Hvad oplever du i din menstruation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2014

Tulle28

Hovedpine!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2014

Leneur

Uha. Jeg har meget store smerter i underliv, mave og lænd. Får nogle slemme jag hvor jeg er nødt til lige at krumme lidt sammen for at holde det ud. Får gigtpiller på recept. Diaré og ca hver anden gang også migræne med opkast og træthed til følge. Store humørsvingninger og er også besvimet et par gange, så glæder mig til det stopper, for HADER det skidt...

Anmeld

23. oktober 2014

Clisolka

Hmm når jeg har mens har jeg milde smerter, hovedpine, milde humørsvingninger - hov og oppustet og ondt i maven et par dage i forvejen (diarr&eacute 

Før jeg fødte kunne jeg ikke holde mine smerter ud - de er forsvundet 90 % 

Nu kan jeg lige svare på mit eget svar igen (efter mit første barn) - nu har jeg født igen for 14 mrd. siden. Nu er det akkurat lige omvendt, som før jeg fik børn 

Kraftig mens, dumme menssmerter, PMS i den grad i et par dage - bløder mellem 6-7 dage og har en meget uregelmæssig cykuls + oppustet mave ca 1 uges tid inden jeg begynder at bløde.... 

Jeg kunne godt rive et par dage ud af kalenderen hver gang jeg får mens 

Anmeld

23. oktober 2014

EAF

Alex R. skriver:

Jeg har det virkelig virkelig dårligt de to første dage. Hvis ikke jeg tager meget stærke smertestillende gør det så ondt at jeg besvimer og kaster op. Det er blevet en lille smule bedre end da jeg var teenager, men har stadig min fair share af at dejse om offentlige steder.

Samme her, dog har der ingen dejsen om været siden jeg blev gravid og fødte min søn. Mine "anfald" kom altid på dagen for menstruationen men vidste ALDRIG besked om den sprang over den måned - er dejset om i en venindes tøjbutik, i et personalerum på en kaserne hvor jeg arbejdede og første gang hjemme på badeværelset hvor jeg besvimede på toilettet og vågnede op på gulvet, flækket læbe hvor blodet åbenbart løb modsat af hvad naturen ville syntes var muligt og en væltet kattekasse 

På kasernen havde jeg både diarré OG skulle kaste op, det giver sig selv at det var stikumuligt at nå begge dele.. Fik nået at ringe op til køkkenet og så kom chefen mens jeg lå med bukserne nede, ukontaktbar - smerterne var så slemme jeg ikke kunne svare og stod altid på omkring en time. Sov resten af dagen, som at have løbet marathon. 

Generne jeg har nu er varierende, er ekstremt træt og magter ikke meget, vil bare sove, er irritabel (men dagen inden mens. er jeg overkærlig, rummelig, aktiv og frisk) føler stadigvæk nogen gange jeg skal besvime og må lægge mig på gulvet mens jeg får koldsved.. stærke smerter kan forekomme. Men klart blevet bedre efter graviditet og fødslen. 

Anmeld

23. oktober 2014

EAF

Louisiana skriver:

Der er også klumper her 

Samme her. Nogen der ved hvad det skyldtes? 

Anmeld

23. oktober 2014

EAF

Den lykkelige skriver:

Ja jeg fandt ud af det for et års tid siden.. inden graviditeten svedte jeg ikke under mens.. men NU gør jeg.. men jo ikke om dagen.. kun meget om natten!!

Samme her, rigtig træls. Gennemvædet sengetøj, koldsved og bare dybt forstyrrende! 

Anmeld

23. oktober 2014

EAF

SyrligSmag skriver:

Ved det er en gammel tråd efterhånden, men tænkte mit indlæg kunne hjælpe andre. 

Jeg selv har haft meget stærke smerter i maven, så stærke jeg kastede op og besvimede. Følte ikke jeg blev taget seriøst ved min læge, så en dag bankede jeg i bordet og krævede, at blive undersøgt ordentlig.

Jeg fik en henvisning til en gynækolog, som forsikrede mig om at der heldigvis ikke var noget galt, men han kunne så også fortælle mig, at det var min mørbrad som gjorde jeg havde ondt under min menstruation, fik nogle øvelser jeg skulle lave der hjemme, de hjalp dog intet, men fik googlet mig frem til, at en massør måske kunne afhjælpe mine smerter.

Tog derfor kontakt til en massør, som godt kendte til problematikken og havde hjulpet flere kvinder til at blive smertefri. Det er en smertefuld omgang massage, men det er 20-30 min smerte hver 14. dag, sammenlignet med 2-3 dages smertehelvede hver måned. Så jeg vælger helt klart massagen.

Tænker at flere af jer, hvor der ikke ligger en sygdom bag, kunne få glæde af, at prøve en omgang massage af jeres mørbrad. Det har ihvertfald været min redning, men har også indstillet mig på, at det nok er resten af livet jeg kommer til, at skulle have massage, da jeg får ondt igen, hvis ikke jeg overholder massagen. 

Mørbrad? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.