Abort ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

132319

Og hvorfor skulle du så træffe så alvorligt et valg om at fravælge pga en anden person? For det er da lige så alvorligt.

Gammel nok til sex= gammel nok til ansvar. Ingen prævention er 100%, sådan er kendsgerningerne. Og det er da totalt dobbeltmoralsk at sige at hvis HAN ikke vil ha det, så skal det væk,Men hvad så med hvad HUN vil? Hvorfor er hans mening/følelser vigtigere end hendes??

Det er det men omend det rigtige efter min mening, også selvom jeg selv har valgt anderledes før.

Ansvar kan lige såvel være at vælge at få en avort, uanset om man har sjusket med prævention eller ej. Selvfølgelig ikke adskillige gange men det smutte og så er det fantastisk at muligheden er der for de der ikke kun mener at ansvar og konsekvenstagen, er at beholde fosteret.

Når det handler om et barn bør det være ønsket af begge parter Og endnu en gang så synes jeg stadig sådan selvom jeg selv har valgt anderledes engang.

Man må formode at en såkaldt upser ikke var planlagt på nogen måde og hvis kvinden er gået bag om mandens ryg, er det noget svineri.

Hvis manden har vidst at muligheden for graviditet var der og han på forhånd vidste at kvinden gerne ville være gravid og SÅ stikker halen i mellem benene, så er det selvfølgelig en anden sag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

KarinaA

Det er ok i men verden at manden melder sig ud hvis han gør det fra starten.. og så ikke kommer ind i barnets liv, for adopterede børn har det altså ligeså godt som børn med begge deres bio forældre -..-  

men overvej det lige, når vi kvinder står med valget, selvfølgedig gør vi det, for det er vores krop, og det er os der skal lave barnet de kommende 9 måneder. mandes krop bliver ikke påvirket af hverken et til eller fravalg, det er højest hans pengepung der kommer til at bløde lidt. 

men en mand kan altså når som helst komme og ville have samvær med barnet SELVOM han ikke ville have det, sådan er det ikke med os kvinder, vi har 12 uger til at tage en beslutning, en mand kan i 4 år fravælge at se sit barn, og så ombestemme sig i sidste øjeblik, se, det er ikke fair...  

jeg har selv sat et barn i verdenen imod farens vilje.. og på trods af at det var imod hans vilje, vil han alligevel se barnet nu .. 

så jeg tog åbenbart det rigtige valg for os alle 3...  

en mand skal aldrig have retten over en kvindes krop, uanset hvad, han har selv været med til sex, og vi kender alle risikoen, uanset om man bruger kondom eller ej, så  enten må man jo beholde bukserne på, eller blive steriliseret hvis det er fordi man virkelig ikke vil have børn... det kan ikke komme som et chok hvordan man laver børn  

Anmeld

27. juni 2012

Aprilmor11

Kongmulle skriver:

Det hele handler om at have én holdning FØR,men det er tit en ganske anden når først der er liv i maven.

Anmeld

27. juni 2012

Aprilmor11

KarinaA skriver:

Det er ok i men verden at manden melder sig ud hvis han gør det fra starten.. og så ikke kommer ind i barnets liv, for adopterede børn har det altså ligeså godt som børn med begge deres bio forældre -..-  

men overvej det lige, når vi kvinder står med valget, selvfølgedig gør vi det, for det er vores krop, og det er os der skal lave barnet de kommende 9 måneder. mandes krop bliver ikke påvirket af hverken et til eller fravalg, det er højest hans pengepung der kommer til at bløde lidt. 

men en mand kan altså når som helst komme og ville have samvær med barnet SELVOM han ikke ville have det, sådan er det ikke med os kvinder, vi har 12 uger til at tage en beslutning, en mand kan i 4 år fravælge at se sit barn, og så ombestemme sig i sidste øjeblik, se, det er ikke fair...  

jeg har selv sat et barn i verdenen imod farens vilje.. og på trods af at det var imod hans vilje, vil han alligevel se barnet nu .. 

så jeg tog åbenbart det rigtige valg for os alle 3...  

en mand skal aldrig have retten over en kvindes krop, uanset hvad, han har selv været med til sex, og vi kender alle risikoen, uanset om man bruger kondom eller ej, så  enten må man jo beholde bukserne på, eller blive steriliseret hvis det er fordi man virkelig ikke vil have børn... det kan ikke komme som et chok hvordan man laver børn  

Kan vidst kun sige at det er super skrevet

Kan ikke give dig mere ret. Du har formulleret dig PERFEKT !!!

