Ferie på kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2012

Ina33

Sådan er vilkårerne jo når man er på overførselsindkomst.

Jeg selv er på dimittendsats, efter at have gennemført en uddannelse på 3½ år, jeg skal også selv betale hvis jeg vil holde ferie.

Men når du er på kontanthjælp, så går du vel hjemme? Og så har du formodenligt mulighed for at holde dit barn hjemme en masse dage?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

Muhmi

Synes bare det er synd Hun er jo ikke gammel nok til at forstå det, men jeg havde sådan glædet mig til at vi bare skulle hygge

Æv bæv...

Jamen så er der desværre ikke så meget andet at gøre end at bide i det sure æble og holde fri..

Vi får jo også børnepenge d. 20. Dem kunne du evt. gemme indtil du skal holde ferie og så er den jo sådan set betalt... (næsten)

Anmeld

12. juni 2012

Muhmi

Dobbelt

Anmeld

12. juni 2012

Michael healer

Anonym skriver:

Det må jeg gøre, tak

Det behøver du ikke gøre, jeg var nysgerrig og gjorde det selv

Det gælder kun for SFO, og forklaringen var at SFO børn altid holder ferie, det gør alle vuggestue/børnehave børn ikke, jeg sagde så, det da ikke logisk, jamen det var forklaringen sådan var det

Ja langt ude forklaring he he

Anmeld

12. juni 2012

Anonym trådstarter

Loppe skriver:

Sådan er vilkårerne jo når man er på overførselsindkomst.

Jeg selv er på dimittendsats, efter at have gennemført en uddannelse på 3½ år, jeg skal også selv betale hvis jeg vil holde ferie.

Men når du er på kontanthjælp, så går du vel hjemme? Og så har du formodenligt mulighed for at holde dit barn hjemme en masse dage?

Det ved jeg, synes bare det er en dum regel!

Nej, jeg er i aktivering, og møder jeg ikke op der, giver de jo besked videre. Kan jo ikke være syg i 3 uger Hehe

Anmeld

12. juni 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Æv bæv...

Jamen så er der desværre ikke så meget andet at gøre end at bide i det sure æble og holde fri..

Vi får jo også børnepenge d. 20. Dem kunne du evt. gemme indtil du skal holde ferie og så er den jo sådan set betalt... (næsten)

Er det i juli der kommer børnepenge? Eller juni? For det havde jeg faktisk glemt

Anmeld

12. juni 2012

Anonym trådstarter

Michael healer skriver:

Det behøver du ikke gøre, jeg var nysgerrig og gjorde det selv

Det gælder kun for SFO, og forklaringen var at SFO børn altid holder ferie, det gør alle vuggestue/børnehave børn ikke, jeg sagde så, det da ikke logisk, jamen det var forklaringen sådan var det

Ja langt ude forklaring he he

Hvor dumt
Men tak Hehe

Anmeld

12. juni 2012

Muhmi

Er det i juli der kommer børnepenge? Eller juni? For det havde jeg faktisk glemt

Nej vi får her den 20. i næste måned

Januar, April, Juli og Oktober

Havde helt glemt at vi var i juni og ikke juli hihi 

Anmeld

12. juni 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Nej vi får her den 20. i næste måned

Januar, April, Juli og Oktober

Havde helt glemt at vi var i juni og ikke juli hihi 

Hmm.. Måske jeg godt kunne holde ferie så Må vende den med kæresten, men det hjælper da lidt på det

Anmeld

12. juni 2012

Aalexandra

Ved i egentlig om man så må holde ferie når man er på barselskontanthjælp ? Håber at det er ok at jeg skriver her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.