Ferie på kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2012

B&J

Turtles skriver:

Hvad så efter de 12 mdr? Er man så berettiget ferie med peneg eller hvordan??

For nu har jeg været på kh de sidste 4 år, og da jeg sidste år ringede for at høre ang ferie fik jeg afvide jeg selv skulle betale??

jeg ved når man har fået på kontant hjælp så har du de 3 ugers ferie...

det fik jeg afvide for en lille månede siden så jeg kan holde min ferie sammen med vores dreng...

for de andre år har jeg været på su også har jeg ikke været på kh særlig længe så der fik jeg heller ingen ferie...

men de skal betale de 3ugers ferie for dig så du får en alm KH. syntes du skal ringe til din sagsbehandler... det gjorde jeg.. og han sagde bare jamen du ringer når du tager fiere og skriver det i dine papir jeg er også i praktik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

Turtles

B&J skriver:

jeg ved når man har fået på kontant hjælp så har du de 3 ugers ferie...

det fik jeg afvide for en lille månede siden så jeg kan holde min ferie sammen med vores dreng...

for de andre år har jeg været på su også har jeg ikke været på kh særlig længe så der fik jeg heller ingen ferie...

men de skal betale de 3ugers ferie for dig så du får en alm KH. syntes du skal ringe til din sagsbehandler... det gjorde jeg.. og han sagde bare jamen du ringer når du tager fiere og skriver det i dine papir jeg er også i praktik

Tænk det har jeg aldrig vist?? Nå men nu ved jeg det Tak.

Anmeld

12. juni 2012

Michael healer

Turtles skriver:

Hvad så efter de 12 mdr? Er man så berettiget ferie med peneg eller hvordan??

For nu har jeg været på kh de sidste 4 år, og da jeg sidste år ringede for at høre ang ferie fik jeg afvide jeg selv skulle betale??

Ferie
Når du har modtaget kontanthjælp i sammenhængende 12 måneder, har du ret til 5 ugers ferie. Feriens placering skal godkendes af jobcentret. Jobcentret har 14 dage til at behandle en sag om feriens placering.

Anmeld

12. juni 2012

B&J

Turtles skriver:

Tænk det har jeg aldrig vist?? Nå men nu ved jeg det Tak.

det er heller ikke nemt for man får jo ingen ting at vide når man er på KH .... det er en stor rodet omgang... men ja når man ikke kan finde job er det jo en løsning

Anmeld

12. juni 2012

B&J

Michael healer skriver:

Ferie
Når du har modtaget kontanthjælp i sammenhængende 12 måneder, har du ret til 5 ugers ferie. Feriens placering skal godkendes af jobcentret. Jobcentret har 14 dage til at behandle en sag om feriens placering.

wow det er vist forskelligt fra kommune til kommune jeg fik klar besked på det kun var 3uger

Anmeld

12. juni 2012

Turtles

Michael healer skriver:

Ferie

Tak for hjælpen. Meget rart at vide

Anmeld

12. juni 2012

Michael healer

B&J skriver:

wow det er vist forskelligt fra kommune til kommune jeg fik klar besked på det kun var 3uger

nej du har også ret til 5 uger, det har alle, det kan de ikke slev bestemme

Anmeld

12. juni 2012

B&J

Michael healer skriver:

nej du har også ret til 5 uger, det har alle, det kan de ikke slev bestemme

okay.... ja hvordan ringer man og siger men endelig har ret til det når de mener man kun har ret til 3 ja det er mystisk

Anmeld

12. juni 2012

Michael healer

B&J skriver:

Reglerne står her, som gælder hele DK

https://www.borger.dk/Emner/arbejde-dagpenge-orlov /dagpenge-og-kontanthjaelp/Sider/kontanthjaelp.asp x

Anmeld

12. juni 2012

Michael healer

B&J skriver:

okay.... ja hvordan ringer man og siger men endelig har ret til det når de mener man kun har ret til 3 ja det er mystisk

henvis til den hjemmeside jeg skrev før

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.