Ferie på kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2012

Anonym trådstarter

Aalexandra skriver:

Ved i egentlig om man så må holde ferie når man er på barselskontanthjælp ? Håber at det er ok at jeg skriver her

Hvis du er på barsel skal du jo ikke stå til rådighed, så det må du godt Ved bare ikke, om du må rejse til udlandet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

Alex R.

Anonym skriver:

Hej piger

Nogle kan måske gætte hvem jeg er, men lad lige være med at skrive det, vil ikke kunne googles til det her indlæg

Jeg er på kh, da jeg var nødt til at stoppe i skolen fordi jeg havde for meget barn syg.

Jeg startede på su i januar og fik kh første gang i slutningen af maj. Derfor har jeg jo kun været på kh i 1 måneds tid.

Hvis man har været på kh i over 12 måneder, må man holde ferie. Men jeg har jo kun været på su, inden jeg kom på su var jeg på kh under hele min barsel.

Jeg har nu fået besked på at jeg ikke må holde ferie - Eller jo, det må jeg gerne, men jeg skal så selv betale. Synes det er SÅ strengt at jeg bliver "straffet" for at forsøge at få en uddannelse. Fortryder sgu at jeg startede i skole. Skulle have ventet til efter sommerferien

ØV, måtte bare ud med min frustration!

Velkommen til systemet anonyme!

Kan virkelig godt forstå din frustration. Man bliver degradet til 2. rangs menneske når man er på KH. Jeg har selv været det flere gange (og er det også lige nu).

Er det noget bestemt ferie du skal på? Har ikke lyst til at opfordre dig til "snyd", men hvis det ikke er lang tid eller langt væk villa jeg tage afsted alligevel. Jeg har selv været på ferie ca en uge i en hytte i Sverige (svigerforældrene betalte) og det var der ikke noget problem i. Du skal bare lade vær' med at sige det til nogen.

Anmeld

12. juni 2012

Anonym trådstarter

Alex R. skriver:

Velkommen til systemet anonyme!

Kan virkelig godt forstå din frustration. Man bliver degradet til 2. rangs menneske når man er på KH. Jeg har selv været det flere gange (og er det også lige nu).

Er det noget bestemt ferie du skal på? Har ikke lyst til at opfordre dig til "snyd", men hvis det ikke er lang tid eller langt væk villa jeg tage afsted alligevel. Jeg har selv været på ferie ca en uge i en hytte i Sverige (svigerforældrene betalte) og det var der ikke noget problem i. Du skal bare lade vær' med at sige det til nogen.

Vi skulle bare i sommerhus i DK
Jeg er i aktivering, så kan jo ikke så godt tage afsted

Anmeld

12. juni 2012

Alex R.

Anonym skriver:

Vi skulle bare i sommerhus i DK
Jeg er i aktivering, så kan jo ikke så godt tage afsted

Arh så bliver det tricky ja. Det er jeg ked af

Anmeld

12. juni 2012

Aalexandra

Anonym skriver:

Hvis du er på barsel skal du jo ikke stå til rådighed, så det må du godt Ved bare ikke, om du må rejse til udlandet

Det er lige det jeg tænker om man må rejse ud af landet ? 

Anmeld

12. juni 2012

Michael healer

Aalexandra skriver:

Ved i egentlig om man så må holde ferie når man er på barselskontanthjælp ? Håber at det er ok at jeg skriver her

svaret står her

http://www.sr-bistand.dk/netbrevkassen_Vis_%20svar .asp?id=1213

Anmeld

12. juni 2012

Aalexandra

Michael healer skriver:

svaret står her

http://www.sr-bistand.dk/netbrevkassen_Vis_%20svar .asp?id=1213

Tak 

Anmeld

12. juni 2012

Michael healer

Aalexandra skriver:

Tak 

Velbekomme

Anmeld

12. juni 2012

Michael healer

Anonym skriver:

Hvor dumt
Men tak Hehe

Velbekomme

Ja logisk er det ikke, at damen i røret kunne holde masken fatter jeg ikke, hun må være en dygtig skuespiller

Anmeld

12. juni 2012

Turtles

B&J skriver:

ja men skal desværre været på KH i et år før man må få ferie

Hvad så efter de 12 mdr? Er man så berettiget ferie med peneg eller hvordan??

For nu har jeg været på kh de sidste 4 år, og da jeg sidste år ringede for at høre ang ferie fik jeg afvide jeg selv skulle betale??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.