gør hun IKKE! Den kommer tættere og tættere på og har rejste børster og løber fra side til side..

Ejeren siger så " Min hund gør ikke noget den er kun 14 mdr bare slip dine" Hvortil jeg så er nødt til at lyve og sige "mine hunde kan ikke lide andre" hvilket ikke genere hende så da hendes hund kommer endnu tættere på med knurren og børsterne i luften reagere min neutraliseret hanhund med knurren og fremtruende adfærd men hun er røv ligeglad  det tager 10 min før hendes hun er forsvundet og vi kan fortsætte..

helt ærligt er jeg hysterisk når jeg ikke gider have de bare skal hilse på hvem som helst eller hvad?

Er det ikke rimelig meget mangel på respekt ikke at kalde sin hund til sig når hun SER at jeg med det samme vi ser hende kalder mine på plads

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2012

come2

Carl-Emil's mor skriver:

Jamen sagen er at vi bor i et område med MANGE hunde... som i virkelig mange hunde!!!!

Det er selvfølgelig en god ting for så er der mange der kommer ud og nyder vores lækre natur MEN!

Når jeg ser der kommer en med sin hund så tager jeg ALTID min hunde i snor! ALTID! Jeg oplever gentagende gange at folk IKKE sætter snor i deres hunde hvilket betyder de ofte kommer utrolig tæt på hvilket gør mine hunde selvfølgelig har myre i rumpen for at rejse sig og sige hej - men når jeg har den lille med så skal der KUN snakkes med hunde vi kender for skal ikke stå i en episode med hundeslagsmål når jeg har en baby med!

Idag mødte vi så en IGEN! Jeg kalder hundene til mig og svup så er numsen placeret på plads i græsset. De bliver sat i snor og vi står og venter på at hun skal kalde sin hund til sig.. Det gør hun IKKE! Den kommer tættere og tættere på og har rejste børster og løber fra side til side..

Ejeren siger så " Min hund gør ikke noget den er kun 14 mdr bare slip dine" Hvortil jeg så er nødt til at lyve og sige "mine hunde kan ikke lide andre" hvilket ikke genere hende så da hendes hund kommer endnu tættere på med knurren og børsterne i luften reagere min neutraliseret hanhund med knurren og fremtruende adfærd men hun er røv ligeglad  det tager 10 min før hendes hun er forsvundet og vi kan fortsætte..

helt ærligt er jeg hysterisk når jeg ikke gider have de bare skal hilse på hvem som helst eller hvad?

Er det ikke rimelig meget mangel på respekt ikke at kalde sin hund til sig når hun SER at jeg med det samme vi ser hende kalder mine på plads

Det er så træls.

Jeg oplevede en løs hanhund, da jeg giv med min tæve i løbetid. (min var i snor)

Anmeld

29. juni 2012

Carl-Emil's mor

come2 skriver:

Det er så træls.

Jeg oplevede en løs hanhund, da jeg giv med min tæve i løbetid. (min var i snor)

tak så er der da 1 der kan forstå mig...

Synes simpelthen det er SÅ træls at man skal lyve om hvilket temperament ens hund har for bare at få en lille bitte reaktion fra folk :/

var flippet hvis min tæve var i løb og der kom en løs hanhund...

Anmeld

29. juni 2012

Masig

Carl-Emil's mor skriver:

Det er rigtig meget mangel på respekt.. Jeg har desværre samme problem her hvor vi bor.. Min hund er ALTID i snor, medmindre vi er i skoven, eller på marken og kommer der en hund imod os der, så kommer han i snor med det samme, men det fatter andre hundeejere åbenbart ikke pointen med, for deres hunde får bare lov at løbe hen til min hund og hilse og jeg vil IKKE HAVE DET!!!!

Jeg har overvejet om jeg skal lyve og sige han har lopper eller er aggressiv eller noget, bare for at få dem til at tage deres hund i snor... Synes det er pisse irriterende især nu hvor jeg også skal til at gå med både barnevogn og hund og ikke lige kan styre et par hunde der begynder at hilse og lege rundt om vognen...

