at tage sin hund i snor - er jeg for hidsig? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2012

Masig

Carl-Emil's mor skriver:

tusind tak for alle jeres svar

Det er super rart at jeg ikke er den eneste med den holdning selvom det jo havde været bedre at vi ikke alle mødte sådanne mennesker

Du er bestemt ikke den eneste der har det sådan, jeg har efterhånden læst rigtig mange tråde om samme emne, ligesom der er rigtig mange tråde om hvorfor f*****n folk ikke samler deres hundes efterladenskaber op...

Efter min mening burde være meget strengere regler for hundehold, både for hundenes og folks sikkerhed og velbefindende...

Men uanset regler, så synes jeg kun det er ren respekt og høflighed at man har sin hund i snor - ihvert fald hvis man ser en anden hund i snor... Det kan som sådan ikke genere mig at hunde går løse, men kommer der en anden hund i snor eller et lille barn eller noget, så tager man hunden i snor.. BASTA!!!

Men sådan er vi jo forskellige alle sammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Carl-Emil's mor skriver:

Jamen sagen er at vi bor i et område med MANGE hunde... som i virkelig mange hunde!!!!

Det er selvfølgelig en god ting for så er der mange der kommer ud og nyder vores lækre natur MEN!

Når jeg ser der kommer en med sin hund så tager jeg ALTID min hunde i snor! ALTID! Jeg oplever gentagende gange at folk IKKE sætter snor i deres hunde hvilket betyder de ofte kommer utrolig tæt på hvilket gør mine hunde selvfølgelig har myre i rumpen for at rejse sig og sige hej - men når jeg har den lille med så skal der KUN snakkes med hunde vi kender for skal ikke stå i en episode med hundeslagsmål når jeg har en baby med!

Idag mødte vi så en IGEN! Jeg kalder hundene til mig og svup så er numsen placeret på plads i græsset. De bliver sat i snor og vi står og venter på at hun skal kalde sin hund til sig.. Det gør hun IKKE! Den kommer tættere og tættere på og har rejste børster og løber fra side til side..

Ejeren siger så " Min hund gør ikke noget den er kun 14 mdr bare slip dine" Hvortil jeg så er nødt til at lyve og sige "mine hunde kan ikke lide andre" hvilket ikke genere hende så da hendes hund kommer endnu tættere på med knurren og børsterne i luften reagere min neutraliseret hanhund med knurren og fremtruende adfærd men hun er røv ligeglad  det tager 10 min før hendes hun er forsvundet og vi kan fortsætte..

helt ærligt er jeg hysterisk når jeg ikke gider have de bare skal hilse på hvem som helst eller hvad?

Er det ikke rimelig meget mangel på respekt ikke at kalde sin hund til sig når hun SER at jeg med det samme vi ser hende kalder mine på plads

Det er faktisk et meget stort problem og vi har samme problem hos os.

Det er ikke alle hunde min hund kan sammen med, og han er helt anderledes når der er snor på i forhold til når snoren tages af. Jeg tager altid snor på ham når der kommer andre, om de så har hund eller ej, og jeg tager ham altid tæt ind til mig da jeg ikke ved hvordan den anden hund reagere - jeg kender kun min egen. Og det er jo heller ikke alle mennesker der kan lide hunde.

Syntes simpelthen at det er almindelig pli at tage sine hunde til sig. Hundejere bør vide at ikke alle hunde er søde og nemme eller kan med andre hunde. Der kunne jo ligeså nemt ske noget, og bliver en hund bidt så skal hunden aflives.

Jeg har tit måtte stå direkte inde i buske med min hund fordi der kommer andre med hund der er ligeglad og bare lade deres hund gå. Der er en her der aldrig har snor på sin, og når den så smutter så siger hun: -"Nej, kom her, du må ikke provokere andre" Og det er ikke på en kommanderende måde, det er en ups-uskyldige-måde hun siger det på 

Jeg hader det!

Anmeld

2. juli 2012

wamse

Dinna88 skriver:

er jeg den eneste der bliver SKIDE SUR når folk bare helt generelt ikke har deres hund i snor?
Det skal den fandme være. Og sådan er det bare. JEG vil ikke gå forbi en hund og føle mig bange, hvilket jeg gør, hvis ikke hunden har snor på. Jeg stoler ikke en skid på andre menneskers håndtering af deres hund - og da SLET ikke, når man tænker på hvor stor skade en lille vapser kan volde. Man kender aldrig  sin hund 100 %, eftersom at den ikke kan tale. Aldrig. 

Dog vil jeg lige påpege, at folk selv bestemmer hvad de gør i hundeparker osv. hvor det er tilladt. Jeg ville dog heller aldrig gøre det ved min egen hund der. Den får en land snor på, der gør at den kan slå sig løs. (Jeg har ikke hund nu, men jeg er 100 % hundemenneske)

Helt enig

Jeg synes simpelthen, at det er vildt irriterende, når nogle ikke mener, at deres hund skal gå med snor

Fair nok de steder, hvor der er tilladt, at hunde er løse, men alle andre steder bør hundene sgu være i snor.

Jeg har selv hund, og den løber ALDRIG løs, andre steder end i hundeskoven.

