alene med 2 børn og natarbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.019 visninger
57 svar
0 synes godt om
10. juni 2012

Kløver

Hej
Ja Det er altså ikke mig men en bekendt som nu er kommet i den kedelige situation, at være blevet enlig, med 2 børn. Hun har natarbejde og er umuligt for hende at få noget andet, så den mulighed er der ikke. Der er ingen i nær omgangskreds som kan passe børnene om natten mens hun arbejder.

Nogle gode råd hvad hun kan gøre, findes ingen natåbne inst her i området. Kan hun få hjælp på kommunen, tilskud til barnepige eller ?

Råd og mulige løsninger søges

På forhånd tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2012

mpr

Maja84 skriver:

Hej
Ja Det er altså ikke mig men en bekendt som nu er kommet i den kedelige situation, at være blevet enlig, med 2 børn. Hun har natarbejde og er umuligt for hende at få noget andet, så den mulighed er der ikke. Der er ingen i nær omgangskreds som kan passe børnene om natten mens hun arbejder.

Nogle gode råd hvad hun kan gøre, findes ingen natåbne inst her i området. Kan hun få hjælp på kommunen, tilskud til barnepige eller ?

Afhængig af hvor gamle børnene er så mener jeg at have hørt at der findes dagplejere der arbejder om natten i stedet for om dagen Det er selvfølgelig lidt dyrer end normalt men det kunne være en mulighed hvis hendes børn er i den alders gruppe ellers ved jeg det ikke lige held og lykke til hende

Anmeld

10. juni 2012

ønskebørn74

Maja84 skriver:

Hej

ja, der er tilskud til at få passet børnene hjemme også..

Anmeld

10. juni 2012

Nessie

Kan børnene ikke være hos faren, når hun har nattevagt?

Han må da også træde til og hjælpe

Anmeld

10. juni 2012

meem

Puh det ikk en sjov situation at stå i da... Hvis børnene bliver passet om natten i stedet for alm. daginstitution, hvornår vil hun så sove? Eller skulle børnene så have to dagplejere? Jeg personligt ville opsige mit job, så mine børn kunne sove i deres egen seng om natten. Så må man tage slæbet med dagpenge og sådan bagefter. :-)

Anmeld

10. juni 2012

Tvillingemor80

meem skriver:

Puh det ikk en sjov situation at stå i da... Hvis børnene bliver passet om natten i stedet for alm. daginstitution, hvornår vil hun så sove? Eller skulle børnene så have to dagplejere? Jeg personligt ville opsige mit job, så mine børn kunne sove i deres egen seng om natten. Så må man tage slæbet med dagpenge og sådan bagefter. :-)

Ville jeg også gøre- ville ikke kunne bære den anden løsning..

Anmeld

10. juni 2012

FamilenStorm

Maja84 skriver:

Hej

Jeg vil sige at det ikke kan lade sig gøre.. Hun må desværre sige sit job op og så tage den derfra...

Vi er ikke altid herre over hvad der sker i vores liv, men vi må tage konsekvenserne af det og så få det bedste ud af det derfra.. (Det er slet ikke ment så hårdt som det måske kan lyde).

Hverken hun eller børnene er tjent med den situation som de står i nu, hun vil ikke være hos dem om natten, samt hun ikke kan være hos dem når de har brug for hende, da hun skal sove, så hun kan komme på arbejde om natten..

Hun må bide i det sure æble og ryge på dagpenge, og så tage den derfra..

Held og lykke til din veninde, håber hun finder en løsning..

Anmeld

10. juni 2012

tarkoflen

Jeg har ingen forstand på sådan noget, men jeg tænker, om man ikke kan få en ung pige i huset til at tage børnene om natten? Og så tænker jeg især, hvor faren er i alt det her? Han bude da træde til, men det er måske fordi hun ikke vil opgive at være bopælsforældre? For jeg synes det er synd for børnene, hvis de lige så godt kunne få nogle faste ramme hos deres far og så komme hos deres mor, når hun har fri...

Jeg håber de finder en god løsning for børnene.

Anmeld

10. juni 2012

Kløver

Chel1992 skriver:

Afhængig af hvor gamle børnene er så mener jeg at have hørt at der findes dagplejere der arbejder om natten i stedet for om dagen Det er selvfølgelig lidt dyrer end normalt men det kunne være en mulighed hvis hendes børn er i den alders gruppe ellers ved jeg det ikke lige held og lykke til hende

De er i skolealderen omkring 7 og 10

Anmeld

10. juni 2012

Kløver

Nessie skriver:

Kan børnene ikke være hos faren, når hun har nattevagt?

Han må da også træde til og hjælpe

Må måske blive enden på det, men også synd for børnene at skulle frem og tilbage hver dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.