Anmeld

29. juni 2012

Carl-Emil's mor

Masig skriver:

Det er rigtig meget mangel på respekt.. Jeg har desværre samme problem her hvor vi bor.. Min hund er ALTID i snor, medmindre vi er i skoven, eller på marken og kommer der en hund imod os der, så kommer han i snor med det samme, men det fatter andre hundeejere åbenbart ikke pointen med, for deres hunde får bare lov at løbe hen til min hund og hilse og jeg vil IKKE HAVE DET!!!!

Jeg har overvejet om jeg skal lyve og sige han har lopper eller er aggressiv eller noget, bare for at få dem til at tage deres hund i snor... Synes det er pisse irriterende især nu hvor jeg også skal til at gå med både barnevogn og hund og ikke lige kan styre et par hunde der begynder at hilse og lege rundt om vognen...

tak!!

Jeg har valgt som du overvejer at sige de er agressive fordi det 1/9 gange så gør folk tager afstand men det er super øv fordi man får hurtigt et rygte for at have agressive hunde .. Min golden er sådan set bange for selv fluer kom der en tyve ville han med glæde lukke ham ind og ud igen uden problemer

Men jeg vil bare ikke have det.. når jeg går med dem går de med vognen, dvs snorene er over vognen og de går fint ved sidden af, jeg skal ikke pludselig stå med problematik med hunde ved vognen men kan simpelthen ikke få folk til at forstå det

Anmeld

29. juni 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Kender det - vi tager også ALTID vores hund i snor når der kommer andre og oplever også tit at de ikke gør - og ja, vi har en stor hund og han bliver så vild når der kommer små hunde.. men "bare" fordi vores store hund er i snor mener de ikke at de skal tage deres små hunde i snor  (ikke for at træde nogle over tæerne, der har små hunde)

Anmeld

29. juni 2012

Frk. Himmelblå

Carl-Emil's mor skriver:

Jeg tror, at mange hundemennesker - og måske især hundedamer - er sådan nogle typer, der elsker så højt og ubetinget, at de overhovedet ikke kan se problemer omkring deres lådne guldklumper.

Jeg har i hvert fald mødt nogle stykker, der var helt og aldeles hengivne og uden realitetssans.

Faktisk meget lig deres hunde, - nu jeg tænker over det .

Anmeld

29. juni 2012

Carl-Emil's mor

Problembarnet skriver:

Kender det - vi tager også ALTID vores hund i snor når der kommer andre og oplever også tit at de ikke gør - og ja, vi har en stor hund og han bliver så vild når der kommer små hunde.. men "bare" fordi vores store hund er i snor mener de ikke at de skal tage deres små hunde i snor  (ikke for at træde nogle over tæerne, der har små hunde)

hvor er det spøjst for her er det omvendt

ALLE med store hunde tager ikke deres monstre i snor eller samler op efter dem ( men det en anden historie ) ... de lader dem rende rundt og nu har jeg en lille tæppetisser af en papillon på 4 kg der beskytter os ( golden, barn og jeg  ) mod alle agressive ting så hun puster sig jo op når de kommer styrtende med rejste børster osv...

men uanset str så forstår jeg sku godt at du bliver irriteret.. og "rart" jeg ikke er den der er forkert på det for man føler sig sku helt sådan når det kun er 1/9 der tager sin hund til sig selvom man siger ens hunde er agressive

Anmeld

29. juni 2012

Carl-Emil's mor

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg tror, at mange hundemennesker - og måske især hundedamer - er sådan nogle typer, der elsker så højt og ubetinget, at de overhovedet ikke kan se problemer omkring deres lådne guldklumper.

Jeg har i hvert fald mødt nogle stykker, der var helt og aldeles hengivne og uden realitetssans.

Faktisk meget lig deres hunde, - nu jeg tænker over det .

heheh er en af dem der elsker mine lodneguldklumper over alt men der er en grænse og de er hunde og synes det skal respekteres

men det der med at sige "jamen min hund gør ikke noget" nej men nu har jeg for fanden lige fyret dagens løgn af omkring mine hunde er det og betyder din hund så lidt at du gerne vil have den bliver angrebet

Anmeld

29. juni 2012

MorDk

Kan godt forstå du bliver sur! MANGEL på respekt! Og sådan én som hende bør slet ikke ha' hund (efter min mening)!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.