Til dem som har købt hus..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2012

Peanut

Vi lånte også til udbetalingen i 2007.

Vi var begge arbejdsløse (jeg efter endt uddannelse og min mand sagde sit job op) fordi vi flyttede fra sjælland til jylland.

Min mand havde privatlån + su lån. Jeg havde ingen lån. 

Og vi fik lov til at låne til udbetaling samt hus.

Ved ikke hvordan det ser ud nu til dags   Men vi klarede os (lånte lidt penge af forældre til de første regninger, for vi var ikke lige forberedte på at få regninger på 5-10.000 for strøm, naturgas mm.)

Men det gik fint og vi fik begge arbejde. Så banken har ikke noget at fortryde fra os i hvert fald 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2012

Dinna88

Jeg har et standpunkt der hedder, at jeg køber ikke hus til jeg har til udbetalingen  Heldigvis er den bedre halvdel enig. Som min søster engang sagde, så giver det et godt indtryk at man kan finde overskud i økonomien til at spare sammen til det. Det er jo bare beløbet "huslejen" vil være på, som man sparer sammen. 

Anmeld

10. juni 2012

Lady Marion <3

Vi havde så til udbetalingen men af en eller anden årsag blev udbetalingen også medfinanceret , det opdagede vi så først senere   Men under alle omstændigheder skal du jo godkendes af banken før du overvejer at kigge på hus , så spørg hva i må købe for med og uden udbetaling

Anmeld

10. juni 2012

Tennamor

Vi lånte til hus for snart 1,5 år siden, men der er strammet op siden. Nu skal familiens rådighedsbeløb være på minimum 14.000 om måneden. I hvert tilfælde i jyske bank. 

Anmeld

10. juni 2012

Lady Marion <3

Dinna88 skriver:

Jeg har et standpunkt der hedder, at jeg køber ikke hus til jeg har til udbetalingen  Heldigvis er den bedre halvdel enig. Som min søster engang sagde, så giver det et godt indtryk at man kan finde overskud i økonomien til at spare sammen til det. Det er jo bare beløbet "huslejen" vil være på, som man sparer sammen. 

Hvad mener du med at det bare er beløbet , huslejen man skal spare op ?

Anmeld

10. juni 2012

Dinna88

Lady Marion <3 skriver:

Hvad mener du med at det bare er beløbet , huslejen man skal spare op ?

Hm, ja, kan egentlig godt se at det slet ikke er smart skrevet  Jeg mener at har vi f.eks. en husleje på måske 5.000 cirka. Så fra de 5.000 og op til det beløb der vil være ved huset (vi siger bare lige at det er stillet op som husleje, altså, deler terminen op til hver måned) så kan man spare sammen af det overskydne.

Men det er jo ikke ved alle det kan lade sig gøre, hvis man har en høj husleje ved det "nuværende" sted - jeg ved at det kan her, da vi har snakket om at gøre det sådan. Og så sparer vi bare alt det sammen vi nu kan derudover. Heldigvis er der mange år til vi begge er uddannede og skal spare sammen til hus   Jeg håber det giver mening.

Anmeld

10. juni 2012

aarhusmor

jydeinden skriver:

tror lige dét du nævner kommer meget an på om det er for lånte penge, eller om det er for egne penge. For personligt har jeg ALDRIG kontanter på mig, og det har jeg ikke af den simple grund at det for mig er bedre at have kortet, og nemmere at styre hvad jeg bruger pengene på ( har netbank)

Samme her, men jeg oplevede det da vi ville skifte bank og blev afvist pga. for mange hævninger. Min søster der er ansat i bank, bekræfter overfor mig at de lægger mærke til kundernes hævninger.

Personligt synes jeg også det er hen i vejret.

Anmeld

10. juni 2012

jydeinden

Samme her, men jeg oplevede det da vi ville skifte bank og blev afvist pga. for mange hævninger. Min søster der er ansat i bank, bekræfter overfor mig at de lægger mærke til kundernes hævninger.

Personligt synes jeg også det er hen i vejret.

det er da fuldkommen hen i vejret når det netop er det luksusfælden mv anbefaler at man gør. for hvis du hæver kontant så vil jeg mene det er nemmere at komme til at bruge penge på slik eller andet, end hvis du har et dankort, og du ved du ikke kan hæve over.

samt jeg vil da også mene der er større sandsynlighed for at du taber dine penge, eller får dem stjålet hvis du har kontanter.

men i de her tider tror jeg det er mere held end noget andet, hvis det lykkeds en og få lån bevilliget. Jeg tror ikke min kæreste og jeg ville, påtrods af han har en sum i banken, og snart får elevplads ( forhåbenligt) da vi har nogle lån vi skal af med.

Anmeld

10. juni 2012

Lady Marion <3

Dinna88 skriver:

Hm, ja, kan egentlig godt se at det slet ikke er smart skrevet  Jeg mener at har vi f.eks. en husleje på måske 5.000 cirka. Så fra de 5.000 og op til det beløb der vil være ved huset (vi siger bare lige at det er stillet op som husleje, altså, deler terminen op til hver måned) så kan man spare sammen af det overskydne.

Men det er jo ikke ved alle det kan lade sig gøre, hvis man har en høj husleje ved det "nuværende" sted - jeg ved at det kan her, da vi har snakket om at gøre det sådan. Og så sparer vi bare alt det sammen vi nu kan derudover. Heldigvis er der mange år til vi begge er uddannede og skal spare sammen til hus   Jeg håber det giver mening.

Nja er nok lidt søndags tung i dag , 

Anmeld

10. juni 2012

Dinna88

Lady Marion <3 skriver:

Nja er nok lidt søndags tung i dag , 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.