HeXeri skriver:
I min verden er der stor forskel på et forster og et barn.
Jeg har aldrig sagt det var en nem situation, jeg anfægtede den holdning der lader til at være; at det er mere synd for moderen at hun skal igennem en abort end det er synd for faderen at han skal tvinges ind i det ansvar alle ordentlige menensker ville tage på sine skuldre eller det er synd for barnet at det skal vokse op og måske se sin biologiske far stifte familie og indfri børn nummer 2, 3, 4's drømme og ikke være nærværende på samme måde i barnets liv.
Personligt ville jeg ikke kunne sætte børn i verden på sådan en måde, især ikke efter jeg fik min egen dreng og jeg kan se kærligheden i ham hver gang han ser på sin far.
Hele donordebatten er jo en ganske anden. Burde vi som mennesker formere os når vi ikke naturligt har muligheden for det?
Muligheden for at blive insimineret, hele donorsystemet er ikke så gammelt så vi med 100% sikkerhed kan sige at man som barn af en donor ikke lider nogen form for "overlast". Som vi kan finde mange der klarer sig ganske udemærket, finder vi også eksempler på mennesker der slet ikke klarer sig.
Fadderen tvinges jo ikke til noget, ved at man får barnet. Og det med at han kan stifte familie efterfølgende, det har min far gjort og han gider mig stadig ikke på trods af at han har en datter som er 3-4 år yngre end mig. Jeg er sådan set ligeglad. Det er heldigvvis ikke mig som går glip af noget. Det er hans eget valg.
Ja du har ret og det var heller ikke sådan ment, men nogen gøre det jo, hvis de eksempelvis er enlige og på vej op i alderen og virkelig gerne vil have et barn. Hun har INTET på hvem der er barnets far. Det har de fleste af os som har valgt at få barnet på trods af farens ønskning
Anmeld