Anmeld

27. juni 2012

Pige2009

Ej hvor dejligt. Jeg håber da også at det ender sådan med Mikkel's far, men lige nu er der ingen udsigt til det. Desværre.

Men rigtig dejligt at Laura's far har vværet der i 4 måneder nu

Han var også med til fødslen og var der bare 100% de første 10 mdr. af hendes liv, hvor han af og til passede hende. Besøgte os også hver dag på OUH, da vi var indlagt i de første 14 dage efter fødslen.

Hvordan er det med Mikkels far. Har han meldt sig helt ud?

Anmeld

28. juni 2012

Aprilmor11

Baagøe skriver:

Han var også med til fødslen og var der bare 100% de første 10 mdr. af hendes liv, hvor han af og til passede hende. Besøgte os også hver dag på OUH, da vi var indlagt i de første 14 dage efter fødslen.

Hvordan er det med Mikkels far. Har han meldt sig helt ud?

Hvor dejligt. Han har meldt sig helt ud. Det gjorde han allerede i starten af graviditeten. Da jeg ikke gad og serer alt på et sølvfad for ham, blev han sur og voldelig. Så gad han ikke sin søn, så han har ikke været med til scanning, jordemoder, lægebesøg eller noget. Han sagde da Mikkel var 7 måneder at han vil have en fadderskabs attest hvor jeg skriver til ham at det må han ger, jeg har mit på det rene, men han på selv sørger for at det sker. Men der er ikke sket noget. Og så sagde han at han vil have kontakt til ham, hvor jeg beder ham gå i statsforvandlingen, det har han heller ikke gjort. Han har set ham 4 gange, sidst var da Mikkel var 6 måneder. Og det er MIG som har skrevet til ham og spurgt, han har ikke sel taget intiativ før han skulle i statsforvandlingen med det, hvor han ikke har kontaktet dem. Han lader også som ingenting, hvis vi møder ham i byen.

Anmeld

28. juni 2012

Pige2009

Aprilmor11 skriver:

Hvor dejligt. Han har meldt sig helt ud. Det gjorde han allerede i starten af graviditeten. Da jeg ikke gad og serer alt på et sølvfad for ham, blev han sur og voldelig. Så gad han ikke sin søn, så han har ikke været med til scanning, jordemoder, lægebesøg eller noget. Han sagde da Mikkel var 7 måneder at han vil have en fadderskabs attest hvor jeg skriver til ham at det må han ger, jeg har mit på det rene, men han på selv sørger for at det sker. Men der er ikke sket noget. Og så sagde han at han vil have kontakt til ham, hvor jeg beder ham gå i statsforvandlingen, det har han heller ikke gjort. Han har set ham 4 gange, sidst var da Mikkel var 6 måneder. Og det er MIG som har skrevet til ham og spurgt, han har ikke sel taget intiativ før han skulle i statsforvandlingen med det, hvor han ikke har kontaktet dem. Han lader også som ingenting, hvis vi møder ham i byen.

Besynderligt Ved hans familie noget?

Anmeld

28. juni 2012

Aprilmor11

Baagøe skriver:

Besynderligt Ved hans familie noget?

Jep. Hans mor betaler børnepengene

Hun så også Mikkel til at starte med, indtil jeg sagde hende imod, fordi at hun begyndte at styre ALT.

Anmeld

28. juni 2012

Pige2009

Aprilmor11 skriver:

Jep. Hans mor betaler børnepengene

Hun så også Mikkel til at starte med, indtil jeg sagde hende imod, fordi at hun begyndte at styre ALT.

Ok. Det er vl også ligemeget, når bare de kommer. Ville hun ikke se ham mere?

Anmeld

28. juni 2012

Aprilmor11

Baagøe skriver:

Ok. Det er vl også ligemeget, når bare de kommer. Ville hun ikke se ham mere?

Jo jo. Synes bare at det er synd at hun ikke lader ham selv. Men det er en anden side. Ikke hvis det ikke må gå efter hendes hovedet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.