alene med 2 børn og natarbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2012

wamse

jeg havde natarbejde, da jeg blev separeret. Jeg valgte at sige op, og kunne gøre uden at få karantæne fra dagpenge

Men arbejdede sammen med en, som også var enlig med 2 børn. Hun havde hendes forældre eller naboerne til at se efter hendes børn, mens hun var på arbejde om natten. Det var hendes måde at løse det på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2012

Kløver

meem skriver:

Puh det ikk en sjov situation at stå i da... Hvis børnene bliver passet om natten i stedet for alm. daginstitution, hvornår vil hun så sove? Eller skulle børnene så have to dagplejere? Jeg personligt ville opsige mit job, så mine børn kunne sove i deres egen seng om natten. Så må man tage slæbet med dagpenge og sådan bagefter. :-)

Hun har desværre ikke mulighed for at undvære sit arbejde

Anmeld

10. juni 2012

mth1987

Maja84 skriver:

Hun har desværre ikke mulighed for at undvære sit arbejde

Det er godt nok en ærgerlig situation at hun er kommet i. Hvor i landet bor hun, jeg tænker også om hun ikke ku hyre en babysitter de nætter hun er væk så de kan blive i vante omgivelser.

Anmeld

10. juni 2012

Kløver

Tak for svar allesammen. Det Er en svær situation, men håber hun finder en god løsning, har selv foreslået de løsninger i er kommet med. Det må være så hårdt både at miste hjem, mand, måske børn og et arbejde man er rigtig glad for. Jeg håber hun finder en holdbar løsning for hende og hendes børn

Anmeld

10. juni 2012

Kløver

mth1987 skriver:

DDeDetEEr

Det er godt nok en ærgerlig situation at hun er kommet i. Hvor i landet bor hun, jeg tænker også om hun ikke ku hyre en babysitter de nætter hun er væk så de kan blive i vante omgivelser.

Det Er bestemt noget, der er værd at undersøge om det kan være en Mulighed

Anmeld

10. juni 2012

tarkoflen

Maja84 skriver:

Tak for svar allesammen. Det Er en svær situation, men håber hun finder en god løsning, har selv foreslået de løsninger i er kommet med. Det må være så hårdt både at miste hjem, mand, måske børn og et arbejde man er rigtig glad for. Jeg håber hun finder en holdbar løsning for hende og hendes børn

Det er da en virkelig træls situation når børnene er så gamle, kunne man måske lave en 7/7 ordning, eller arbejder hun nat hver eneste dag? Jeg kan bare huske, at min veninde fra folkenskolens mor arbejdede nat, men det var kun hver anden uge, men det er jo mange år siden, så det kan være, at det ikke er sådan længere... Ellers må man håbe, at faren er samarbejdsvillig og vil indordne sig efter hendes arbejdstider...

Jeg så på et tidspunkt et program i tv, hvor det var forældrene der skiftede bopæl, så børnene blev i huset, og så havde forældrene en lejlighed, men så skal man nok have et ekstremt godt samarbejde, men det kan jo være, at din veninde er så heldig at have det?

Jeg for, at de kan finde en rigitg god løsning, selvom det er svært at se nu...

Anmeld

10. juni 2012

Loa

Jeg syntes godt nok det er et dårligt svar at skrive hun "bare" skal sige sit job op. Nu er der temmelig stor forskel på den maximale dagpenge sats, og hvad mange tjener, så kunne jo være hendes bolig og lign var afhængig af det arbejde.

Jeg håber hun finder en løsning med at få børnene passet om natten, hos enten far eller familie...

Anmeld

10. juni 2012

Kløver

tarkoflen skriver:

Det er da en virkelig træls situation når børnene er så gamle, kunne man måske lave en 7/7 ordning, eller arbejder hun nat hver eneste dag? Jeg kan bare huske, at min veninde fra folkenskolens mor arbejdede nat, men det var kun hver anden uge, men det er jo mange år siden, så det kan være, at det ikke er sådan længere... Ellers må man håbe, at faren er samarbejdsvillig og vil indordne sig efter hendes arbejdstider...

Jeg så på et tidspunkt et program i tv, hvor det var forældrene der skiftede bopæl, så børnene blev i huset, og så havde forældrene en lejlighed, men så skal man nok have et ekstremt godt samarbejde, men det kan jo være, at din veninde er så heldig at have det?

Jeg for, at de kan finde en rigitg god løsning, selvom det er svært at se nu...

Det Er fast nat, og så godt samarbejde tror Jeg ikke de få at de bytter hjem

Anmeld

10. juni 2012

Humanincubator

Ung pige i huset er nok den billigste model, men den er stadig dyr, hvis man er enlig mor :/

Anmeld

10. juni 2012

tarkoflen

Maja84 skriver:

Det Er fast nat, og så godt samarbejde tror Jeg ikke de få at de bytter hjem

Så alle hverdage er nat eller hvordan? Pyha det lyder hårdt med to børn!

Jeg tror godt nok heller ikke det er mange, der kan have så godt et samarbejde, men hvis nu hun var en af de meget få heldige, så ville det jo være skønt!

Hvor sent møder hun? Jeg tænker om hun er hjemme til aftensmad og til at putte dem? For så kunne en ung pige i huset måske være en mulighed? Tror man kan få tilskud til dem, men det kræver jo selvfølgelig et ekstra værelse der hvor hun skal bo... Det er skisme ikke nemt at få enderne til at hænge sammen i sådan en situation

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.