at tage sin hund i snor - er jeg for hidsig? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2012

Maise86

Jeg kender det desværre alt for godt!

Jeg bliver så gal, når folk kan se at jeg kalder min hund til mig og sætter ham i snor og de så bare lader deres hund komme over og hilse. Ja det kan sg* godt være at deres hund ikke gør noget, men hvad hvis min nu gjorde?

Vores hund er en 40 kg + glad stor hanhund, han er meget velopdragen, men jeg bryder mig ikke om tanken om at komme i en situation hvor jeg kke kan kalde ham til mig eller ikke kan styre ham. Så jeg bliver altid utilpas i situationer hvor hunde han ikke kender kommer og hilser på...

Jeg kan simpelthen ikke forstå at folk ikke forstår de signaler man sender ved at tage sin hund i snor!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2012

Frk. Himmelblå

Carl-Emil's mor skriver:

heheh er en af dem der elsker mine lodneguldklumper over alt men der er en grænse og de er hunde og synes det skal respekteres

men det der med at sige "jamen min hund gør ikke noget" nej men nu har jeg for fanden lige fyret dagens løgn af omkring mine hunde er det og betyder din hund så lidt at du gerne vil have den bliver angrebet

Jeg gentager: Uden realitetssans  

Hun har ikke fattet din pointe. Overhovedet. Næste gang, hvis der bliver en næste gang, må du højt sige til dine hunde, mens du giver dem snor på:

"Jeg ved godt, det er svært at sidde stille, når man har rabies, men hvis I får mere råt kød i dag, får I dårlig mave, og mor har ikke taget flere høm-høm-poser med"

Eller noget i den retning..

Anmeld

29. juni 2012

Carl-Emil's mor

MorDk skriver:

Kan godt forstå du bliver sur! MANGEL på respekt! Og sådan én som hende bør slet ikke ha' hund (efter min mening)!

tak!

Næh jeg synes det giver et indtryk af ligegyldighed fra ejerens side når de ikke gider kalde dem til sig når man nu siger de er agressive.. at det er lodret løgn ved de jo for pokker ikke

Anmeld

29. juni 2012

Masig

Carl-Emil's mor skriver:

tak!!

Jeg har valgt som du overvejer at sige de er agressive fordi det 1/9 gange så gør folk tager afstand men det er super øv fordi man får hurtigt et rygte for at have agressive hunde .. Min golden er sådan set bange for selv fluer kom der en tyve ville han med glæde lukke ham ind og ud igen uden problemer

Men jeg vil bare ikke have det.. når jeg går med dem går de med vognen, dvs snorene er over vognen og de går fint ved sidden af, jeg skal ikke pludselig stå med problematik med hunde ved vognen men kan simpelthen ikke få folk til at forstå det

Ja det er også det med rygtet jeg er lidt bange for og som gør at jeg endnu ikke har taget "han er aggressiv" metoden i brug... Men så måske lopper, eller kennelhoste eller noget der "smitter" så folk holder deres hunde væk... Synes det er træls at folk ikke kan respektere at man har sin hund i snor..,. Der er jo for pokker da en grund til det....

Anmeld

29. juni 2012

Carl-Emil's mor

Maise86 skriver:

Jeg kender det desværre alt for godt!

Jeg bliver så gal, når folk kan se at jeg kalder min hund til mig og sætter ham i snor og de så bare lader deres hund komme over og hilse. Ja det kan sg* godt være at deres hund ikke gør noget, men hvad hvis min nu gjorde?

Vores hund er en 40 kg + glad stor hanhund, han er meget velopdragen, men jeg bryder mig ikke om tanken om at komme i en situation hvor jeg kke kan kalde ham til mig eller ikke kan styre ham. Så jeg bliver altid utilpas i situationer hvor hunde han ikke kender kommer og hilser på...

Jeg kan simpelthen ikke forstå at folk ikke forstår de signaler man sender ved at tage sin hund i snor!

Det er PRÆCIS det samme her!!!!! fuldstændig...

