Super god debat du tager op her Dorthe.
Nu håber jeg ikke mit indlæg bliver for rodet men i så tilfælde undskylder jeg på forhånd.
Først så når jeg læser denne artikel er det også det med at min mand skal være min kæreste og ikke far til mit barn. Jeg ved du har svaret på den før. Ud fra artiklen bliver jeg sådan lidt i tvivl om, om det er noget hun mener udfra den situation hun står i nu hvor der allerede er et barn eller om det er en mening hun hele tiden har haft. Jeg håber på det første. For så kan jeg bedre forstå det.
Dernæst så synes jeg det er super fedt at det kan lade sig gøre og at det ikke er mega tabu belagt, at få barn med en donor. Jeg har både en søster og et par veninder der har sagt det samme. Finder de ikke MANDEN inden en bestemt alder så 'klarer de det selv'. Og det synes jeg er dejligt for dem at de ikke behøver at stresse med at skulle finde en far til deres barn. For så er risikoen netop at de finder en knap så 'god' mand for dem og deres familie (giver det mening)
Jeg havde faktisk også diskutionen med en kammerat den anden dag. Hans kvindelige bekendte havde fortalt ham at det var hendes plan. Og han spurgte mig hvorfor. Hvorfor kvinder tænkte sådan.. Jeg snakkede med ham om at det da var den mest rigtige måde at gøre det på. Det er da 1000000000 x bedre at gøre det på den måde ift at gå ud en aften og finde en stangstiv mand og forsøge graviditet den vej igennem.. Det kunne han jo godt se.
Som mor må det også være meget 'federe' at kunne sige til sit barn. Jeg ønskede dig så inderligt at jeg valgte at få dig uden en far.
Derudover tænker jeg også at det kræver en masse alvorlige overvejelser at gøre dette alene. Du har ikke en du kan dele det med på samme måde som jeg fx har. Det skal du være klar på inden. Du skal være klar på at du kan få et barn der er meget syg. Og der er kun dig til at tage barnets første sygedag. Det er dig der putter HVER aften, Det er dig der henter og bringer HVER dag. Du har ikke 'fri' hveranden weekend som mange andre enlige mødre (Dette er sat meget på spidsen- sorry) --> Alt dette får mig også til at tænke på om der egentlig er nogen nedre 'aldersgrænse' for hvornår man 'må' få barn med donor?
Nu håber jeg ikke du opfatter dette indlæg forkert. Det er mest af alt mine lidt rodede tanker jeg har forsøgt at få ud.. Og det er rodet. I know. Men bottomline: Jeg tager hatten af for jer kvinder der tager dette valg.
I stedet for at vælge den tilfældige mand som stort set kun er i jeres liv for at producere en baby, så vælger I den ansvarsfulde vej. Med alt hvad det indebærer. Et aktivt valg for jer og jeres børns fremtid.
Anmeld