alene med 2 børn og natarbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2012

Plysbjørnen

Maja84 skriver:

Hej
Ja Det er altså ikke mig men en bekendt som nu er kommet i den kedelige situation, at være blevet enlig, med 2 børn. Hun har natarbejde og er umuligt for hende at få noget andet, så den mulighed er der ikke. Der er ingen i nær omgangskreds som kan passe børnene om natten mens hun arbejder.

Nogle gode råd hvad hun kan gøre, findes ingen natåbne inst her i området. Kan hun få hjælp på kommunen, tilskud til barnepige eller ?

Råd og mulige løsninger søges

På forhånd tak for hjælpen

Nej det tror jeg ikke... Men hun har mulighed for at sige sit arbejde op, og komme på dagpenge... Der er nemlig en regel der siger at har du ikke mulighed for at få passet dine børn har man ret til at sige sit arbejde op, uden at blive straffet... Dog er det en fordel at have snakket med Fagforeningen først...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2012

Dinna88

jeg har ingen gode råd, desværre.  at du finder en løsning, så du ikke er nødsaget til at sige op.

Min søster og jeg var 10 og 15 da mine forældre gik fra hinanden. Så vidt jeg husker havde min mor natarbejde fra dag 1 af og har haft det næsten altid siden da. Så vi var alene om natten. Og det gik heldigvis godt - der var ingen af os der havde problemer med det Men det er dine børn jo slet ikke gamle nok til.

Anmeld

10. juni 2012

Wimmie

Maja84 skriver:

Ja min mand har både aften og nat arbejde som p- leder ved posten, og han sover og arbejder bare modsat. De fleste er jo på arbejde mens børnene er i skole. Det problem der er, er at hun ikke kan efterlade børnene alene hjemme mens hun er på arbejde

Hvor har han arbejdsplads? På postcenter eller?

Anmeld

10. juni 2012

Kløver

Aniteb skriver:

Nej det tror jeg ikke... Men hun har mulighed for at sige sit arbejde op, og komme på dagpenge... Der er nemlig en regel der siger at har du ikke mulighed for at få passet dine børn har man ret til at sige sit arbejde op, uden at blive straffet... Dog er det en fordel at have snakket med Fagforeningen først...

Der er desværre stor forskel på arbejde med løn, og understøttelse, så har hun ikke råd til, især da det Er svært at finde nyt arbejde

Anmeld

10. juni 2012

Kløver

Dinna88 skriver:

jeg har ingen gode råd, desværre.  at du finder en løsning, så du ikke er nødsaget til at sige op.

Min søster og jeg var 10 og 15 da mine forældre gik fra hinanden. Så vidt jeg husker havde min mor natarbejde fra dag 1 af og har haft det næsten altid siden da. Så vi var alene om natten. Og det gik heldigvis godt - der var ingen af os der havde problemer med det Men det er dine børn jo slet ikke gamle nok til.

Nu er Det ikke mig, men en bekendt, men tak alligevel. Nej børnene er slet ikke gamle nok til at være alene om natten. Håber meget hun finder en løsning

Anmeld

10. juni 2012

Kløver

Dinna88 skriver:

Nu er Det ikke mig, men en bekendt, men tak alligevel. Nej børnene er slet ikke gamle nok til at være alene om natten. Håber meget hun finder en løsning

Anmeld

10. juni 2012

Kløver

Wimmie skriver:

Hvor har han arbejdsplads? På postcenter eller?

Ja centeret i fredericia. Har også selv arbejdet der. DU har måske også arbejdet for posten

Anmeld

10. juni 2012

Wimmie

Maja84 skriver:

Ja centeret i fredericia. Har også selv arbejdet der. DU har måske også arbejdet for posten

Ja, jeg arbejder derude (er dog på barsel) - hvad hedder din mand?
Og hvilken afdeling var du i? 

Anmeld

10. juni 2012

Kløver

Wimmie skriver:

Ja, jeg arbejder derude (er dog på barsel) - hvad hedder din mand?
Og hvilken afdeling var du i? 

Min mand hedder martin, jeg arbejde inde i sta, først aften, og efter kort tid natholdet. Elskede at være der indtil jeg desværre fik en arbejdsskade. Hvor er du henne af derude

Anmeld

10. juni 2012

Wimmie

Maja84 skriver:

Min mand hedder martin, jeg arbejde inde i sta, først aften, og efter kort tid natholdet. Elskede at være der indtil jeg desværre fik en arbejdsskade. Hvor er du henne af derude

Så kender jeg da godt din mand
Han er jo også kollega til min eksmand Michael, som du måske kender så (han er også p-leder)

Jeg er én af supervisorne i videokodningen  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.