Har også en 40 kg + glad dreng der bare er evigt glad så folk tror jo ikke han er farlig - er han jo heller ikke men de ved det jo ikke

tak for dit svar eller hvad man nu kan sige...

Anmeld

29. juni 2012

Carl-Emil's mor

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg gentager: Uden realitetssans  

Hun har ikke fattet din pointe. Overhovedet. Næste gang, hvis der bliver en næste gang, må du højt sige til dine hunde, mens du giver dem snor på:

"Jeg ved godt, det er svært at sidde stille, når man har rabies, men hvis I får mere råt kød i dag, får I dårlig mave, og mor har ikke taget flere høm-høm-poser med"

Eller noget i den retning..

heheh ja ok

måske jeg skulle prøve det eller noget i den stil for man er da snart desp. for at få folk til at holde deres hunde for dem selv..

Anmeld

29. juni 2012

Carl-Emil's mor

Masig skriver:

Ja det er også det med rygtet jeg er lidt bange for og som gør at jeg endnu ikke har taget "han er aggressiv" metoden i brug... Men så måske lopper, eller kennelhoste eller noget der "smitter" så folk holder deres hunde væk... Synes det er træls at folk ikke kan respektere at man har sin hund i snor..,. Der er jo for pokker da en grund til det....

det kan jeg fuldt ud følge dig i - synes bare det vil være for pinligt at lyve om lopper

men ja lige præcis der er jo en grund og den kender folk jo ikke så derfor skal de da ikke bare antage det er for sjovt

Anmeld

29. juni 2012

Maise86

Carl-Emil's mor skriver:

Det er PRÆCIS det samme her!!!!! fuldstændig...

Har også en 40 kg + glad dreng der bare er evigt glad så folk tror jo ikke han er farlig - er han jo heller ikke men de ved det jo ikke

tak for dit svar eller hvad man nu kan sige...

Nej præcis - de ved jo ikke hvad det er for en hund deres egen går over til...

Og jeg tænker præcis at man sender et meget klart signal ved at tage sin egen hund i snor når der kommer andre...!

Men nogen folk er åbenbart langsomt opfattende - eller måske de ikke vil

Anmeld

29. juni 2012

Kay

det er lidt sjovt (ved jeg kan få ballade nu) men jeg tager ALDRIG min hund i snor når der kommer andre...

for hunde skal havde lov at hilse helt naturligt og det gør de ikke når de er i snor... snoren gør at hunden reagere helt anderledes, og at det er svært fro andre hunde at tolke hvad hunden i snor vil...

så hvis vi møder folk der tager deres hun i snor kalder jeg min  til mig og hun går ved siden af mig... for jeg NÆGTER at lade min hun hilse på folk der har deres i snor... for det er SÅ forkert i hundesprog...

det er fair nok når de er i løbe tid og hvis folk ikke kan styre deres hunde... men så skal min bare ikke hilse... og det kan jeg godt styre uden snor på...

jeg bliver tilgengæld sur når andre skælder ud over jeg ikke vil lade min hund hilse eller at jeg ikke tager hende i snor... men det er ikke nødvændigt... for hun lystre og hun skal ikke hilse på en overivrig hund i snor... for hun kan ikke tolke hvad den vil da dens kropssprog bliver fuldstændig forvrænget...

fair nok andre tager deres hund i snor... men de skal ikke forvente jeg gør det samme... for det gør jeg ikke...

Anmeld

29. juni 2012

Carl-Emil's mor

Maise86 skriver:

Nej præcis - de ved jo ikke hvad det er for en hund deres egen går over til...

Og jeg tænker præcis at man sender et meget klart signal ved at tage sin egen hund i snor når der kommer andre...!

Men nogen folk er åbenbart langsomt opfattende - eller måske de ikke vil

tror du har helt ret og tror bare folk har nok i dem selv og deres egen verden...

for sjovt nok har jeg aldrig boet et sted med så stort et problem som det er her og sjovt nok har jeg heller aldrig boet et sted hvor der er SÅ få der gider samle op efter deres hunde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.