Til dem som har købt hus..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2012

Lady Marion <3

Lady Marion <3 skriver:

Nja er nok lidt søndags tung i dag , 

Når jo fatter den da nu , det kræver bare at folk er tålmodige   det kan jo tage laaaang tid , men klart det smarteste   ,,, 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2012

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

personligt ville jeg nok sige, at i skulle prøve at komme af med så meget af lånene som muligt inden i spørger banken om lov til at låne til hus. tror de ser bedre på at de kan se at i arbejder jer af med gælden, end at der ingenting er sket, når i spørg

Selvfølgelig vil vi også arbejde på at få lånene ned. Bilen bliver også skiftet ud til en billigere model. Da kæresten ikke skal køre så langt når han er færdig.

Anmeld

10. juni 2012

JonTri

Vi havde så vi slap for udbetaling og banklån.

Anmeld

10. juni 2012

Anonym trådstarter

Stlun07 skriver:

Vi købte hus sidste år, og lånte til udbetalingen i banken.

Jeg er voksenelev og først udlært i juli 2013 og min kæreste er udlært.

Vi havde ikke noget at skyde ind selv, men vi fik lov at låne 1.400.000.

Ved siden af har jeg et SU lån på 65.000 og på det tidspunkt hvor vi købte huset var billånet på ca 120.000.

Så det kan godt lade sig gøre. Banken regner på det ud fra det rådighedsbeløb i vil have til jer selv, så det er jo bare et spørgsmål om hvor meget i betaler af på de forskellige lån.

Jeg betaler 600,- om måneden på mit SU lån (selvom jeg ikke behøver gå i gang før jeg har været udlært i et år), og det er ikke fordi det er medregnet, men fordi det har jeg overskud til selv når alle udgifter er betalt

Så dejligt med en positiv indlæg 

Det giver mig lidt mere håb på det kan lade sig gøre

Anmeld

10. juni 2012

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Jeg har både prøvet at have pengene i forvejen og låne på trods af vanskelige tider og lån i forvejen. Det kommer nok an på det billede banken har af jer.

Jeg kan anbefale jer at I for en tid lader være med at hæve på Dankort til mange småting og Mac Donald mv. Evt. kan I hæve store beløb og rende rundt med kontanter.

Så ser deres billede af jer lidt bedre ud

Sådan gør vi allerede så det er da bare super

Anmeld

10. juni 2012

Anonym trådstarter

Peanut skriver:

Vi lånte også til udbetalingen i 2007.

Vi var begge arbejdsløse (jeg efter endt uddannelse og min mand sagde sit job op) fordi vi flyttede fra sjælland til jylland.

Min mand havde privatlån + su lån. Jeg havde ingen lån. 

Og vi fik lov til at låne til udbetaling samt hus.

Ved ikke hvordan det ser ud nu til dags   Men vi klarede os (lånte lidt penge af forældre til de første regninger, for vi var ikke lige forberedte på at få regninger på 5-10.000 for strøm, naturgas mm.)

Men det gik fint og vi fik begge arbejde. Så banken har ikke noget at fortryde fra os i hvert fald 

Det lyder da positivt.. Tror bare ikke det er muligt nu hvor krisen er som den er

Anmeld

10. juni 2012

Anonym trådstarter

Tennamor skriver:

Vi lånte til hus for snart 1,5 år siden, men der er strammet op siden. Nu skal familiens rådighedsbeløb være på minimum 14.000 om måneden. I hvert tilfælde i jyske bank. 

14,000 det er da vildt mange penge

Anmeld

10. juni 2012

Jupiter

Anonym skriver:

Så dejligt med en positiv indlæg 

Det giver mig lidt mere håb på det kan lade sig gøre

Det kan sagtens lade sig gøre. Det handler om at have en god dialog med banken og være ærlig overfor dem og sig selv.

Jeg har ikke den bedste historik (dvs. jeg har tidligere haft overtræk og en kassekredit på 60.000,-), men jeg har arbejdet hårdt for at blive en "god kunde" og betale det tilbage, og vi talte meget med banken om at der skulle blive plads til børn senere, og at vi ville have et lån hvor vi var sikre på renten osv. for at undgå overraskelser som vi ikke havde råd til.

Vi har siden huskøbet fået en gammel bil nr. 2, og den er der altså også råd til i budgettet. Så hvis I har en fornuftig økonomi og arbejder på at få et godt samarbejde med jeres bank, tror jeg ikke det kan gå helt galt

I skal huske at se realistisk på om der er noget på huset (det hus i nu falder for når det er) der skal laves, og i så fald medregne de udgifter det evt. vil give. Jo mere i viser banken at i er omhyggelige og ikke bare kaster jer ud i noget i ikke har forstand på, jo mere stoler de på at i kan klare det

Anmeld

10. juni 2012

Anonym trådstarter

Stlun07 skriver:

Det kan sagtens lade sig gøre. Det handler om at have en god dialog med banken og være ærlig overfor dem og sig selv.

Jeg har ikke den bedste historik (dvs. jeg har tidligere haft overtræk og en kassekredit på 60.000,-), men jeg har arbejdet hårdt for at blive en "god kunde" og betale det tilbage, og vi talte meget med banken om at der skulle blive plads til børn senere, og at vi ville have et lån hvor vi var sikre på renten osv. for at undgå overraskelser som vi ikke havde råd til.

Vi har siden huskøbet fået en gammel bil nr. 2, og den er der altså også råd til i budgettet. Så hvis I har en fornuftig økonomi og arbejder på at få et godt samarbejde med jeres bank, tror jeg ikke det kan gå helt galt

I skal huske at se realistisk på om der er noget på huset (det hus i nu falder for når det er) der skal laves, og i så fald medregne de udgifter det evt. vil give. Jo mere i viser banken at i er omhyggelige og ikke bare kaster jer ud i noget i ikke har forstand på, jo mere stoler de på at i kan klare det

Det er også 1 år til vi ønsker og købe. Kæresten har altid haft god økonomi hvorimod jeg har stået ligesom dig med en overtræk på 10,000 tusinde.  Noget rigtig møj men som jeg prøver at rette op på.

Men det er derfor vi begynder nu så vi har 1 år til at vise banken at det er det her vi ville..

Anmeld

10. juni 2012

Jupiter

Anonym skriver:

Det er også 1 år til vi ønsker og købe. Kæresten har altid haft god økonomi hvorimod jeg har stået ligesom dig med en overtræk på 10,000 tusinde.  Noget rigtig møj men som jeg prøver at rette op på.

Men det er derfor vi begynder nu så vi har 1 år til at vise banken at det er det her vi ville..

Det lyder rigtig fornuftigt.

Hvis jeg var jer ville jeg allerede nu tage kontakt til jeres rådgiver og fortælle om jeres planer.

Banken vil gerne hjælpe med at forsøge at finde luft i jeres budget så i kan begynde at spare op. De vil altid være mere trygge ved at oprette lån til dem som viser de kan spare op

Vi havde kun små 10.000 på opsparingen, men det var nok til at betale min rest-gæld på kasse-kreditten af. Og når banken regner jeres budget ud i forbindelse med huskøb, så hedder det sig (i hvert fald i vores bank) at for hver 500,- (eller også var det 1000,-) du kan "frigøre" i dit budget, kan du låne for 100.000 mere  

Så vi kunne fx lige pludselig låne for 1.100.000 på min elelvløn (ikke voksen-elevløn på det tidspunkt) i stedet for 800.000 hvis vi indfriede min restgæld inden vi købte hus.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.