FrkT skriver:
Er det ikke en noget grov anklage? Nu kender jeg selvfølgelig ikke til den konkrete sag... men jeg er opvokset i Herning-området, og har derfor haft meget med det sygehus at gøre, selv været indlagt og kender mange andre som har.... og synes det er et godt sygehus.
Det er ikke en anklage - det er desværre sandheden. Min far er død i dag pga. Deres handlinger... Og jeg må også sige at aldrig har jeg oplevet så grov en tone overfor patienter og så udpræget en ligegyldighed overfor deres fag, som lægerne og sygeplejerskerne på den medicinske afdeling han lå på.
Vi har klaget over forløbet til patientombuddet, og den læge der hjalp med klagen, mener at der er foregået flere grove, ansvarspådragende handlinger i det forløb. Får vi medhold i den generelle klage over forløbet, indgiver vi efterfølgende en klage direkte over den læge der udførte et indgreb han ikke var kompetent til og efterfølgende undlod at følge op på noget som helst. Der er sandsynligvis ikke foregået noget decideret strafbart efter straffeloven, men forhåbentligt får han en solid næse, og bliver forflyttet til en stilling hvor han ikke har mulighed for at slå andres ægtefæller, fædre og bedstefædre ihjel.
Anmeld