Til dem som har købt hus..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.679 visninger
59 svar
0 synes godt om
10. juni 2012

Anonym trådstarter

Jer der har købt hus hvordan gjorde i med udbetalingen.

Havde i selv alle pengene eller lånte i, dem i banken?

Vi står næste år og gerne vil købe hus. Vi har dog lige et bil lån på 150,000 tusinde nu og su lån på omkring 50,000 tusinde.

Lyder det fuldstændig urelistisk. Er færdig udlært til dec. og kæresten til juni hvor han er garenteret et arbejde med omkring 20,000 efter skat.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2012

wamse

Jeg ved fra min lillebror, at han ikke kan låne til udbetalingen på et hus. Det er på trods af, at han er en rigtig god kunde. Han fik af vide, at det lånte de ikke ud til mere. Mener han har Danske bank.

Anmeld

10. juni 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg ved fra min lillebror, at han ikke kan låne til udbetalingen på et hus. Det er på trods af, at han er en rigtig god kunde. Han fik af vide, at det lånte de ikke ud til mere. Mener han har Danske bank.

min bror og hans kæreste lånte til udbetaling for 6 mdr siden.. på trods af de er meget unge

Anmeld

10. juni 2012

Moar2011

Anonym skriver:

Vi står næste år og gerne vil købe hus. Vi har dog lige et bil lån på 150,000 tusinde nu og su lån på omkring 50,000 tusinde.

Lyder det fuldstændig urelistisk. Er færdig udlært til dec. og kæresten til juni hvor han er garenteret et arbejde med omkring 20,000 efter skat.

Spørg i banken hvad der er muligt .. Det forskellige

Anmeld

10. juni 2012

Anonym trådstarter

Babyklar skriver:

Spørg i banken hvad der er muligt .. Det forskellige

Ja det er nok der man får det bedste svar

Anmeld

10. juni 2012

Jupiter

Vi købte hus sidste år, og lånte til udbetalingen i banken.

Jeg er voksenelev og først udlært i juli 2013 og min kæreste er udlært.

Vi havde ikke noget at skyde ind selv, men vi fik lov at låne 1.400.000.

Ved siden af har jeg et SU lån på 65.000 og på det tidspunkt hvor vi købte huset var billånet på ca 120.000.

Så det kan godt lade sig gøre. Banken regner på det ud fra det rådighedsbeløb i vil have til jer selv, så det er jo bare et spørgsmål om hvor meget i betaler af på de forskellige lån.

Jeg betaler 600,- om måneden på mit SU lån (selvom jeg ikke behøver gå i gang før jeg har været udlært i et år), og det er ikke fordi det er medregnet, men fordi det har jeg overskud til selv når alle udgifter er betalt

Anmeld

10. juni 2012

aarhusmor

Jeg har både prøvet at have pengene i forvejen og låne på trods af vanskelige tider og lån i forvejen. Det kommer nok an på det billede banken har af jer.

Jeg kan anbefale jer at I for en tid lader være med at hæve på Dankort til mange småting og Mac Donald mv. Evt. kan I hæve store beløb og rende rundt med kontanter.

Så ser deres billede af jer lidt bedre ud

Anmeld

10. juni 2012

wamse

Anonym skriver:

min bror og hans kæreste lånte til udbetaling for 6 mdr siden.. på trods af de er meget unge

Jeg ved bare at min lillebror er en rigtig god kunde, der sagtens har kunnet låne før, og helt uden nogen former for opsparing selv.
Måske det også er afhængig af, hvilken egnsdel man bor i, da det er forskelligt, hvor meget det er ramt af krisen.

Anmeld

10. juni 2012

jydeinden

aarhusmor skriver:

Jeg har både prøvet at have pengene i forvejen og låne på trods af vanskelige tider og lån i forvejen. Det kommer nok an på det billede banken har af jer.

Jeg kan anbefale jer at I for en tid lader være med at hæve på Dankort til mange småting og Mac Donald mv. Evt. kan I hæve store beløb og rende rundt med kontanter.

Så ser deres billede af jer lidt bedre ud

tror lige dét du nævner kommer meget an på om det er for lånte penge, eller om det er for egne penge. For personligt har jeg ALDRIG kontanter på mig, og det har jeg ikke af den simple grund at det for mig er bedre at have kortet, og nemmere at styre hvad jeg bruger pengene på ( har netbank)

Anmeld

10. juni 2012

jydeinden

Anonym skriver:

personligt ville jeg nok sige, at i skulle prøve at komme af med så meget af lånene som muligt inden i spørger banken om lov til at låne til hus. tror de ser bedre på at de kan se at i arbejder jer af med gælden, end at der ingenting er sket, når i spørg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.