Hvad oplever du i din menstruation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2012

Fenja09

Louisiana skriver:

Jeg kender ikke mini-piller - hvad er det?

Det hedder mini piller fordi der ikke er så meget hormon i som der er i p-piller. I mini piller er der kun et hormon i, som minder meget om kvindens eget progestereon. Det hedder gestagen. I p piller findes der to slags hormon, gestagen og østrogen. I og med at mini piller ikke indeholder østrogen er der ikke øget risiko for blodpropper, som der er med p piller.

Mini pillen er ikke helt så sikker som p piller, heller ikke selvom man følger de retningslinier der er. Det svare til at have en spiral.

De fleste som får mini piller oplever slet ikke menstruation. Og et fåtal af kvinder vil pletbløde hele tiden og er derfor ikke ideel for dem. Jeg er så "heldig" at jeg stort set ikke bløder og har heller ikke ondt eller andet - kan nogle gange lige mærke lidt, at jeg skal have det, men ellers ikke.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

M (:

Jeg får moderate smerter primært i lænden (mærker næsten ikke min livmoder, men tilgengæld tager æggestokkene revanche ved ægløsning), bliver lidt mere træt end normalt og kan opleve lette humørsvingninger (=let grådlabil)..

Anmeld

13. juni 2012

-Sigrid-

Ondt i maven (stærke smerter!) og bløder rigtig meget, nogle gange med klumper

Men ellers ikke SÅ meget

Anmeld

13. juni 2012

Miss Church

Jeg prutter rigtig meget når tante rød er på besøg  

Ellers har jeg voldsomme mavesmerter og ondt i lænd og lår

Anmeld

13. juni 2012

Muhmi

Louisiana skriver:

Jeg får også så voldsomme smerter, at det føles som veer - det er virkelig ubehageligt  

Virkeligt

Håber ikke de bliver ved for altid for de er virkelig ubehagelige

Anmeld

13. juni 2012

aarhusmor

Louisiana skriver:

Hold da op, det er vildt. Jeg bløder rigtig meget, men så meget bløder jeg alligevel ikke. 

Min mens varer som regel 8 dage - det troede jeg var normalt..?

Det er det ikke. De fleste har vist mellem 3 og 5 dage

Anmeld

13. juni 2012

Louisiana

Fenja09 skriver:

Det hedder mini piller fordi der ikke er så meget hormon i som der er i p-piller. I mini piller er der kun et hormon i, som minder meget om kvindens eget progestereon. Det hedder gestagen. I p piller findes der to slags hormon, gestagen og østrogen. I og med at mini piller ikke indeholder østrogen er der ikke øget risiko for blodpropper, som der er med p piller.

Mini pillen er ikke helt så sikker som p piller, heller ikke selvom man følger de retningslinier der er. Det svare til at have en spiral.

De fleste som får mini piller oplever slet ikke menstruation. Og et fåtal af kvinder vil pletbløde hele tiden og er derfor ikke ideel for dem. Jeg er så "heldig" at jeg stort set ikke bløder og har heller ikke ondt eller andet - kan nogle gange lige mærke lidt, at jeg skal have det, men ellers ikke.

/Fenja

Tak for forklaring   

Anmeld

13. juni 2012

Louisiana

Muhmi skriver:

Virkeligt

Håber ikke de bliver ved for altid for de er virkelig ubehagelige

Har du været ved læge med det? Jeg tror ikke, at det er 'normalt', at have det sådan... Derfor jeg selv vil til læge nu.

Anmeld

13. juni 2012

Louisiana

Miss Church skriver:

Jeg prutter rigtig meget når tante rød er på besøg  

Ellers har jeg voldsomme mavesmerter og ondt i lænd og lår

Jeg har også meget luft i maven, hehe 

Anmeld

13. juni 2012

B&J

det er svært at svare en månede har jeg så ondt jeg ikke kan være nogle steder...

lige nu havde jeg lidt ondt og det er det

nogle gange har jeg vold ond dårlig mave ondt i lænden eller ryggen nakken osv... og sådan kan det også være hvis jeg ikke rigtig har ondt det er såå forskelligt fra gang til gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.