Til dem som har købt hus..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2012

Anonym trådstarter

Stlun07 skriver:

Det lyder rigtig fornuftigt.

Hvis jeg var jer ville jeg allerede nu tage kontakt til jeres rådgiver og fortælle om jeres planer.

Banken vil gerne hjælpe med at forsøge at finde luft i jeres budget så i kan begynde at spare op. De vil altid være mere trygge ved at oprette lån til dem som viser de kan spare op

Vi havde kun små 10.000 på opsparingen, men det var nok til at betale min rest-gæld på kasse-kreditten af. Og når banken regner jeres budget ud i forbindelse med huskøb, så hedder det sig (i hvert fald i vores bank) at for hver 500,- (eller også var det 1000,-) du kan "frigøre" i dit budget, kan du låne for 100.000 mere  

Så vi kunne fx lige pludselig låne for 1.100.000 på min elelvløn (ikke voksen-elevløn på det tidspunkt) i stedet for 800.000 hvis vi indfriede min restgæld inden vi købte hus.

Må man spørger hvad for en bank i har?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2012

Pige2009

wamse skriver:

Jeg ved fra min lillebror, at han ikke kan låne til udbetalingen på et hus. Det er på trods af, at han er en rigtig god kunde. Han fik af vide, at det lånte de ikke ud til mere. Mener han har Danske bank.

Nogle kan godt låne Har et vennesæt, der gjorde

Anmeld

10. juni 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Jer der har købt hus hvordan gjorde i med udbetalingen.

Havde i selv alle pengene eller lånte i, dem i banken?

Vi står næste år og gerne vil købe hus. Vi har dog lige et bil lån på 150,000 tusinde nu og su lån på omkring 50,000 tusinde.

Lyder det fuldstændig urelistisk. Er færdig udlært til dec. og kæresten til juni hvor han er garenteret et arbejde med omkring 20,000 efter skat.

Det afhænger jo af rigtig mange faktorer - jeg havde selv sparet hele udbetalingen op, da jeg købte

Anmeld

10. juni 2012

Jupiter

Anonym skriver:

Må man spørger hvad for en bank i har?

Selvfølgelig - vi har Nordea

Anmeld

10. juni 2012

Anonym trådstarter

Stlun07 skriver:

Selvfølgelig - vi har Nordea

Okay.. Må prøve at snakked med begge vores banker og så se hvad vi vælger når vi står om et år..

Anmeld

10. juni 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Det afhænger jo af rigtig mange faktorer - jeg havde selv sparet hele udbetalingen op, da jeg købte

Det ville jeg også rigtig gerne hvis jeg havde muligheden for det

Anmeld

10. juni 2012

Pige2009

Dinna88 skriver:

Hm, ja, kan egentlig godt se at det slet ikke er smart skrevet  Jeg mener at har vi f.eks. en husleje på måske 5.000 cirka. Så fra de 5.000 og op til det beløb der vil være ved huset (vi siger bare lige at det er stillet op som husleje, altså, deler terminen op til hver måned) så kan man spare sammen af det overskydne.

Men det er jo ikke ved alle det kan lade sig gøre, hvis man har en høj husleje ved det "nuværende" sted - jeg ved at det kan her, da vi har snakket om at gøre det sådan. Og så sparer vi bare alt det sammen vi nu kan derudover. Heldigvis er der mange år til vi begge er uddannede og skal spare sammen til hus   Jeg håber det giver mening.

Jeg gjorde præcis det Jeg er alene og har alligevel fået lov at låne til et hus

Anmeld

10. juni 2012

Pige2009

aarhusmor skriver:

Samme her, men jeg oplevede det da vi ville skifte bank og blev afvist pga. for mange hævninger. Min søster der er ansat i bank, bekræfter overfor mig at de lægger mærke til kundernes hævninger.

Personligt synes jeg også det er hen i vejret.

Min far er i Danske Bank og han siger, at de i hans afdeling ikke lægger vægt på hævningerne

Anmeld

10. juni 2012

Jupiter

Anonym skriver:

Okay.. Må prøve at snakked med begge vores banker og så se hvad vi vælger når vi står om et år..

Ja det er en rigtig god idé.

Og gør det gerne hurtigt muligt, så i kan få skiftet til den bank i vælger hurtigst muligt. Så lærer de nemlig jer begge at kende i god tid!

Anmeld

10. juni 2012

Anonym trådstarter

Stlun07 skriver:

Ja det er en rigtig god idé.

Og gør det gerne hurtigt muligt, så i kan få skiftet til den bank i vælger hurtigst muligt. Så lærer de nemlig jer begge at kende i god tid!

Det må vi have gjordt

Mange tak for hjælp..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.