at tage sin hund i snor - er jeg for hidsig? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2012

Masig

Carl-Emil's mor skriver:

det kan jeg fuldt ud følge dig i - synes bare det vil være for pinligt at lyve om lopper

men ja lige præcis der er jo en grund og den kender folk jo ikke så derfor skal de da ikke bare antage det er for sjovt

Ja men hellere have ry for lopper end en aggressiv hund, tænker jeg...

Ja jeg fatter så ikke at folk overhovedet tør lade deres hund gå løs når de ser man kommer med en hund i snor... Jeg turde ikke satse på noget medmindre jeg kendte hunden...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2012

Carl-Emil's mor

Kay skriver:

det er lidt sjovt (ved jeg kan få ballade nu) men jeg tager ALDRIG min hund i snor når der kommer andre...

for hunde skal havde lov at hilse helt naturligt og det gør de ikke når de er i snor... snoren gør at hunden reagere helt anderledes, og at det er svært fro andre hunde at tolke hvad hunden i snor vil...

så hvis vi møder folk der tager deres hun i snor kalder jeg min  til mig og hun går ved siden af mig... for jeg NÆGTER at lade min hun hilse på folk der har deres i snor... for det er SÅ forkert i hundesprog...

det er fair nok når de er i løbe tid og hvis folk ikke kan styre deres hunde... men så skal min bare ikke hilse... og det kan jeg godt styre uden snor på...

jeg bliver tilgengæld sur når andre skælder ud over jeg ikke vil lade min hund hilse eller at jeg ikke tager hende i snor... men det er ikke nødvændigt... for hun lystre og hun skal ikke hilse på en overivrig hund i snor... for hun kan ikke tolke hvad den vil da dens kropssprog bliver fuldstændig forvrænget...

fair nok andre tager deres hund i snor... men de skal ikke forvente jeg gør det samme... for det gør jeg ikke...

det er jo NETOP fordi der IKKE skal hilses at hundene ryger i snor så nej selvklart hilser hundene ikke på hinanden når de er i snor ( i min verden ) og kan folk styrer deres hunde og kalde den til sig så den bliver præcis med dens rumpe hvor den skal er det heller ikke et problem men det er den ligegyldighed omkring når man kalder sine til sig og knalder dem i snor med det samme og folk bare kommer tættere og tættere på med en løs hund der går et godt stykke foran dem.. hvordan kan det være respekt for det vil jo klart udløse en reaktion fra hundene i snor

Anmeld

29. juni 2012

Carl-Emil's mor

Masig skriver:

Ja men hellere have ry for lopper end en aggressiv hund, tænker jeg...

Ja jeg fatter så ikke at folk overhovedet tør lade deres hund gå løs når de ser man kommer med en hund i snor... Jeg turde ikke satse på noget medmindre jeg kendte hunden...

heheh ja kan være vi skal prøve det hvis det gør folk finder lidt respekt frem omkring det

nej lige præcis!

Anmeld

29. juni 2012

Masig

Kay skriver:

det er lidt sjovt (ved jeg kan få ballade nu) men jeg tager ALDRIG min hund i snor når der kommer andre...

for hunde skal havde lov at hilse helt naturligt og det gør de ikke når de er i snor... snoren gør at hunden reagere helt anderledes, og at det er svært fro andre hunde at tolke hvad hunden i snor vil...

så hvis vi møder folk der tager deres hun i snor kalder jeg min  til mig og hun går ved siden af mig... for jeg NÆGTER at lade min hun hilse på folk der har deres i snor... for det er SÅ forkert i hundesprog...

det er fair nok når de er i løbe tid og hvis folk ikke kan styre deres hunde... men så skal min bare ikke hilse... og det kan jeg godt styre uden snor på...

jeg bliver tilgengæld sur når andre skælder ud over jeg ikke vil lade min hund hilse eller at jeg ikke tager hende i snor... men det er ikke nødvændigt... for hun lystre og hun skal ikke hilse på en overivrig hund i snor... for hun kan ikke tolke hvad den vil da dens kropssprog bliver fuldstændig forvrænget...

fair nok andre tager deres hund i snor... men de skal ikke forvente jeg gør det samme... for det gør jeg ikke...

Det er også fint nok hvis du ved du med sikkerhed kan styre hende, så hun ikke løber hen til andre hunde som så er i snor... problemet er jo de folk der IKKE kan styre deres hunde og hvor hundene bare løber hen til vores andres hund, SOM ER I SNOR!!!!

Hvis hundene skal hilse eller lege piller jeg også snoren af min, men ikke før jeg er helt sikker på at de må hilse og jeg også selv har givet min accept til det....

