Hvad oplever du i din menstruation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2012

Louisiana

Alex R. skriver:

Jeg har det virkelig virkelig dårligt de to første dage. Hvis ikke jeg tager meget stærke smertestillende gør det så ondt at jeg besvimer og kaster op. Det er blevet en lille smule bedre end da jeg var teenager, men har stadig min fair share af at dejse om offentlige steder.

Jamen for pokker da - har du spurgt din læge til råds? Det lyder jo helt vildt..! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

Muffin_girl

Louisiana skriver:

Det var en veninde, der nævnte det for mig, da jeg fortalte om mine gener, og da jeg slog det op på nettet lød det MEGET som det jeg oplever. Men bare fordi det ser sådan ud, så er det jo slet ikke sikkert, at det er det jeg har. Derfor vil jeg også undersøges ordenligt nu. Om ikke andet, så kan jeg være heldig, at få råd og vejledning til hvordan jeg evt kan forhindre nogle af generne. Det er simpelthen ulideligt, at være mig, når jeg har menstruation 

Ja så syntes jeg du skal få det tjekket better safe then sorry  

Anmeld

13. juni 2012

TR

vitapigen skriver:

Milde smerter i lænd og så bliver jeg liderlig fordi jeg ikke kan få noget

Du kan da godt få noget alligevel

Anmeld

13. juni 2012

vitapigen

TR skriver:

Du kan da godt få noget alligevel

Ja jeg ved det godt men lige i de dage hvor jeg bløder kraftig kan jeg ikke få mig selv til det. Det gjorde jeg kun da jeg var nyforelsket

Anmeld

13. juni 2012

TR

vitapigen skriver:

Ja jeg ved det godt men lige i de dage hvor jeg bløder kraftig kan jeg ikke få mig selv til det. Det gjorde jeg kun da jeg var nyforelsket

Hihi , forstår dig godt .. men det kommer jo os lidt an på hvordan din mand tager det ..

Anmeld

13. juni 2012

Louisiana

MortilElias2010 skriver:

Øget appetit, milde-stærke og meget stærke smerter (det sidste sjældent og ikke haft længe, men kom altid på førstedagen for menstruationen som resulterede i diarre og opkast, samt altid førte til besvimelse (eller henkastet til en udmattende situation hvor de der var omkring mig ikke kunne komme i kontakt med mig, da jeg ikke kunne svare for smerter og brugte al min energi på at komme igennem det. Jeg kunne høre dem, men ikke svare dem. Varede typisk en time hvor jeg bare har ligget i meget lidt ønskede situationer med bukserne nede om anklerne (fordi jeg altid søgte mod badeværelset, hvis jeg kunne) er besvimet på min arbejdsplads på en kaserne i omklædningsrummet, er faldet om i armene på en veninde i hendes tøjbutik hvor jeg forskrækkede både hende og kunderne (nåede kun ind af døren og få sagt "jeg besvimer") Besvimede første gang hjemme i lejligheden hvor jeg boede med min bror en overgang, på badeværelset, husker jeg sad på toilettet, vågnede op med hovedet i kattekassen, med blod ud af munden som resulterede i en kæmpe byld af betændelse i kinden. Min far er læge og ham ringede vi til og forklaringen lød dengang at mit blod løb den modsatte vej - nærmere en forklaring er jeg ikke kommet. Dette skete uden varsel, så kunne ikke gardere mig. Så ikke noget at sige til hvor lettet jeg var når menstruationen kom og der ikke var sket noget, men var meget nervøs op til hver gang. Ellers har jeg ondt i lænden, hovedpine, vægtøgning - temperaturstigninger - Acne (har jeg hele tiden, men mere op til) Jo der er lidt af hvert at forholde sig til. Pudsigt nok har jeg ikke haft de enormt stærke smerter siden Elias kom til verden for over 2 år siden  Men frygter stadigvæk at det kommer igen en dag. Og tåbelige humørsvingninger, de er belastende fordi jeg ikke har en tøddel chance for at styre dem. 

Hold da helt fast, hvor lyder det voldsomt  Heldigt, at din far er læge! 

Det glemte jeg - jeg får også acne, vægtøgning og temperaturstigning. Det er faktisk helt utroligt hvor meget, man som kvinde går igennem, når man har menstruation 

Anmeld

13. juni 2012

Louisiana

Aniteb skriver:

Når jeg får kommunister i lyst huset (den dag der er optræk til at de kommer), har jeg svære smerter i underliv og lænd, tynd mave og som prikken over i'et har jeg somregel også hovedpine

Hahaha - 'Kommunister i lysthuset' - den var god!  

Anmeld

13. juni 2012

vitapigen

TR skriver:

Hihi , forstår dig godt .. men det kommer jo os lidt an på hvordan din mand tager det ..

Hehe ja det jo det

Anmeld

13. juni 2012

Louisiana

morbibi skriver:

Min eneste store gene er, at jeg styrtbløder og det er træls. Så derfor får jeg en hormonspiral sat op, om ikke så længe, i håb om, at det bliver bedre

Jeg bløder også meget voldsomt, og det er meget belastende - det er skide ubehageligt, at stå i kø i Netto, og have følelsen af, at man bløder igennem 

Håber det hjælper dig med en spiral 

Anmeld

13. juni 2012

Louisiana

aarhusmor skriver:

Jeg bliver helt ekstremt træt. Og så har jeg sat kryds i andet også, fordi jeg har ikke smerter så tit, men mine menstrationer er ekstrem lange. Jeg har det tit i op til 9 dage, og de er ekstrem voldsomme. Jeg er nødt til at ligge med "tisselagen" fordi jeg ikke kan styre det. Alternativet er at jeg skal op flere gange om natten og skifte

Hold da op, det er vildt. Jeg bløder rigtig meget, men så meget bløder jeg alligevel ikke. 

Min mens varer som regel 8 dage - det troede jeg var normalt..?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.