Ferie på kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2012

B&J

Michael healer skriver:

Reglerne står her, som gælder hele DK

https://www.borger.dk/Emner/arbejde-dagpenge-orlov /dagpenge-og-kontanthjaelp/Sider/kontanthjaelp.asp x

hold da op ja så er der mange der bliver snydt

og linket virker desværre ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

Turtles

B&J skriver:

det er heller ikke nemt for man får jo ingen ting at vide når man er på KH .... det er en stor rodet omgang... men ja når man ikke kan finde job er det jo en løsning

Ja længe leve kh det er rart man kan få det når man ik har så mange andre muligheder.. Men derfor kunne man jo godt blive ordenlig informeret..
Men det er jo typisk for kommunerne, at man selv skal sætte tingende i gang og selv finde ud af hvad man kan/må og ikke må..

Anmeld

12. juni 2012

Michael healer

B&J skriver:

hold da op ja så er der mange der bliver snydt

og linket virker desværre ikke

klik på linket, der hvor der står det ikke virker, så virker det

Anmeld

12. juni 2012

B&J

Turtles skriver:

Ja længe leve kh det er rart man kan få det når man ik har så mange andre muligheder.. Men derfor kunne man jo godt blive ordenlig informeret..
Men det er jo typisk for kommunerne, at man selv skal sætte tingende i gang og selv finde ud af hvad man kan/må og ikke må..

jaaa man skal finde ud af alt selv det gør de ikke for en

Anmeld

12. juni 2012

B&J

Michael healer skriver:

klik på linket, der hvor der står det ikke virker, så virker det

det vil ikke hos mig

Anmeld

12. juni 2012

Michael healer

B&J skriver:

det vil ikke hos mig

skriv på google

ferie kontanthjælp

det øverste den viser skulle være det jeg linket til

Anmeld

12. juni 2012

B&J

Michael healer skriver:

skriv på google

ferie kontanthjælp

det øverste den viser skulle være det jeg linket til

tak

Anmeld

12. juni 2012

wamse

Alex R. skriver:

Velkommen til systemet anonyme!

Kan virkelig godt forstå din frustration. Man bliver degradet til 2. rangs menneske når man er på KH. Jeg har selv været det flere gange (og er det også lige nu).

Er det noget bestemt ferie du skal på? Har ikke lyst til at opfordre dig til "snyd", men hvis det ikke er lang tid eller langt væk villa jeg tage afsted alligevel. Jeg har selv været på ferie ca en uge i en hytte i Sverige (svigerforældrene betalte) og det var der ikke noget problem i. Du skal bare lade vær' med at sige det til nogen.

Er altså ikke enig, for da jeg startede i en stilling som rengøringsassistent , da havde jeg heller ikke noget optjent ferie, så måtte jo også først spare noget op, før end jeg kunne holde ferie. Så det er vel vilkårene for alle, som ikke har optjent noget ferie i forvejen.

Så forstår fuldt ud, hvor ærgeligt det er, men det er desværre vilkårerne.

Anmeld

12. juni 2012

Kløver

Nina1988 skriver:

dederferissesenpengsengepengenpengeneGHuHunHundHundeSynes jeg lyder meget underligt... Jeg havde nogle ferie penge tilbage som skulle bruges, der havde jeg ikk været på kh i et år... Jeg oplyste bare kommunen om hvor mange dage det drejede sig om og det antal trak de fra min kh hvor jeg fik ferie penge i stedet...

Så har du også betalt selv via feriepengene. Grunden til man først kan holde efter et år, er at der har man ikke haft mulighed for at bruge sin ferie, og du kan ikke få kh da man ikke er tilgængelig for arbejdsmarkedet mens man holder ferie. Når man kommer til år 3 på kh har man igen problem da man ingen feriepenge har optjent og selv skal betale, sådan var det i hvertfald den gang jeg var på kontanthjælp og sygedagpenge

Anmeld

12. juni 2012

trunte89

Turtles skriver:

Du skal nok bare ikke kalde det ferie når du snakker med dem, men aktiveringsfri.
Der er nemlig nogle af dem der går meget op i hvad man kalder det. Er det ferie skal du selv betale, men du har ret til nogle ugers aktiveringsfri.
Du må så bare ikke forlade landet, så skal du selv betale.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.