Hvis ikke hundene skal hilse, så skal du enten have den i snor eller kunne styre den 100%!!!!

Anmeld

29. juni 2012

Maise86

Carl-Emil's mor skriver:

tror du har helt ret og tror bare folk har nok i dem selv og deres egen verden...

for sjovt nok har jeg aldrig boet et sted med så stort et problem som det er her og sjovt nok har jeg heller aldrig boet et sted hvor der er SÅ få der gider samle op efter deres hunde

Det er bare så klamt

Jeg stirrer altid med vilje å folk hvis hunde er igang med at lave en lille en, bare for at folk skal føle sig forpligtede til at samle op

Anmeld

29. juni 2012

Masig

Carl-Emil's mor skriver:

heheh ja kan være vi skal prøve det hvis det gør folk finder lidt respekt frem omkring det

nej lige præcis!

Ved ikke om det ville give mere respekt, men det er da et forsøg værd...

Ellers bare spørg når folk kommer forbi dig, om ikke de kan lide deres hund siden de tør satse på at lade den løbe løs hen til en fremmed hund som de ikke ved om er aggressiv...

Anmeld

29. juni 2012

Carl-Emil's mor

Maise86 skriver:

Det er bare så klamt

Jeg stirrer altid med vilje å folk hvis hunde er igang med at lave en lille en, bare for at folk skal føle sig forpligtede til at samle op

jeg tager ekstra med for hvis folk går videre så kan de få en pose for så antager jeg at de må da have glemt posen...

har overvejet at få fat i sådan en samle op ting som automatisk kommer den i posen for så kan man lige løbe efter folk og siger "her du glemte din lort "

Anmeld

29. juni 2012

Carl-Emil's mor

Masig skriver:

Ved ikke om det ville give mere respekt, men det er da et forsøg værd...

Ellers bare spørg når folk kommer forbi dig, om ikke de kan lide deres hund siden de tør satse på at lade den løbe løs hen til en fremmed hund som de ikke ved om er aggressiv...

ja det kunne være man skulle det

Anmeld

29. juni 2012

Kay

Carl-Emil's mor skriver:

det er jo NETOP fordi der IKKE skal hilses at hundene ryger i snor så nej selvklart hilser hundene ikke på hinanden når de er i snor ( i min verden ) og kan folk styrer deres hunde og kalde den til sig så den bliver præcis med dens rumpe hvor den skal er det heller ikke et problem men det er den ligegyldighed omkring når man kalder sine til sig og knalder dem i snor med det samme og folk bare kommer tættere og tættere på med en løs hund der går et godt stykke foran dem.. hvordan kan det være respekt for det vil jo klart udløse en reaktion fra hundene i snor

min hund bliver hvor den skal selvom den ikke er i snor... hun elsker at lege med andre... men kun når hun får lov...

men jeg bliver sur når folk med hunde i snor bliver sur over min ikke må hilse på hunde i snor... eller når de skælder ud over at jeg ikke tager hende i snor... hun bliver hvor hun skal... og det er sjovt nok altid dem der har deres i snor der har en problem hund her... så forståeligt nok den skal i snor...

havde været mine forældres hund havde jeg taget den i snor... men den stoler jeg heller ikke på på samme måde...

vores er opdraget til at hvis der kommer en løber (dem er der mange af her ude) så går hun indtil siden og venter til de er løbet forbi... og hvis der kommer en hund (i snor eller ej) kalder jeg hende til mig inden hun får lov at hilse hvis ikke den anden er i snor...

kan godt forstå din frustration i forhold til at andre lader deres løbe over og hilse for det er så ulige magt forhold og kan næsten kun skabe problemer når det er den ene der er i snor...

Anmeld

29. juni 2012

Kay

Masig skriver:

Det er også fint nok hvis du ved du med sikkerhed kan styre hende, så hun ikke løber hen til andre hunde som så er i snor... problemet er jo de folk der IKKE kan styre deres hunde og hvor hundene bare løber hen til vores andres hund, SOM ER I SNOR!!!!

Hvis hundene skal hilse eller lege piller jeg også snoren af min, men ikke før jeg er helt sikker på at de må hilse og jeg også selv har givet min accept til det....

Hvis ikke hundene skal hilse, så skal du enten have den i snor eller kunne styre den 100%!!!!

lige netop... hunde skal ikke hilse i det ulige magtforhold som en snor giver... derfor må hun heller ikke hilse på hunde i snor... men jeg giver hende ik snor på... for jeg ved 110% hvor jeg har hende...

altså når hun ikke stikker af... hvilket hun KUN gør når hun bliver passet... for så er hun ude og lede after en af os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.