Anmeld

2. juli 2012

Dinna88

wamse skriver:

Helt enig

Jeg synes simpelthen, at det er vildt irriterende, når nogle ikke mener, at deres hund skal gå med snor

Fair nok de steder, hvor der er tilladt, at hunde er løse, men alle andre steder bør hundene sgu være i snor.

Jeg har selv hund, og den løber ALDRIG løs, andre steder end i hundeskoven.

enig, enig, enig!
Selv den mindste tæppetisser, som ingen mener kan gøre skade, skal være i den snor. Det er faktisk utroligt - jeg ser langt flere små hunde i snor, end jeg ser de store hunde i snor.

Det er som om at folk tror de kan stole blindt på deres hunde - så må man godt nok sige, at den del af befolkningen er dybt naive. 

Anmeld

2. juli 2012

mariamiss6

Jeg oplevede engang, at jeg luftede min lånehund, uden snor ja, men PÅ EGEN MATRIKEL....

Det er sådan at vi bor på en gammel bondegård, som er bygget op til lejligheder. Alle indgangene er ligesom inde i gården, og parkeringen er så ud til vejen....

Vi går ud af gården, over parkeringen, og ned bagved, for at tisse af på en vildtvoksende lille bitte mark. 

Min genbo har så en rottweiler, som godt nok umiddelbart virker sød, og til dels er godt nok opdraget... Men den har altså besvær med at styre sine instiktive impulser....

Min lånehund var en gammel lab-dame, som IKKE gider snakke med andre hunde, men som så tilgengæld er FULDT UD i stand til at ignorere dem, når bare de lader hende være i fred.

Min lab-dame går som sædvanligt, lige foran mig, den lige vej hjem, uden nogen som helst afstikkere....
Vi ser så, at genboen er i gang med at støvsuge sin bil, og hans rottweiler går løst, uden hegn om haven. 
Rottweileren ser os jo, og da ejeren hverken kan høre eller se en rygende fis, styrter hans rottweiler lige over vejen, og hen for at gennemsnuse Trille, som IKKE gider... Hun bliver straks stående, i en afslappet positur, men knurrer sagte, til hn får besked på at stoppe....

Jeg beder hende sætte sig, og forsøger med knæet at holde Rottweileren fra hende, som er HELT stiv af nysgerrighed, og går nærmest helt oppe på tæerne, og stort set ænser den mig ikke, trods jeg også forsøger at få den til at sætte sig (jeg vil dog IKKE have hænderne imellem)

Jeg ved, at det er kun et spørgsmål om tid, før Trille får nok, hvis Rottweileren får held til at gå omkring os, og snuse til hende. Bliver den ved med det, hvilket den forsøger, så vil hun som næste advarsel vende hovedet og gø mens hun snapper, som trussel mod at dette er sidste chance, før frontalt angreb...

Det skal siges, at hvis jeg beder Trille sætte sig, og stoppe, før det går for vidt, vil hun ALTID forsøge at høre efter, men hun vil på den anden side aboslut heller ikke finde sig i at en ung hund ikke respekterer hendes nej tak, og hun vil efter nok provokation slå fra sig....

Så står jeg der, med en gammel slidt dame-lab, og en impulsstyret dame rottweiler, som fatter nada af både mit og Trilles kropssprog.

Og jeg kan godt regne ud, at når den der Rottweiler bliver udfordret i kamp, så er det sgu nok ikke min gamle dame-lab der slipper mest hel der fra... Så jeg er under ingen omstændigheder (de åbenlyse, og de muskelmasse-sammenlignelige) interesseret i chickfight lige der. Og jeg nægter osms agt at stikke hænderne imellem...

Jeg kalder og kalder på genboen, hvis avn jeg ikke kalder. Men han støvsuger jo bil.... Og kan stadig intet høre. 

Han hører mig efter nogle minutter, og smider alt han har, ser ret forskrækket ud, og kalder på sin hund, som ignorerer ham TOTALT...

Han kalder igen, og hunden ignorerer ham stadig...

Så begynder han at gå over vejen, med den undskyldning at "jamen den gør altså ikke noget".... det kan sgu godt være din hund ikke gør noget, men MIN hund bliver sgu arrig, hvis en ung hund GENTAGNE gange antaster den på HENDES territorie, og nu var det jo altså IKKE min hund der løb fucking OVER EN VEJ...

Da han tog fat i halsbåndet på den måtte han faktisk slæbe den godt halvvejs hjem, og da han slap den hjemme på egen grund skulle den til at piske over vejen igen.. TIL TRODS FOR at Trille havde vendt den ryggen, og ABSOLUT ikke længere var i forsvarsposition...

DET gør mig vred. At min hund, som GODT kan ignorere andre hunde, og oven i købet er på EGEN matrikel, skal antastes af en anden hund, som er impulsstyret, og i næsten hver nævekamp ville være totalt overlegen. Ergo, når han lader sin hund gå løs, uden at kunne lytte efter den, har alle andre hunde ikke en ærlig chance....

GRRR.....

Jeg har intet imod løse hunde, men så forventer jeg til gengæld at ejeren, eller hundelufteren, med sin stemme kan holde hunden så tæt på sig som hvis den var i snor.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.